Renault dále drží pekelně rychlé tempo vývoje svého monopostu R30. V Turecku představilo další, do detailů propracovanou verzi předního křídla a ve vývoji už má další, kterou představí během několika dalších závodů.
Hlavní závodní inženýr Renaultu Alan Permane potvrdil, že chystají další verzi předního křídla, kterou nasadí do závodů v červenci a která pomůže zvýšit generovaný přítlak jejich vozu.
Verze, jíž použili v Istanbulu, představovala o uplynulém víkendu největší změnu na voze. Křídlo splnilo papírová očekávání a změnu si pochvalovali i oba piloti.
Na obrázku nahoře zachycuje, jak se měnilo přední křídlo od Bahrajnu po Turecko. O prvních třech větších změnách (1 - menší prohnutí profilu horní kaskády, 2 - změna vnitřního okraje spodního profilu, 3 - upravené bočnice) jsme již psali. V Turecku došlo k radikální změně v oblasti č. 4 - zmizela vnitřní část horního křidélka, byla nahrazeno menším profilem ve střední části po vzoru loňského řešení Brawnu.
Přední křídlo je částí monopostu, která jako první přichází do kontaktu se vzduchem. Díky směrování jeho toku (kolem monopostu, pneumatik, do brzdových kanálků) má nejen vliv na aerodynamický přítlak a odpor, ale také na efektivitu difuzoru. Nová "turecká" verze (na obrázcích níže) Renaultu umožňuje generovat větší přítlak na přední nápravě (kolem 35% celkového přítlaku) a lépe řídit proud vzduchu.
Francouzský tým chystá do Kanady další vylepšení. Rádi by se posunuli před Mercedes, na nějž zatím ztrácejí 27 bodů, na čtvrtou příčku v šampionátu konstruktérů, proto připravují velké změny pro Valencii a Silverstone.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.