V Monze představil domácí tým Toro Rosso neobvyklé množství velkých novinek. Již na počátku týdne, kdy se jela Velká cena Itálie, na rovinkách ve Vairanu otestoval systém F-kanálu, během závodního víkendu nenápadně bez velké slávy nasadil dokonce i nové výfuky u podlahy, jejichž horké plyny proudily k difuzoru.
Toro Rosso letos již musí stavět vůz sám, nemůže tedy využívat technologie a zdroje Red Bullu. Na svém voze a nových vozech pracuje ve Faenze. Tým letos nepředstavoval jednu novinku za druhou, jako někteří z jeho konkurentů. Proto svým vozem STR5 velmi příjemně překvapil.
KřídlaZačněme od těch nejméně významných a očekávaných úprav vozu. Kvůli charakteristickým vlastnostem nejrychlejší trati šampionánu zde týmy jezdí s minimálním přítlakem kvůli snížení odporu a dosažení co nejvyšších rychlostí na rovinkách. Proto úpravy doznaly křídla. Přední bylo drobně upraveno, zadní je úplně nové.
F-kanálDo pátečních tréninků (v kvalifikaci a v závodě se objeví až v Singapuru) nasadil poprvé systém F-kanálu (jen) na Buemiho voze ve velmi originálním provedení. Obsahuje sice vysokotlaký vstup vzduchu, jako některé ostatní týmy, vstup vzduchu je však umístěn až za hlavním airboxem, s nímž není propojený v jeden celek. Při aktivaci systému ústí vzduch do hlavního profilu, nikoliv do horní klapky, jako je tomu například u McLarenu.
VýfukyTým bez velké pompy nasadil rovněž moderní výfuky u podlahy, jejichž horké plyny pomáhají zvýšit přítlak v oblasti difuzoru. Tým překvapivě neměl žádné problémy s přehříváním či stabilitou, jako tomu bylo u konkurence. Koncovky výfuků jsou vyříznuté z vnější strany podobně jako u Red Bullu.
Stará verze
Nová verze - výfuky u podlahy
Přední část podlahyZpřísnění testů podlahy, které FIA připravila pro závod v Monze, vedlo tým k modifikacím v její přední části, kterou nyní komisaři mohou zatížit větší váhou. Tým však paradoxně odstranil přední spoj s šasi, podobně jako McLaren, což mělo vést dokonce k vyššímu výkonu. Jiné týmy (Mercedes) naproti tomu představily v Monze zdvojený přední úchyt.
Tým překvapivě odstranil úchyt v přední části podlahy
Příští rok jsou F-kanály zakázány, proto je zvláštní, že se malému týmu s omezeným rozpočtem vyplatila jeho nákladná příprava a nasazení na posledních šest závodů letošní sezóny. Nové řešení výfuků se však v příštím voze rozhodně uplatní, týmy budou tento koncept dále rozvíjet.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.