Williams FW32 - Vývoj vozu od představení po Barcelonu (1. část)

gp bahrajnu
gp bahrajnu, foto: Williams F1 Team
Michalis K. , Petr Hlawiczka 23. května 2010 16:30
Sdílej:

Williams během zimních testů předváděl velmi slibnou formu, proto jeho výkony v úvodních závodech byly spíše zklamáním. V první části se podíváme stručně na soupis změn na voze FW32, k nimž došlo od slavnostního představení po Velkou cenu Španělska a kterými chtěl zvýšit jeho konkurenceschopnost. Ve druhé části, kterou zveřejníme zítra, si je podrobněji rozebereme.

Po poslední Velké ceně Monaka mu s osmi body průběžně náleží až 7. příčka v šampionátu konstruktérů a rozhodně tak zaostává za svými cíly, které si před letošní sezónou vytýčil.

Jezdeckou dvojici tvoří zkušený Rubens Barrichello, který vyválčil pro tým 7 bodů (10. v Bahrajnu, 8. v Austrálii a 9. v Barceloně) a perpektivní mladík Nico Hülkenberg, jenž zatím vybojoval v Malajsii jediný bod. Po neuspokojivém začátku Williams prohlásil, že se během nadcházejících závodů zaměří na neustálý vývoj monopostu FW32.

Ve svém programu se soustředí na tři významné oblasti: aerodynamickou efektivitu, výkonnost motoru Cosworth a vlastní převodovky. Významné změny hodlají představit příští víkend v Turecku.

(Internetové stránky týmy naleznete na adrese www.attwilliams.com. Claire Williams z marketingového oddělení si smazala profil na Twitteru, zprávy zevnitř týmu proto nově sledujte zde: WilliamsF1Team).Shrnutí změn od představení po Velkou cenu Španělska

Změny od představení1. Přepracované (dvakrát) otvory pro vstup vzduchu na přední straně bočnic. Došlo k jejich zmenšení2. Přepracované brzdové kanálky. Spodní část byla uzavřena a na jejich horní straně přibylo křidélko3. Bočnicové panely (psali jsme o nich v dřívějším článku zde)4. Přepracovaný splitter – aerodynamický prvek pod nosem rozdělující vzduch5. Úprava kapotáže na zádi – nové asymetrické otvory kolem výfuku (na levé straně větší)6. Velké změny na difuzoru7. Tým zkoušel během zimních testů v Barceloně žraločí ploutev8. V Bahrajnu se objevilo přepracované zadní křídlo s větším otvorem ve střední části hlavního profilu    místo ve druhém profilu9. V Bahrajnu se objevil tenký výřez ve spodní části krytu motoru na zádi z důvodu lepšího chlazení.

Změny po Bahrajnu1. Symetrické menší otvory kolem výfuků

Změny po Austrálii1. Asymetrické otvory kolem výfuku (větší na levé straně)2. Přidavný otvor v horní části nosu (periskop) před kokpitem kvůli chlazení elektroniky v kokpitu a    pilota kvůli horkému malajskému podnebí

Změny po Malajsii1. Tým otestoval systém pro oddělování vzdušných proudů na zadním křídle2. Nové přední křídlo3. Z nosu byl odstraněn periskop

Změny po Číně1. Zrcátka uchycená ke kokpitu2. Asymetrické vstupní otvory pro vzduch v přední části bočnic3. Nová převodovková skříň, která umožnila úpravy difuzoru4. Přepracovaný difuzor5. Nový sponzoři na zadním křídla (Thomson, Reuters místo kampaně "Make roads safe")

Zítra budeme pokračovat podrobnějším rozborem popsaných změn. Další fotografie Williamsu si  můžete prohlédnout zde.

Stalo se