Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko se vrací k nedělnímu závodu v Itálii, kde podle něj měli překvapivě rychlost na to, aby dojeli do cíle na pódiu před Ferrari. Proč k tomu nakonec nedošlo a kde se jejich rychlost najednou vzala?
Red Bull byl v Monze překvapivě rychlý. Nelitujete teď toho, že jste se tam rozhodli jít do penalizací za součástí pohonných jednotek?Helmut Marko: Ne. Nedalo se předpokládat, že tady budeme druhým nejrychlejším týmem. Pro Verstappena to byl smolný závod kvůli kolizi s Massou. Také u Ricciardo měl jednu chybu - při startu protočil kola a před první zatáčkou byl předjet. O pódiu jsme ani nesnili, bylo však nakonec realistické.
Bylo tedy důležitější, abyste na roštu stáli více vpředu?HM: S Mercedesy jsme bojovat nemohli, ani kdybychom byli více vpředu. Svou skutečnou rychlost přitom neukázali. Okruhy, které teď přijdou na řadu, jsou pro nás mnohem důležitější. Chceme se na nich dostat na pódium vlastní silou.
Proč byl Red Bull v Monze tak dobrý?HM: Měli jsme na voze nové věci, aerodynamické a mechanické. Ty fungovaly naprosto skvěle. Auto hned bylo rychlejší, v zatáčkách mělo dobré vyvážení a trakci. Opět jsme o něco blíže Mercedesu a Ferrari. A nebýt těch debilních kvalifikačních módů motorů, tak by to s námi vypadalo ještě lépe.
Vyšla u Ricciarda strategie?HM: Možná jsme mu měli říct, aby začal útočit dříve. Kdybychom neztratili tolik času na startu, pak by se dotáhl na Vettela. Čtyři sekundy, které ztratil na startu, mu pak v cíli chyběly.
Byl Verstappen moc divoký?HM: Šlo o závodní incident se špatným výsledkem pro něj. Poté byl samozřejmě frustrovaný. Pak Magnussenovi pochopitelně neřekl: 'Prosím, až po vás, Pane.'
Čeho jste za lepších okolností mohli dosáhnout?HM: Třetího a čtvrtého nebo třetího a pátého místa. Max po startu hodně vzadu, jinak by se svou rychlostí Vettela zdolal - nemohl jezdit s vyšším výkonem věčně, což mu pomohlo odolat Ricciardovi, jak bylo jasně vidět. Ferrari v 1. sektoru najednou zrychlilo.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.