Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko se vrací k nedělnímu závodu v Itálii, kde podle něj měli překvapivě rychlost na to, aby dojeli do cíle na pódiu před Ferrari. Proč k tomu nakonec nedošlo a kde se jejich rychlost najednou vzala?
Red Bull byl v Monze překvapivě rychlý. Nelitujete teď toho, že jste se tam rozhodli jít do penalizací za součástí pohonných jednotek?Helmut Marko: Ne. Nedalo se předpokládat, že tady budeme druhým nejrychlejším týmem. Pro Verstappena to byl smolný závod kvůli kolizi s Massou. Také u Ricciardo měl jednu chybu - při startu protočil kola a před první zatáčkou byl předjet. O pódiu jsme ani nesnili, bylo však nakonec realistické.
Bylo tedy důležitější, abyste na roštu stáli více vpředu?HM: S Mercedesy jsme bojovat nemohli, ani kdybychom byli více vpředu. Svou skutečnou rychlost přitom neukázali. Okruhy, které teď přijdou na řadu, jsou pro nás mnohem důležitější. Chceme se na nich dostat na pódium vlastní silou.
Proč byl Red Bull v Monze tak dobrý?HM: Měli jsme na voze nové věci, aerodynamické a mechanické. Ty fungovaly naprosto skvěle. Auto hned bylo rychlejší, v zatáčkách mělo dobré vyvážení a trakci. Opět jsme o něco blíže Mercedesu a Ferrari. A nebýt těch debilních kvalifikačních módů motorů, tak by to s námi vypadalo ještě lépe.
Vyšla u Ricciarda strategie?HM: Možná jsme mu měli říct, aby začal útočit dříve. Kdybychom neztratili tolik času na startu, pak by se dotáhl na Vettela. Čtyři sekundy, které ztratil na startu, mu pak v cíli chyběly.
Byl Verstappen moc divoký?HM: Šlo o závodní incident se špatným výsledkem pro něj. Poté byl samozřejmě frustrovaný. Pak Magnussenovi pochopitelně neřekl: 'Prosím, až po vás, Pane.'
Čeho jste za lepších okolností mohli dosáhnout?HM: Třetího a čtvrtého nebo třetího a pátého místa. Max po startu hodně vzadu, jinak by se svou rychlostí Vettela zdolal - nemohl jezdit s vyšším výkonem věčně, což mu pomohlo odolat Ricciardovi, jak bylo jasně vidět. Ferrari v 1. sektoru najednou zrychlilo.
Max Verstappen si dopřává luxus na nejvyšší úrovni. Po nedávném přírůstku v podobě superjachty si nyní pořídil i nový soukromý tryskáč. Šampion F1 tak rozšiřuje svou flotilu exkluzivních dopravních prostředků.
Bernie Ecclestone nevěří v dlouhou budoucnost Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle něj sedminásobný šampion nevydrží v týmu ani dva roky a kritizuje i jeho extravagantní styl oblékání.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.