Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko se vrací k nedělnímu závodu v Itálii, kde podle něj měli překvapivě rychlost na to, aby dojeli do cíle na pódiu před Ferrari. Proč k tomu nakonec nedošlo a kde se jejich rychlost najednou vzala?
Red Bull byl v Monze překvapivě rychlý. Nelitujete teď toho, že jste se tam rozhodli jít do penalizací za součástí pohonných jednotek?Helmut Marko: Ne. Nedalo se předpokládat, že tady budeme druhým nejrychlejším týmem. Pro Verstappena to byl smolný závod kvůli kolizi s Massou. Také u Ricciardo měl jednu chybu - při startu protočil kola a před první zatáčkou byl předjet. O pódiu jsme ani nesnili, bylo však nakonec realistické.
Bylo tedy důležitější, abyste na roštu stáli více vpředu?HM: S Mercedesy jsme bojovat nemohli, ani kdybychom byli více vpředu. Svou skutečnou rychlost přitom neukázali. Okruhy, které teď přijdou na řadu, jsou pro nás mnohem důležitější. Chceme se na nich dostat na pódium vlastní silou.
Proč byl Red Bull v Monze tak dobrý?HM: Měli jsme na voze nové věci, aerodynamické a mechanické. Ty fungovaly naprosto skvěle. Auto hned bylo rychlejší, v zatáčkách mělo dobré vyvážení a trakci. Opět jsme o něco blíže Mercedesu a Ferrari. A nebýt těch debilních kvalifikačních módů motorů, tak by to s námi vypadalo ještě lépe.
Vyšla u Ricciarda strategie?HM: Možná jsme mu měli říct, aby začal útočit dříve. Kdybychom neztratili tolik času na startu, pak by se dotáhl na Vettela. Čtyři sekundy, které ztratil na startu, mu pak v cíli chyběly.
Byl Verstappen moc divoký?HM: Šlo o závodní incident se špatným výsledkem pro něj. Poté byl samozřejmě frustrovaný. Pak Magnussenovi pochopitelně neřekl: 'Prosím, až po vás, Pane.'
Čeho jste za lepších okolností mohli dosáhnout?HM: Třetího a čtvrtého nebo třetího a pátého místa. Max po startu hodně vzadu, jinak by se svou rychlostí Vettela zdolal - nemohl jezdit s vyšším výkonem věčně, což mu pomohlo odolat Ricciardovi, jak bylo jasně vidět. Ferrari v 1. sektoru najednou zrychlilo.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.
Sebastian Vettel se opět vrátil do světa Formule 1, aby na Velké ceně Sao Paula vzdal hold legendárnímu Ayrtonu Sennovi. Tento čtyřnásobný mistr světa se během závodního víkendu na okruhu Interlagos podílel na speciální akci, jejímž středobodem byla obří helma v ikonických brazilských barvách.