Renault přijel do Maďarska opět s několika změnami a - jak jinak - opět i s novým předním křídlem.
Poslední z top týmů, které ještě na svůj monopost nenasadily F-kanál, se chystá na jeho představení v Belgii. V Maďarsku tým prožil rozpačitý závod, když po chybě v boxech vypustili mechanici Robert Kubicu do cesty Adrianu Sutilovi a kvůli kolizi musel Polák odstoupit.
Svým životním výkonem ho ovšem zastoupil jeho ruský kolega Vitalij Petrov, jenž do cíle dojel pátý a vyválčil pro tým slušných deset bodů. Co se na vozech francouzského týmu v Maďarsku změnilo?
Boční srovnání monopostů R30
Změny na voze v Maďarsku:1. Nové přední křídlo2. Drobné úpravy podlahy a výfuků3. Nové zadní křídlo
Přední křídloRenault již po jedenácté v sezóně představil v Maďarsku ve 12. závodě nové přední přítlačné křídlo. Ačkoli se hodně podobá valencijské verzi, doznalo pár drobných úprav: zúžení křidélka (1) a posilující vertikální prvek mezi ním a bočnicí (2), který zvyšuje stabilitu krajní části křídla při častém přejíždění obrubníků a hrbolů, typickém pro Hungaroring.
Zadní křídloRenault zachoval tvarování hlavního profilu ve tvaru písmene W, spodní náběžná hrana je nicméně rovná. Mezi nosníkem a spojem se spodní částí křídla ve tvaru V se uvnitř nachází vstup vzduchu, který ústí vzadu v úzkou podélnou štěrbinu, čímž dochází k rozdělení křídla na tři prvky.
V pravidlech jsou povoleny pouze dva (hlavní profil a horní klapka), ovšem týmy toto chytře obcházejí tvarování a možností umístit výřez široký max. 15 cm v centrální části. Díky tomu mohou volit mnohem vyšší úhly náklonu horizontálních prvků a generovat tak vyšší přítlak, který je v Maďarsku klíčový. Vozy zde jezdí v aerodynamické konfiguraci pro maximální přítlak, podobně jako v Monaku.
Na vnějších stranách v šířce přibližně 5 cm od okrajů si můžete všimnout, že klapka překrývá hlavní profil pod ní. Tato úprava slouží ke snížení indukovaného odporu. Hluboká křídla totiž vytvářejí víry vzduchu, které tento odpor generují na jeho bocích. Pro jeho snížení týmy volí navíc i výřezy v horních částech bočnic, které pomáhají snížit rozdíly v tlaku vzduchu.
Nové "maďarské" zadní křídlo zepředu a zezadu
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.