Španělská Grand Prix se tak trochu vrátila proti proudu času. Úprava závěrečné pasáže vrátila čas do let 1995 - 2003. Ovšem jak rychleji dnešní monoposty zdolávají Circuit de Catalunya dokazuje nejrychlejší kolo lepší bezmála o čtyři vteřiny.
Stejně jako před týdnem v Monaku se piloti obávali, případně těšili na déšť. Mraky opravdu hrozily a teplota, klesnuvší na 22°C naznačovala, že by skutečně mohlo dojít na intermediates, možná i modré pneumatiky. Předzávodní zprávy hovořily o přeháňkách několik kilometrů od okruhu, zatím ale bylo sucho - proto všechny vozy měly nasazeny nejměkčí směs s výjimkou Verstappena, Péreze, Sargeanta a Leclerca. Monačan, jenž společně s Loganem startovali z boxové uličky, jako jediný vsadil na nejtvrdší pneumatiky.
Úvodní sprint do první zatáčky na chvíli naladil domácí publikum nadšením, ale Sainz jr. z druhého místa nakonec Verstappena nepředstihl. Zato třetí Norris narazil ve druhé zatáčce zezadu do Hamiltona, zničil si přední křídlo a závod pro něj de facto skončil. Dramatickou chvíli prožil i Russell, jenž musel úvodní pasáž střihnout před únikovou zónu, ale lze říci, že na tom nakonec posunem do první desítky vydělal.
Na čele se Verstappen pohodlně vzdaloval Sainzovi, k němuž se zezadu stále rychleji blížily oba Mercedesy. Hamilton sice musel udělat místo Strollovi, ale v 8. kole už byl zase před ním, Russel po předjetí Alonsa (7. kolo) a Ocona (11.) také zatápěl pod kotlem. Jenže než mohlo dojít k souboji Hamiltona se Sainzem, Španěl odbočil v 16. kole do boxů a nasadil středně tvrdé pneu. Potvrdila se predikce většího počtu zastávek, ačkoliv Pirelli přivezlo do Barcelony pneumatiky tvrdosti C1 - C3.
Hamilton a Russell si odbyli zastávky hned po sobě (25. resp. 26. kolo) a jen dva okruhy potřeboval exmistr světa na zdolání Carlose, Russell ho napodobil v 35. kole. George ve 28. kole informoval tým o lehkém deštíku v zatáčce 5, ale nikdo jiný podobnou zkušenost nehlásil. Druhou zastávku Mercedesy zvládly už větším odstupem - Russell 46. kolo, Hamilton o pět později, ale oba vozy zvládly závěrečnou část na nejměkčí směsi - bez šance jakkoli Verstappena ohrozit. To mohl udělat jen sám Max, protože si po dvou napomenutích vysloužil černobílou varovnou vlajku (59. kolo). Ač ho tým klidnil, Holanďan si ještě "dovolil" zajet nejrychlejší kolo. Jen pro pořádek - stavěl ve 27. kole (nejtvrdší směs) a 53. kole (nejměkčí) a protože nikomu ani na metr nepřepustil vedení, podařilo se mu získat nesmírně cenný Grand Chelem (pole-position, vedení od startu do cíle a nejrychlejší kolo).
Pérez se z 11. příčky probíjel srdnatě kupředu a po soubojích a výměnách (on sám stavěl u mechaniků ve 28. a 51. kole) nakonec usiloval v závěru o stupně vítězů, ale i přes mohutný finiš na Russella ztrácel příliš mnoho. Sainz po druhé zastávce ve 42. kole dostal tvrdé pneumatiky a uhájil bez potíží páté místo. Leclerc si na stejnou směs nasazenou od začátku stěžoval - v 17. kole dostal nejměkčí pneu a když dorazil do boxu podruhé s několikavteřinovým odstupem za Sainzem podruhé, dvakrát důrazně žádal, aby nedostal znovu tvrdé pneumatiky. Tým nepovolil, Charles se ze 14. místa dostal přes de Vriese a Piastriho až za Gaslyho, ale v posledních čtyřech kolech i přes DRS nedokázal svého kamaráda z nižších kategorií předjet.
Solidní závod odjel Guanyu Zhou, jenž se na trati několikrát potkal s Cunodou. Jejich poslední souboj vyústil do Číňanova pokusu v 56. kole, ale Japonec v první zatáčce lehce škubl volantem doleva a Guanyu musel do únikové zóny. Komisaři tento manévr vyhodnotili jako vytlačení soupeře z trati a pět trestných vteřin posunulo Jukiho z devátého místa mimo body.
Aston Martin tentokrát nebyl v nejlepší formě. Stroll sice chvíli obhajoval třetí místo, ale Alonso se nedokázal dostat výš než na sedmé. Když se v závěru dotáhl právě na týmového kolegu, až příliš okatě ujistil tým, že s ním nehodlá bojovat. Za jiných okolností byl odstup menší než vteřina a s ohledem na podobné manévry by rozhodně neváhal.
Další nenápadný, ale účelný výkon předvedla stáj Alpine - Ocon sice musel ustoupit, ale dokázal v závěru odolat dvojici Cunoda-Zhou. Po Japoncově penalizaci přidal bod i Gasly, což dává výhled na souboj s McLarenem o pozice. Po tomto závodě už je asi stále méně těch, kteří by pochybovali o třetím titulu pro Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.