Jak se měnilo zadní křídlo vozu Ferrari F138 od jeho představení 1. února po první závod v Austrálii?
Představení: specifikace A
Nový vůz F138 byl při představení obdarován inovativním zadním křídlem, jehož bočnice jsou směrem dozadu zakončeny vertikálními křidélky. Ve spodní části je doplňují další vertikální prvky (třásně), které pomáhají vytáhnout vzduch z vnitřní části bočnic na vnější stranu, a tak vylepšit efektivitu difuzoru i křídla samotného.
Aktivační prvech systému pro snížení odporu (DRS) je mnohem štíhlejší než minulý rok, což také přispívá k mírnému zvšení efektivity.
Jerez: specifikace B a C
Přepracované křídlo (specifikace B) se poprvé objevilo již v Jerezu. Obsahoval dodatečné křidélko (monkey seat) v povolené 15cm centrální zóně nad difuzorem. Pomáhá zvýšit celkovou efektivitu křídla.
Později v Jerezu Ferrari vyzkoušelo rozšířit odtokovou hranu horního profilu o velkou Gurneyho klapku (viz výřez - specifikace C). Křídlo se díky ní chová, jako by bylo hlubší - díky tomu je možné zvolit vyšší úhel náběhu a zabránit tak odtrhávání proudění. Pohámá to k tvorbě vyššího přítlaku na úkor o něco málo většího odporu.
Druhý test v Barceloně a Austrálie: specifikace D
Během druhého testu v Barceloně se objevila další verze zadního křídla, která na první pohled vypadá stejně, při bližším prozkoumání jsou však patrné změny v detailech. Horní část křídla je zcela nová, nové jsou bočnice s méně výrazným výřezem na horní straně a kratším žebrováním, což umožnilo prodloužit horní klapku.
Všechny změny maí za účel zvýšit přítlak. Nová specifikace také mechanikum poskytla více volnosti řpi nastavování úhlu náběhu profilů, jelikož obsahuje dodatečné nastavovací otvory, jak je to patrné na vnější straně bočnic.
S novým zadním přišlo v rámci zachování aerodynamického vyvážení také nové přední křídlo(foto: Scuderia Ferrari)
Specifikace D přišla s novým předním křídlem pro vyšší přítlak, aby nebylo narušeno aerodynamické vyvážení monopostu.
Letošní snímky Ferrari najdete v naší galerii zde.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.