Renault přijel do Maďarska opět s několika změnami a - jak jinak - opět i s novým předním křídlem.
Poslední z top týmů, které ještě na svůj monopost nenasadily F-kanál, se chystá na jeho představení v Belgii. V Maďarsku tým prožil rozpačitý závod, když po chybě v boxech vypustili mechanici Robert Kubicu do cesty Adrianu Sutilovi a kvůli kolizi musel Polák odstoupit.
Svým životním výkonem ho ovšem zastoupil jeho ruský kolega Vitalij Petrov, jenž do cíle dojel pátý a vyválčil pro tým slušných deset bodů. Co se na vozech francouzského týmu v Maďarsku změnilo?
Boční srovnání monopostů R30
Změny na voze v Maďarsku:1. Nové přední křídlo2. Drobné úpravy podlahy a výfuků3. Nové zadní křídlo
Přední křídloRenault již po jedenácté v sezóně představil v Maďarsku ve 12. závodě nové přední přítlačné křídlo. Ačkoli se hodně podobá valencijské verzi, doznalo pár drobných úprav: zúžení křidélka (1) a posilující vertikální prvek mezi ním a bočnicí (2), který zvyšuje stabilitu krajní části křídla při častém přejíždění obrubníků a hrbolů, typickém pro Hungaroring.
Zadní křídloRenault zachoval tvarování hlavního profilu ve tvaru písmene W, spodní náběžná hrana je nicméně rovná. Mezi nosníkem a spojem se spodní částí křídla ve tvaru V se uvnitř nachází vstup vzduchu, který ústí vzadu v úzkou podélnou štěrbinu, čímž dochází k rozdělení křídla na tři prvky.
V pravidlech jsou povoleny pouze dva (hlavní profil a horní klapka), ovšem týmy toto chytře obcházejí tvarování a možností umístit výřez široký max. 15 cm v centrální části. Díky tomu mohou volit mnohem vyšší úhly náklonu horizontálních prvků a generovat tak vyšší přítlak, který je v Maďarsku klíčový. Vozy zde jezdí v aerodynamické konfiguraci pro maximální přítlak, podobně jako v Monaku.
Na vnějších stranách v šířce přibližně 5 cm od okrajů si můžete všimnout, že klapka překrývá hlavní profil pod ní. Tato úprava slouží ke snížení indukovaného odporu. Hluboká křídla totiž vytvářejí víry vzduchu, které tento odpor generují na jeho bocích. Pro jeho snížení týmy volí navíc i výřezy v horních částech bočnic, které pomáhají snížit rozdíly v tlaku vzduchu.
Nové "maďarské" zadní křídlo zepředu a zezadu
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.