Co vše o svém soukromí prozrazuje Valtteri Bottas v rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1? Od té doby, co se přesunul k Mercedesu, je pod drobnohledem více než kdykoliv dříve ve své kariéře. Z čeho má největší strach? Co bylo nejlepší na dětství a co o něm říkali učitelé? Která z jeho chyb ho nejvíce vytočila?
Čemu se rád věnuješ, kromě jízdy s vozem F1?Valtteri Bottas: Plavání v ledovém jezeře. Typicky finské (smích).
Který film tě naposledy rozbrečel?VB: Nedokážu si vzpomenout. Muselo to být někdy dávno v mém dětství. Asi film o vytvořeném chlapci a jeho psovi, kteří museli překonat různé druhy dobrodružství.
Čeho se bojíš?VB: Ne že bych se úplně bál, ale nepřibližoval bych se k hadům. Vlastně bych řekl, že je dost nemám rád.
Kterou knihu jsi naposledy přečetl?VB: Uups. Nikdy v životě jsem zatím nepřečetl žádnou knihu od začátku do konce.
Co o tobě říkali učitelé ve školních zprávách?VB: Že bych se měl trochu více učit. Jen si mě představte v knihách (smích)!
Máš nějaká hříšná potěšení?VB: Ne, nemyslím si.
Sbíráš něco?VB: Trofeje. Teď jich začalo zase přibývat.
Co ti z domova chybí při cestování nejvíce?VB: Klid. A přátelé a rodina.
Věříš v lásku na první pohled?VB: Ano.
Co bylo tvým nejhorším nákupem?VB: Letos v Monaku jsem si koupil vystřelovací deštník, a když jsem ho chtěl otevřít, tak vybouchl. Peníze za nic. Mé nejhorší nákupy se stále pohybují v rovině maličkostí.Co je tou největší chybou, kterou jsi kdy udělal?VB: Smyk za safety-carem v Číně.
Kdy jsi byl naposledy opravdu naštvaný?VB: V Číně po smyku za safety-carem!
Kterou nadpřirozenou schopnost bys chtěl mít: umět lítat nebo se stát neviditelným?VB: To je úplně jasné - umět se stát neviditelným. Představte si, co všechno bych mohl vidět či slyšet, aniž by o tom někdo věděl. Mohl bych si tak zadělat na dominanci ve světě (smích)!
Co si zpíváš ve sprše?VB: Ne, tohle jsem nikdy neudělal. Párkrát jsem zkusil karaoke, ale nikdy jsem si nezpíval ve sprše.
Kdybys mohl pozvat na oběd tři lidi - žijící či zesnulé - o koho by se jednalo?VB: Ha! Donalda Trumpa, Vladimíra Putina a Kim Jong-una. Bylo by to příjemné se jich na něco zeptat.Co je tou nejhorší věcí na slávě?VB: Že si někdy přejete být neviditelní.
Co máš na svém seznamu v kapse?VB: Více vyhraných kvalifikací a závod. Vítězství v šampionátu. A pár míst, která bych chtěl časem navštívit.
Co je tou nejpodivnější otázkou, kterou jsi kdy dostal?VB: Nedokážu si vzpomenout, bylo jich tak moc. A nic, co by bylo opravdu zábavného.
Co bylo tou nejlepší věcí na dětství?VB: To, že jsem si z ničeho nedělal žádné starosti. Nemusel jsem platit účty. Nemusel jsem odpovídat na stovky emailů. Nebyl jsem zodpovědný za své činy.
Co by měl každý ve svém životě vyzkoušet?VB: Cestovat na různá místa a poznávat jiné kultury - a pokusit se jim porozumět.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.