Williams během zimních testů předváděl velmi slibnou formu, proto jeho výkony v úvodních závodech byly spíše zklamáním. V první části se podíváme stručně na soupis změn na voze FW32, k nimž došlo od slavnostního představení po Velkou cenu Španělska a kterými chtěl zvýšit jeho konkurenceschopnost. Ve druhé části, kterou zveřejníme zítra, si je podrobněji rozebereme.
Po poslední Velké ceně Monaka mu s osmi body průběžně náleží až 7. příčka v šampionátu konstruktérů a rozhodně tak zaostává za svými cíly, které si před letošní sezónou vytýčil.
Jezdeckou dvojici tvoří zkušený Rubens Barrichello, který vyválčil pro tým 7 bodů (10. v Bahrajnu, 8. v Austrálii a 9. v Barceloně) a perpektivní mladík Nico Hülkenberg, jenž zatím vybojoval v Malajsii jediný bod. Po neuspokojivém začátku Williams prohlásil, že se během nadcházejících závodů zaměří na neustálý vývoj monopostu FW32.
Ve svém programu se soustředí na tři významné oblasti: aerodynamickou efektivitu, výkonnost motoru Cosworth a vlastní převodovky. Významné změny hodlají představit příští víkend v Turecku.
(Internetové stránky týmy naleznete na adrese www.attwilliams.com. Claire Williams z marketingového oddělení si smazala profil na Twitteru, zprávy zevnitř týmu proto nově sledujte zde: WilliamsF1Team).Shrnutí změn od představení po Velkou cenu Španělska
Změny od představení1. Přepracované (dvakrát) otvory pro vstup vzduchu na přední straně bočnic. Došlo k jejich zmenšení2. Přepracované brzdové kanálky. Spodní část byla uzavřena a na jejich horní straně přibylo křidélko3. Bočnicové panely (psali jsme o nich v dřívějším článku zde)4. Přepracovaný splitter – aerodynamický prvek pod nosem rozdělující vzduch5. Úprava kapotáže na zádi – nové asymetrické otvory kolem výfuku (na levé straně větší)6. Velké změny na difuzoru7. Tým zkoušel během zimních testů v Barceloně žraločí ploutev8. V Bahrajnu se objevilo přepracované zadní křídlo s větším otvorem ve střední části hlavního profilu místo ve druhém profilu9. V Bahrajnu se objevil tenký výřez ve spodní části krytu motoru na zádi z důvodu lepšího chlazení.
Změny po Bahrajnu1. Symetrické menší otvory kolem výfuků
Změny po Austrálii1. Asymetrické otvory kolem výfuku (větší na levé straně)2. Přidavný otvor v horní části nosu (periskop) před kokpitem kvůli chlazení elektroniky v kokpitu a pilota kvůli horkému malajskému podnebí
Změny po Malajsii1. Tým otestoval systém pro oddělování vzdušných proudů na zadním křídle2. Nové přední křídlo3. Z nosu byl odstraněn periskop
Změny po Číně1. Zrcátka uchycená ke kokpitu2. Asymetrické vstupní otvory pro vzduch v přední části bočnic3. Nová převodovková skříň, která umožnila úpravy difuzoru4. Přepracovaný difuzor5. Nový sponzoři na zadním křídla (Thomson, Reuters místo kampaně "Make roads safe")
Zítra budeme pokračovat podrobnějším rozborem popsaných změn. Další fotografie Williamsu si můžete prohlédnout zde.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.