Renault dále drží pekelně rychlé tempo vývoje svého monopostu R30. V Turecku představilo další, do detailů propracovanou verzi předního křídla a ve vývoji už má další, kterou představí během několika dalších závodů.
Hlavní závodní inženýr Renaultu Alan Permane potvrdil, že chystají další verzi předního křídla, kterou nasadí do závodů v červenci a která pomůže zvýšit generovaný přítlak jejich vozu.
Verze, jíž použili v Istanbulu, představovala o uplynulém víkendu největší změnu na voze. Křídlo splnilo papírová očekávání a změnu si pochvalovali i oba piloti.
Na obrázku nahoře zachycuje, jak se měnilo přední křídlo od Bahrajnu po Turecko. O prvních třech větších změnách (1 - menší prohnutí profilu horní kaskády, 2 - změna vnitřního okraje spodního profilu, 3 - upravené bočnice) jsme již psali. V Turecku došlo k radikální změně v oblasti č. 4 - zmizela vnitřní část horního křidélka, byla nahrazeno menším profilem ve střední části po vzoru loňského řešení Brawnu.
Přední křídlo je částí monopostu, která jako první přichází do kontaktu se vzduchem. Díky směrování jeho toku (kolem monopostu, pneumatik, do brzdových kanálků) má nejen vliv na aerodynamický přítlak a odpor, ale také na efektivitu difuzoru. Nová "turecká" verze (na obrázcích níže) Renaultu umožňuje generovat větší přítlak na přední nápravě (kolem 35% celkového přítlaku) a lépe řídit proud vzduchu.
Francouzský tým chystá do Kanady další vylepšení. Rádi by se posunuli před Mercedes, na nějž zatím ztrácejí 27 bodů, na čtvrtou příčku v šampionátu konstruktérů, proto připravují velké změny pro Valencii a Silverstone.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.