Renault přijel do Maďarska opět s několika změnami a - jak jinak - opět i s novým předním křídlem.
Poslední z top týmů, které ještě na svůj monopost nenasadily F-kanál, se chystá na jeho představení v Belgii. V Maďarsku tým prožil rozpačitý závod, když po chybě v boxech vypustili mechanici Robert Kubicu do cesty Adrianu Sutilovi a kvůli kolizi musel Polák odstoupit.
Svým životním výkonem ho ovšem zastoupil jeho ruský kolega Vitalij Petrov, jenž do cíle dojel pátý a vyválčil pro tým slušných deset bodů. Co se na vozech francouzského týmu v Maďarsku změnilo?
Boční srovnání monopostů R30
Změny na voze v Maďarsku:1. Nové přední křídlo2. Drobné úpravy podlahy a výfuků3. Nové zadní křídlo
Přední křídloRenault již po jedenácté v sezóně představil v Maďarsku ve 12. závodě nové přední přítlačné křídlo. Ačkoli se hodně podobá valencijské verzi, doznalo pár drobných úprav: zúžení křidélka (1) a posilující vertikální prvek mezi ním a bočnicí (2), který zvyšuje stabilitu krajní části křídla při častém přejíždění obrubníků a hrbolů, typickém pro Hungaroring.
Zadní křídloRenault zachoval tvarování hlavního profilu ve tvaru písmene W, spodní náběžná hrana je nicméně rovná. Mezi nosníkem a spojem se spodní částí křídla ve tvaru V se uvnitř nachází vstup vzduchu, který ústí vzadu v úzkou podélnou štěrbinu, čímž dochází k rozdělení křídla na tři prvky.
V pravidlech jsou povoleny pouze dva (hlavní profil a horní klapka), ovšem týmy toto chytře obcházejí tvarování a možností umístit výřez široký max. 15 cm v centrální části. Díky tomu mohou volit mnohem vyšší úhly náklonu horizontálních prvků a generovat tak vyšší přítlak, který je v Maďarsku klíčový. Vozy zde jezdí v aerodynamické konfiguraci pro maximální přítlak, podobně jako v Monaku.
Na vnějších stranách v šířce přibližně 5 cm od okrajů si můžete všimnout, že klapka překrývá hlavní profil pod ní. Tato úprava slouží ke snížení indukovaného odporu. Hluboká křídla totiž vytvářejí víry vzduchu, které tento odpor generují na jeho bocích. Pro jeho snížení týmy volí navíc i výřezy v horních částech bočnic, které pomáhají snížit rozdíly v tlaku vzduchu.
Nové "maďarské" zadní křídlo zepředu a zezadu
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.