Mercedesu v Singapuru spadl kámen ze srdce, když Lewis Hamilton zvítězil a navýšil svůj náskok v šampionátu, zatímco obě Ferrari skončila krátce po startu. Jeho nevýkonný ředitel Niki Lauda pro Auto Motor und Sport hovoří o tom, kde se u nich v neděli najednou vzala ta rychlost, a kdo může za kolizi, k níž došlo hned po startu.
Proč byl Mercedes tak pomalý v trénincích a v závodě tak rychlý?Niki Lauda: To nikdo nedokáže vysvětlit. A já už vůbec ne. Když závod začínáte na přechodných pneumatikách, pak je všechno jinak. Naše auto bylo opět vyvážené. Když jsme je pak vyměnili za hladké pneumatiky, tak jsme v neděli ihned našli přilnavost.
Není to způsobeno nižšími teplotami?NL: V principu ano. Ale proč, to nikdo neví.
Ani vaši chytří inženýři?NL: Ani oni ne. V tréninku jsme se propadli z nedotáčivosti k přetáčivosti. V závodě však auto bylo najednou vyvážené a Lewis zajížděl ta nejrychlejší kola. Auto se dalo dohromady, a pak jelo. Proč, to musíme vysvětlit.
Jak moc je důležité najít odpověď na tuto otázku?NL: Musíme pochopit, kdy tak pneumatiky fungují, abychom měli auto vyvážené. Z toho to pak pramení. V tréninku se nám to nepodařilo. Za jiných podmínek najednou ano.
Došlo k předčasnému rozhodnutí šampionátu?NL: Náskok 28 bodů není špatný. Doposud se rozdíly pohybovaly kolem dvou či tří bodů. 28 bodů už představuje nějaký polštář. Já bych řekl, že došlo k malému rozhodnutí.
O to více, že Mercedes vyhrál na trati vyhovující Ferrari?NL: Z logického hlediska šlo pro Ferrari o velkou katastrofu. V Singapuru mohli získat plný počet bodů a domů odjíždějí s nulou.
Kdo nese vinu za nehodu po startu?NL: To je úplně jednoduché. Sebastian udělal to, co piloti na špici vždycky dělají. Všiml si, že se mu Verstappen blíží a chtěl mu zavřít dveře a vytlačit ho. Co nemohl vidět, je to, že se tam po druhé straně přihnal Kimi. Chudák Verstappen za to vůbec nemůže, Kimi ještě méně.
Dá se tedy obvinit Vettela, když nevěděl, kde se nachází Räikkönen?NL: Můžete o tom diskutovat, jak dlouho chcete. Nezískal žádné body. Nebo o tom, co bylo špatně. Každopádně to bylo zbytečné. Kdyby se to stalo některému z našich jezdců, interně bychom si s ním promluvili. Pokud by Vettel jel jen rovně, tak by do první zatáčky přijel jako první. Riziko kolize při vybočení doleva bylo jednoduše příliš vysoké.
A vaše předpověď pro Malajsii?NL: Měli bychom být zpět v normálních kolejích. To znamená, že by to mělo být mezi námi a Ferrari, možná také ještě i mezi Red Bullem. Momentálně jsem velmi spokojený.
Oscar Piastri zazářil v Bahrajnu a vítězstvím v dramatickém závodě formule 1 zdramatizoval boj o titul – na týmového kolegu Landa Norrise ztrácí už jen tři body.
Po dominantním závodě v Japonsku prožívá zatím Max Verstappen v Bahrajnu nečekaný zlom – místo suverénního tempa čelil náhlému propadu formy a zcela jiné realitě.
Po zklamání v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu, kde Lando Norris skončil až na 6. místě, šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil plnou podporu svému jezdci.
Po vítězství v Bahrajnu přiznal Max Verstappen, že Red Bull momentálně ztrácí na McLaren zhruba půl sekundy na kolo a trápí se s vyvážením i přilnavostí vozu. Přesto zůstává klidný a místo paniky spoléhá na očekávaný balík vylepšení, který dorazí až v Imole.
Na přilbě legendy F1 Sira Jackieho Stewarta přibylo další slavné jméno, mezi podpisy, které ji zdobí, nechybí ani iniciály Michaela Schumachera. Unikátní helma, podepsaná řadou osobností motorsportu, půjde do dražby a výtěžek poputuje na dobročinné účely.
Lando Norris odstartuje do VC Bahrajnu 2025 až ze šesté příčky se ztrátou čtyř desetin na týmového kolegu Piastriho. Přiznal, že nerozumí tomu, proč z rychlého McLarenu MCL39 nedokáže dostat maximum.
George Russell a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizaci v podobě ztráty jednoho místa na startu za předčasný výjezd do boxů během červené vlajky v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu.
Zatímco Ferrari slavilo skvělý výkon Charlese Leclerca, Lewis Hamilton musel po kvalifikaci na okruhu v Bahrajnu spolknout hořkou pilulku – zajel až devátý nejrychlejší čas.
Max Verstappen odstartuje do Velké ceny Bahrajnu ze sedmé pozice. V kvalifikaci ho brzdily technické potíže, stěžoval si na špatný pocit z brzd a nedostatek přilnavosti, kvůli kterým nemohl zajet lepší čas.
Oscar Piastri si v dramatické kvalifikaci vyjel pole position pro Velkou cenu Bahrajnu, když ustál těsný tlak soupeřů v závěru. Přestože McLaren vypadal dominantně, finální souboj o čelo byl napínavější, než se čekalo.
Oscar Piastri dominoval třetímu tréninku na Grand Prix v Bahrajnu, když zajel čas 1:31.646. Tento výkon mu zajistil první místo, přičemž na druhého jezdce mimo tým McLaren měl náskok přes osm desetin sekundy.
Lando Norris vede před nedělní Velkou cenou Bahrajnu o 13 bodů před týmovým kolegou Oscarem Piastrim z McLarenu. Max Verstappen je jen o bod za Piastrim, což vytváří napjatý trojstranný souboj o titul, který začíná nabírat reálné kontury.