Španělská Grand Prix se tak trochu vrátila proti proudu času. Úprava závěrečné pasáže vrátila čas do let 1995 - 2003. Ovšem jak rychleji dnešní monoposty zdolávají Circuit de Catalunya dokazuje nejrychlejší kolo lepší bezmála o čtyři vteřiny.
Stejně jako před týdnem v Monaku se piloti obávali, případně těšili na déšť. Mraky opravdu hrozily a teplota, klesnuvší na 22°C naznačovala, že by skutečně mohlo dojít na intermediates, možná i modré pneumatiky. Předzávodní zprávy hovořily o přeháňkách několik kilometrů od okruhu, zatím ale bylo sucho - proto všechny vozy měly nasazeny nejměkčí směs s výjimkou Verstappena, Péreze, Sargeanta a Leclerca. Monačan, jenž společně s Loganem startovali z boxové uličky, jako jediný vsadil na nejtvrdší pneumatiky.
Úvodní sprint do první zatáčky na chvíli naladil domácí publikum nadšením, ale Sainz jr. z druhého místa nakonec Verstappena nepředstihl. Zato třetí Norris narazil ve druhé zatáčce zezadu do Hamiltona, zničil si přední křídlo a závod pro něj de facto skončil. Dramatickou chvíli prožil i Russell, jenž musel úvodní pasáž střihnout před únikovou zónu, ale lze říci, že na tom nakonec posunem do první desítky vydělal.
Na čele se Verstappen pohodlně vzdaloval Sainzovi, k němuž se zezadu stále rychleji blížily oba Mercedesy. Hamilton sice musel udělat místo Strollovi, ale v 8. kole už byl zase před ním, Russel po předjetí Alonsa (7. kolo) a Ocona (11.) také zatápěl pod kotlem. Jenže než mohlo dojít k souboji Hamiltona se Sainzem, Španěl odbočil v 16. kole do boxů a nasadil středně tvrdé pneu. Potvrdila se predikce většího počtu zastávek, ačkoliv Pirelli přivezlo do Barcelony pneumatiky tvrdosti C1 - C3.
Hamilton a Russell si odbyli zastávky hned po sobě (25. resp. 26. kolo) a jen dva okruhy potřeboval exmistr světa na zdolání Carlose, Russell ho napodobil v 35. kole. George ve 28. kole informoval tým o lehkém deštíku v zatáčce 5, ale nikdo jiný podobnou zkušenost nehlásil. Druhou zastávku Mercedesy zvládly už větším odstupem - Russell 46. kolo, Hamilton o pět později, ale oba vozy zvládly závěrečnou část na nejměkčí směsi - bez šance jakkoli Verstappena ohrozit. To mohl udělat jen sám Max, protože si po dvou napomenutích vysloužil černobílou varovnou vlajku (59. kolo). Ač ho tým klidnil, Holanďan si ještě "dovolil" zajet nejrychlejší kolo. Jen pro pořádek - stavěl ve 27. kole (nejtvrdší směs) a 53. kole (nejměkčí) a protože nikomu ani na metr nepřepustil vedení, podařilo se mu získat nesmírně cenný Grand Chelem (pole-position, vedení od startu do cíle a nejrychlejší kolo).
Pérez se z 11. příčky probíjel srdnatě kupředu a po soubojích a výměnách (on sám stavěl u mechaniků ve 28. a 51. kole) nakonec usiloval v závěru o stupně vítězů, ale i přes mohutný finiš na Russella ztrácel příliš mnoho. Sainz po druhé zastávce ve 42. kole dostal tvrdé pneumatiky a uhájil bez potíží páté místo. Leclerc si na stejnou směs nasazenou od začátku stěžoval - v 17. kole dostal nejměkčí pneu a když dorazil do boxu podruhé s několikavteřinovým odstupem za Sainzem podruhé, dvakrát důrazně žádal, aby nedostal znovu tvrdé pneumatiky. Tým nepovolil, Charles se ze 14. místa dostal přes de Vriese a Piastriho až za Gaslyho, ale v posledních čtyřech kolech i přes DRS nedokázal svého kamaráda z nižších kategorií předjet.
Solidní závod odjel Guanyu Zhou, jenž se na trati několikrát potkal s Cunodou. Jejich poslední souboj vyústil do Číňanova pokusu v 56. kole, ale Japonec v první zatáčce lehce škubl volantem doleva a Guanyu musel do únikové zóny. Komisaři tento manévr vyhodnotili jako vytlačení soupeře z trati a pět trestných vteřin posunulo Jukiho z devátého místa mimo body.
Aston Martin tentokrát nebyl v nejlepší formě. Stroll sice chvíli obhajoval třetí místo, ale Alonso se nedokázal dostat výš než na sedmé. Když se v závěru dotáhl právě na týmového kolegu, až příliš okatě ujistil tým, že s ním nehodlá bojovat. Za jiných okolností byl odstup menší než vteřina a s ohledem na podobné manévry by rozhodně neváhal.
Další nenápadný, ale účelný výkon předvedla stáj Alpine - Ocon sice musel ustoupit, ale dokázal v závěru odolat dvojici Cunoda-Zhou. Po Japoncově penalizaci přidal bod i Gasly, což dává výhled na souboj s McLarenem o pozice. Po tomto závodě už je asi stále méně těch, kteří by pochybovali o třetím titulu pro Maxe Verstappena.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.