Mercedesu v Singapuru spadl kámen ze srdce, když Lewis Hamilton zvítězil a navýšil svůj náskok v šampionátu, zatímco obě Ferrari skončila krátce po startu. Jeho nevýkonný ředitel Niki Lauda pro Auto Motor und Sport hovoří o tom, kde se u nich v neděli najednou vzala ta rychlost, a kdo může za kolizi, k níž došlo hned po startu.
Proč byl Mercedes tak pomalý v trénincích a v závodě tak rychlý?Niki Lauda: To nikdo nedokáže vysvětlit. A já už vůbec ne. Když závod začínáte na přechodných pneumatikách, pak je všechno jinak. Naše auto bylo opět vyvážené. Když jsme je pak vyměnili za hladké pneumatiky, tak jsme v neděli ihned našli přilnavost.
Není to způsobeno nižšími teplotami?NL: V principu ano. Ale proč, to nikdo neví.
Ani vaši chytří inženýři?NL: Ani oni ne. V tréninku jsme se propadli z nedotáčivosti k přetáčivosti. V závodě však auto bylo najednou vyvážené a Lewis zajížděl ta nejrychlejší kola. Auto se dalo dohromady, a pak jelo. Proč, to musíme vysvětlit.
Jak moc je důležité najít odpověď na tuto otázku?NL: Musíme pochopit, kdy tak pneumatiky fungují, abychom měli auto vyvážené. Z toho to pak pramení. V tréninku se nám to nepodařilo. Za jiných podmínek najednou ano.
Došlo k předčasnému rozhodnutí šampionátu?NL: Náskok 28 bodů není špatný. Doposud se rozdíly pohybovaly kolem dvou či tří bodů. 28 bodů už představuje nějaký polštář. Já bych řekl, že došlo k malému rozhodnutí.
O to více, že Mercedes vyhrál na trati vyhovující Ferrari?NL: Z logického hlediska šlo pro Ferrari o velkou katastrofu. V Singapuru mohli získat plný počet bodů a domů odjíždějí s nulou.
Kdo nese vinu za nehodu po startu?NL: To je úplně jednoduché. Sebastian udělal to, co piloti na špici vždycky dělají. Všiml si, že se mu Verstappen blíží a chtěl mu zavřít dveře a vytlačit ho. Co nemohl vidět, je to, že se tam po druhé straně přihnal Kimi. Chudák Verstappen za to vůbec nemůže, Kimi ještě méně.
Dá se tedy obvinit Vettela, když nevěděl, kde se nachází Räikkönen?NL: Můžete o tom diskutovat, jak dlouho chcete. Nezískal žádné body. Nebo o tom, co bylo špatně. Každopádně to bylo zbytečné. Kdyby se to stalo některému z našich jezdců, interně bychom si s ním promluvili. Pokud by Vettel jel jen rovně, tak by do první zatáčky přijel jako první. Riziko kolize při vybočení doleva bylo jednoduše příliš vysoké.
A vaše předpověď pro Malajsii?NL: Měli bychom být zpět v normálních kolejích. To znamená, že by to mělo být mezi námi a Ferrari, možná také ještě i mezi Red Bullem. Momentálně jsem velmi spokojený.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.