Stáj Renault si do Belgie přivezla velkou novinku - poprvé na svůj vůz nasadili systém pro oddělování proudů vzduchu na zadním křídle. Fungoval výborně, proto jej na voze ponechají i pro zítřejší kvalifikaci a nedělní závod.
O správné funkčnosti svědčí i to, že Robertovi Kubicovi byla dnes na rovince za Eau Rouge naměřena nejvyšší rychlost - 322 km/hod, což bylo o 6 km/hod více než druhá nejrychlejší Force Indie a třetí Ferrari.
"Fungoval tak, jak jsme očekávali. Bylo důležité nasadit tento systém již od prvního tréninku. Prověřili jsme jej a získali další informace a zkušenosti. Zatím všechno klape, neměli jsme žádné problémy," prohlásil dnes Kubica, který rovněž potvrdil, že nový F-kanál na voze zůstane i po zbytek víkendu.
"Nezvykalo se na něj snadno, nic takového jsem totiž nikdy nedělal. Na výjezdu ze zatáčky obvykle zrychlujete a soustředíte se na tu následující. Teď ale musím ucpávat otvor, je třeba si na to zvyknout. Na některých místech okruhu to není nejlehčí, ale je to celkem pohodlné, v pořádku," dodal Polák.
Systém Renaultu je aktivní. Vzduch při po zacpání proudí horní částí žraločí ploutve (1) s ústí do (spodního) hlavního profilu, podobně jako je tomu u Sauberu či Force Indie. McLaren s Red Bullem naproti tomu jeho vyústění mají vyvedeno do (horní) klapky. Pokud není aktivní, proudí vzduch spodním průduchem z kapoty v místech mezi hlavním profilem a difuzorem (2).
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.