Renault přijel do Maďarska opět s několika změnami a - jak jinak - opět i s novým předním křídlem.
Poslední z top týmů, které ještě na svůj monopost nenasadily F-kanál, se chystá na jeho představení v Belgii. V Maďarsku tým prožil rozpačitý závod, když po chybě v boxech vypustili mechanici Robert Kubicu do cesty Adrianu Sutilovi a kvůli kolizi musel Polák odstoupit.
Svým životním výkonem ho ovšem zastoupil jeho ruský kolega Vitalij Petrov, jenž do cíle dojel pátý a vyválčil pro tým slušných deset bodů. Co se na vozech francouzského týmu v Maďarsku změnilo?
Boční srovnání monopostů R30
Změny na voze v Maďarsku:1. Nové přední křídlo2. Drobné úpravy podlahy a výfuků3. Nové zadní křídlo
Přední křídloRenault již po jedenácté v sezóně představil v Maďarsku ve 12. závodě nové přední přítlačné křídlo. Ačkoli se hodně podobá valencijské verzi, doznalo pár drobných úprav: zúžení křidélka (1) a posilující vertikální prvek mezi ním a bočnicí (2), který zvyšuje stabilitu krajní části křídla při častém přejíždění obrubníků a hrbolů, typickém pro Hungaroring.
Zadní křídloRenault zachoval tvarování hlavního profilu ve tvaru písmene W, spodní náběžná hrana je nicméně rovná. Mezi nosníkem a spojem se spodní částí křídla ve tvaru V se uvnitř nachází vstup vzduchu, který ústí vzadu v úzkou podélnou štěrbinu, čímž dochází k rozdělení křídla na tři prvky.
V pravidlech jsou povoleny pouze dva (hlavní profil a horní klapka), ovšem týmy toto chytře obcházejí tvarování a možností umístit výřez široký max. 15 cm v centrální části. Díky tomu mohou volit mnohem vyšší úhly náklonu horizontálních prvků a generovat tak vyšší přítlak, který je v Maďarsku klíčový. Vozy zde jezdí v aerodynamické konfiguraci pro maximální přítlak, podobně jako v Monaku.
Na vnějších stranách v šířce přibližně 5 cm od okrajů si můžete všimnout, že klapka překrývá hlavní profil pod ní. Tato úprava slouží ke snížení indukovaného odporu. Hluboká křídla totiž vytvářejí víry vzduchu, které tento odpor generují na jeho bocích. Pro jeho snížení týmy volí navíc i výřezy v horních částech bočnic, které pomáhají snížit rozdíly v tlaku vzduchu.
Nové "maďarské" zadní křídlo zepředu a zezadu
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.