Španělská Grand Prix se tak trochu vrátila proti proudu času. Úprava závěrečné pasáže vrátila čas do let 1995 - 2003. Ovšem jak rychleji dnešní monoposty zdolávají Circuit de Catalunya dokazuje nejrychlejší kolo lepší bezmála o čtyři vteřiny.
Stejně jako před týdnem v Monaku se piloti obávali, případně těšili na déšť. Mraky opravdu hrozily a teplota, klesnuvší na 22°C naznačovala, že by skutečně mohlo dojít na intermediates, možná i modré pneumatiky. Předzávodní zprávy hovořily o přeháňkách několik kilometrů od okruhu, zatím ale bylo sucho - proto všechny vozy měly nasazeny nejměkčí směs s výjimkou Verstappena, Péreze, Sargeanta a Leclerca. Monačan, jenž společně s Loganem startovali z boxové uličky, jako jediný vsadil na nejtvrdší pneumatiky.
Úvodní sprint do první zatáčky na chvíli naladil domácí publikum nadšením, ale Sainz jr. z druhého místa nakonec Verstappena nepředstihl. Zato třetí Norris narazil ve druhé zatáčce zezadu do Hamiltona, zničil si přední křídlo a závod pro něj de facto skončil. Dramatickou chvíli prožil i Russell, jenž musel úvodní pasáž střihnout před únikovou zónu, ale lze říci, že na tom nakonec posunem do první desítky vydělal.
Na čele se Verstappen pohodlně vzdaloval Sainzovi, k němuž se zezadu stále rychleji blížily oba Mercedesy. Hamilton sice musel udělat místo Strollovi, ale v 8. kole už byl zase před ním, Russel po předjetí Alonsa (7. kolo) a Ocona (11.) také zatápěl pod kotlem. Jenže než mohlo dojít k souboji Hamiltona se Sainzem, Španěl odbočil v 16. kole do boxů a nasadil středně tvrdé pneu. Potvrdila se predikce většího počtu zastávek, ačkoliv Pirelli přivezlo do Barcelony pneumatiky tvrdosti C1 - C3.
Hamilton a Russell si odbyli zastávky hned po sobě (25. resp. 26. kolo) a jen dva okruhy potřeboval exmistr světa na zdolání Carlose, Russell ho napodobil v 35. kole. George ve 28. kole informoval tým o lehkém deštíku v zatáčce 5, ale nikdo jiný podobnou zkušenost nehlásil. Druhou zastávku Mercedesy zvládly už větším odstupem - Russell 46. kolo, Hamilton o pět později, ale oba vozy zvládly závěrečnou část na nejměkčí směsi - bez šance jakkoli Verstappena ohrozit. To mohl udělat jen sám Max, protože si po dvou napomenutích vysloužil černobílou varovnou vlajku (59. kolo). Ač ho tým klidnil, Holanďan si ještě "dovolil" zajet nejrychlejší kolo. Jen pro pořádek - stavěl ve 27. kole (nejtvrdší směs) a 53. kole (nejměkčí) a protože nikomu ani na metr nepřepustil vedení, podařilo se mu získat nesmírně cenný Grand Chelem (pole-position, vedení od startu do cíle a nejrychlejší kolo).
Pérez se z 11. příčky probíjel srdnatě kupředu a po soubojích a výměnách (on sám stavěl u mechaniků ve 28. a 51. kole) nakonec usiloval v závěru o stupně vítězů, ale i přes mohutný finiš na Russella ztrácel příliš mnoho. Sainz po druhé zastávce ve 42. kole dostal tvrdé pneumatiky a uhájil bez potíží páté místo. Leclerc si na stejnou směs nasazenou od začátku stěžoval - v 17. kole dostal nejměkčí pneu a když dorazil do boxu podruhé s několikavteřinovým odstupem za Sainzem podruhé, dvakrát důrazně žádal, aby nedostal znovu tvrdé pneumatiky. Tým nepovolil, Charles se ze 14. místa dostal přes de Vriese a Piastriho až za Gaslyho, ale v posledních čtyřech kolech i přes DRS nedokázal svého kamaráda z nižších kategorií předjet.
Solidní závod odjel Guanyu Zhou, jenž se na trati několikrát potkal s Cunodou. Jejich poslední souboj vyústil do Číňanova pokusu v 56. kole, ale Japonec v první zatáčce lehce škubl volantem doleva a Guanyu musel do únikové zóny. Komisaři tento manévr vyhodnotili jako vytlačení soupeře z trati a pět trestných vteřin posunulo Jukiho z devátého místa mimo body.
Aston Martin tentokrát nebyl v nejlepší formě. Stroll sice chvíli obhajoval třetí místo, ale Alonso se nedokázal dostat výš než na sedmé. Když se v závěru dotáhl právě na týmového kolegu, až příliš okatě ujistil tým, že s ním nehodlá bojovat. Za jiných okolností byl odstup menší než vteřina a s ohledem na podobné manévry by rozhodně neváhal.
Další nenápadný, ale účelný výkon předvedla stáj Alpine - Ocon sice musel ustoupit, ale dokázal v závěru odolat dvojici Cunoda-Zhou. Po Japoncově penalizaci přidal bod i Gasly, což dává výhled na souboj s McLarenem o pozice. Po tomto závodě už je asi stále méně těch, kteří by pochybovali o třetím titulu pro Maxe Verstappena.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.