Stáj Renault si do Belgie přivezla velkou novinku - poprvé na svůj vůz nasadili systém pro oddělování proudů vzduchu na zadním křídle. Fungoval výborně, proto jej na voze ponechají i pro zítřejší kvalifikaci a nedělní závod.
O správné funkčnosti svědčí i to, že Robertovi Kubicovi byla dnes na rovince za Eau Rouge naměřena nejvyšší rychlost - 322 km/hod, což bylo o 6 km/hod více než druhá nejrychlejší Force Indie a třetí Ferrari.
"Fungoval tak, jak jsme očekávali. Bylo důležité nasadit tento systém již od prvního tréninku. Prověřili jsme jej a získali další informace a zkušenosti. Zatím všechno klape, neměli jsme žádné problémy," prohlásil dnes Kubica, který rovněž potvrdil, že nový F-kanál na voze zůstane i po zbytek víkendu.
"Nezvykalo se na něj snadno, nic takového jsem totiž nikdy nedělal. Na výjezdu ze zatáčky obvykle zrychlujete a soustředíte se na tu následující. Teď ale musím ucpávat otvor, je třeba si na to zvyknout. Na některých místech okruhu to není nejlehčí, ale je to celkem pohodlné, v pořádku," dodal Polák.
Systém Renaultu je aktivní. Vzduch při po zacpání proudí horní částí žraločí ploutve (1) s ústí do (spodního) hlavního profilu, podobně jako je tomu u Sauberu či Force Indie. McLaren s Red Bullem naproti tomu jeho vyústění mají vyvedeno do (horní) klapky. Pokud není aktivní, proudí vzduch spodním průduchem z kapoty v místech mezi hlavním profilem a difuzorem (2).
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.