FIA informovala týmy, že mohou, za určitých předpokladů, zavěsit svoje zpětná zrcátka na ochranu kokpitu Halo.
Před sezonou došlo ke snížení výšky zadního křídla. Od té doby týmy hledají nové možnosti, kam umístit svá zrcátka, protože došlo ke zhoršení výhledu dozadu. Nediskutuje se přitom pouze o umístění zpětných zrcátek, ale také o jejich tvaru tak, aby byla co nejvíc aerodynamicky výhodná.
Teď se týmům otevírá nová možnost - Nikolas Tombazis, technický ředitel sportovní komise FIA, je totiž informoval, že za určitých okolností mohou svoje zpětná zrcátka přišroubovat k ochraně kokpitu, systému Halo. Halo se začalo používat od začátku sezony 2018.
"Očekáváme, že konstrukce bude natolik pevná, že zpětná zrcátka nebudou vibrovat tak, že by to omezovalo výhled zpět," sděluje Tombazis. Další podmínkou se, že se nesmí změnit dosavadní rozměr zrcátek (150x50 milimetrů). Zrcátka také musejí projít testem FIA, který ověří viditelnost dozadu (jezdec musí být schopný přečíst z cedule, která je za monopostem, čísla a písmena).
Dále také nesmí být zrcátka uchycená na Halo a kokpitu zároveň. Pokud by totiž byla upevněna na obou místech, tak by při nehodě bylo daleko těžší odstranit Halo. Pokud tým umístí zrcátka na Halo, tak už v něm nesmí být zabudována kamera (protože by již nebyla na šasi).
Které týmy se chystají využít tuto možnost a přenést svá zrcátka na Halo, zatím není známé.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.