Renault s sebou přiváží nové díly na každý závod. Ve Valencii se dnes krom dalších modifikací objevily také přepracované výfuky po vzoru Red Bullu, nová podlaha i přední přítlačné křídlo.
O zběsilém tempu vývoje Renaultu R30 jsme tento týden podrobněji zde. Do Valencie francouzský tým k devátému závodu sezóny přivezl již osmou modifikaci svého předního křídla.
Změna je patrná na horní straně, jejíž horní plocha nezasahuje až k menšímu vertikálnímu pilíři, s nímž přišel již loni Brawn. Přepracovano je také zakončení spodní nosné části před bočnicemi.
Změna zefektivňuje proudění vzduchu směrem k zadní části vozu a zřejmě souvisí i s novými výfuky.
K podlaze přesunuté výfuky, jejichž horký vzduch fouká do difuzoru, jsou hitem posledních dní. Ve Valencii je nasadili po humbuku, jenž minulý týden vyvolalo jejich testováním Ferrari ve Fioranu, překvapivě také Renault a Mercedes. U Mercedesu ale změna na zádi není z mého pohledu tak radikální.
Výfuky se přesunuly mnohem níže (na obrázku nahoře stará verze, pod ní nová). Jsou umístěny ve spodní částí bočnice a horké plyny z nich vedou vyznačeným plochým titanovým teplotně odolným krytem (vyznačeném na spodním obrázku modrou šipkou).
Toto řešení by mělo obecně zrychlit vozy o půl vteřiny na kolo, na specifickém okruhu ve Valencii o 0,3 vteřiny. Horner prohlásil, že jejich význam týmy přeceňují, protože je není jednoduché zkopírovat. Kdyby ovšem dle nich stavěli auto, mohly by díky ním být rychlejší až 0,7 vteřin na kolo díky tomu, že zefektivňují proudění vzduchu v difuzoru (i přes něj) a monopost pak na zádi generuje vyšší přítlak.
Robert Kubica si je po dnešku pochvaloval: "Je to v pořádku. Viděli jsme to, co jsme očekávali. Musíme si na to zvyknout a udělat pár úprav, abychom z toho vyždímali co nejvíce.
Cítil jsem více přilnavosti, zvláště tehdy, když jsem měl plyn na podlaze, ačkoliv normálně když sešlápnete plyn, nejste přilnavosti omezeni.
Musíme tedy udělat pár změn, abychom z podlahy dostali co nejvíce. Nová podlaha má i své nevýhody, musíme se proto ujistit, že z toho v budoucnu budeme moci dostat více než zde."
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.