FIA informovala týmy, že mohou, za určitých předpokladů, zavěsit svoje zpětná zrcátka na ochranu kokpitu Halo.
Před sezonou došlo ke snížení výšky zadního křídla. Od té doby týmy hledají nové možnosti, kam umístit svá zrcátka, protože došlo ke zhoršení výhledu dozadu. Nediskutuje se přitom pouze o umístění zpětných zrcátek, ale také o jejich tvaru tak, aby byla co nejvíc aerodynamicky výhodná.
Teď se týmům otevírá nová možnost - Nikolas Tombazis, technický ředitel sportovní komise FIA, je totiž informoval, že za určitých okolností mohou svoje zpětná zrcátka přišroubovat k ochraně kokpitu, systému Halo. Halo se začalo používat od začátku sezony 2018.
"Očekáváme, že konstrukce bude natolik pevná, že zpětná zrcátka nebudou vibrovat tak, že by to omezovalo výhled zpět," sděluje Tombazis. Další podmínkou se, že se nesmí změnit dosavadní rozměr zrcátek (150x50 milimetrů). Zrcátka také musejí projít testem FIA, který ověří viditelnost dozadu (jezdec musí být schopný přečíst z cedule, která je za monopostem, čísla a písmena).
Dále také nesmí být zrcátka uchycená na Halo a kokpitu zároveň. Pokud by totiž byla upevněna na obou místech, tak by při nehodě bylo daleko těžší odstranit Halo. Pokud tým umístí zrcátka na Halo, tak už v něm nesmí být zabudována kamera (protože by již nebyla na šasi).
Které týmy se chystají využít tuto možnost a přenést svá zrcátka na Halo, zatím není známé.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.