Mercedes neví, proč byl v Singapuru najednou tak rychlý. O viníkovi kolize má Lauda jasno

Valtteri Bottas v závodě v Singapuru
Valtteri Bottas v závodě v Singapuru, foto: Daimler AG
Petr Hlawiczka 19. září 2017 06:40
Sdílej:

Mercedesu v Singapuru spadl kámen ze srdce, když Lewis Hamilton zvítězil a navýšil svůj náskok v šampionátu, zatímco obě Ferrari skončila krátce po startu. Jeho nevýkonný ředitel Niki Lauda pro Auto Motor und Sport hovoří o tom, kde se u nich v neděli najednou vzala ta rychlost, a kdo může za kolizi, k níž došlo hned po startu.

Proč byl Mercedes tak pomalý v trénincích a v závodě tak rychlý?Niki Lauda: To nikdo nedokáže vysvětlit. A já už vůbec ne. Když závod začínáte na přechodných pneumatikách, pak je všechno jinak. Naše auto bylo opět vyvážené. Když jsme je pak vyměnili za hladké pneumatiky, tak jsme v neděli ihned našli přilnavost.

Není to způsobeno nižšími teplotami?NL: V principu ano. Ale proč, to nikdo neví.

Ani vaši chytří inženýři?NL: Ani oni ne. V tréninku jsme se propadli z nedotáčivosti k přetáčivosti. V závodě však auto bylo najednou vyvážené a Lewis zajížděl ta nejrychlejší kola. Auto se dalo dohromady, a pak jelo. Proč, to musíme vysvětlit.

Jak moc je důležité najít odpověď na tuto otázku?NL: Musíme pochopit, kdy tak pneumatiky fungují, abychom měli auto vyvážené. Z toho to pak pramení. V tréninku se nám to nepodařilo. Za jiných podmínek najednou ano.

Došlo k předčasnému rozhodnutí šampionátu?NL: Náskok 28 bodů není špatný. Doposud se rozdíly pohybovaly kolem dvou či tří bodů. 28 bodů už představuje nějaký polštář. Já bych řekl, že došlo k malému rozhodnutí.

O to více, že Mercedes vyhrál na trati vyhovující Ferrari?NL: Z logického hlediska šlo pro Ferrari o velkou katastrofu. V Singapuru mohli získat plný počet bodů a domů odjíždějí s nulou.

Kdo nese vinu za nehodu po startu?NL: To je úplně jednoduché. Sebastian udělal to, co piloti na špici vždycky dělají. Všiml si, že se mu Verstappen blíží a chtěl mu zavřít dveře a vytlačit ho. Co nemohl vidět, je to, že se tam po druhé straně přihnal Kimi. Chudák Verstappen za to vůbec nemůže, Kimi ještě méně.

Dá se tedy obvinit Vettela, když nevěděl, kde se nachází Räikkönen?NL: Můžete o tom diskutovat, jak dlouho chcete. Nezískal žádné body. Nebo o tom, co bylo špatně. Každopádně to bylo zbytečné. Kdyby se to stalo některému z našich jezdců, interně bychom si s ním promluvili. Pokud by Vettel jel jen rovně, tak by do první zatáčky přijel jako první. Riziko kolize při vybočení doleva bylo jednoduše příliš vysoké.

A vaše předpověď pro Malajsii?NL: Měli bychom být zpět v normálních kolejích. To znamená, že by to mělo být mezi námi a Ferrari, možná také ještě i mezi Red Bullem. Momentálně jsem velmi spokojený.

Stalo se
Novinky
Yuki Tsunoda a Max Verstappen v Monaku

Croft rozvířil vody: Red Bull musí volit chytře, nebo vše ztratí

David Croft rozvířil debatu o budoucnosti jezdecké sestavy Red Bullu po roce 2025, kdy končí smlouva Sergia Péreze. Zmiňuje možné nástupce včetně Liama Lawsona, ale upozorňuje, že tým musí pečlivě zvažovat každý krok, aby nenarušil Verstappenovu dominanci.

Novinky
Oscar Piastri a Lando Norris v Monaku

Piastri o rivalitě s Norrisem: „Nechceme zničit tým za cenu vítězství“

Lando Norris a Oscar Piastri dorazili do Španělska s tříbodovým rozdílem a potvrzují, že McLaren patří mezi nejvyrovnanější týmy sezony. Přestože se spekuluje o možných týmových příkazech, Piastri trvá na tom, že je zatím čas nechat oba jezdce závodit na rovinu.

Novinky
Max Verstappen v Monaku

Jistota pro Red Bull: Verstappenova smlouva na další sezónu je téměř stvrzená

Na Velké ceně Rakouska by měla být aktivována klauzule ve smlouvě Maxe Verstappena, která zajistí jeho setrvání u Red Bullu i pro rok 2026. Tým tak získá klíčovou jistotu před příchodem nové motorové éry, ve které bude nasazovat vlastní pohonné jednotky vyvíjené s Fordem.

Novinky
Max Verstappen v Monaku

Guenther Steiner vylučuje Verstappena z boje o titul: Předpovídá napínavý souboj McLarenu

Guenther Steiner letos nevěří, že Max Verstappen dokáže reálně ohrozit Oscara Piastriho a Landa Norrise z McLarenu v boji o titul mistra světa ve Formuli 1. Podle šéfa týmu Haas má McLaren v současné době lepší formu a silnější týmovou podporu než Verstappen.