Co vše o svém soukromí prozrazuje Valtteri Bottas v rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1? Od té doby, co se přesunul k Mercedesu, je pod drobnohledem více než kdykoliv dříve ve své kariéře. Z čeho má největší strach? Co bylo nejlepší na dětství a co o něm říkali učitelé? Která z jeho chyb ho nejvíce vytočila?
Čemu se rád věnuješ, kromě jízdy s vozem F1?Valtteri Bottas: Plavání v ledovém jezeře. Typicky finské (smích).
Který film tě naposledy rozbrečel?VB: Nedokážu si vzpomenout. Muselo to být někdy dávno v mém dětství. Asi film o vytvořeném chlapci a jeho psovi, kteří museli překonat různé druhy dobrodružství.
Čeho se bojíš?VB: Ne že bych se úplně bál, ale nepřibližoval bych se k hadům. Vlastně bych řekl, že je dost nemám rád.
Kterou knihu jsi naposledy přečetl?VB: Uups. Nikdy v životě jsem zatím nepřečetl žádnou knihu od začátku do konce.
Co o tobě říkali učitelé ve školních zprávách?VB: Že bych se měl trochu více učit. Jen si mě představte v knihách (smích)!
Máš nějaká hříšná potěšení?VB: Ne, nemyslím si.
Sbíráš něco?VB: Trofeje. Teď jich začalo zase přibývat.
Co ti z domova chybí při cestování nejvíce?VB: Klid. A přátelé a rodina.
Věříš v lásku na první pohled?VB: Ano.
Co bylo tvým nejhorším nákupem?VB: Letos v Monaku jsem si koupil vystřelovací deštník, a když jsem ho chtěl otevřít, tak vybouchl. Peníze za nic. Mé nejhorší nákupy se stále pohybují v rovině maličkostí.Co je tou největší chybou, kterou jsi kdy udělal?VB: Smyk za safety-carem v Číně.
Kdy jsi byl naposledy opravdu naštvaný?VB: V Číně po smyku za safety-carem!
Kterou nadpřirozenou schopnost bys chtěl mít: umět lítat nebo se stát neviditelným?VB: To je úplně jasné - umět se stát neviditelným. Představte si, co všechno bych mohl vidět či slyšet, aniž by o tom někdo věděl. Mohl bych si tak zadělat na dominanci ve světě (smích)!
Co si zpíváš ve sprše?VB: Ne, tohle jsem nikdy neudělal. Párkrát jsem zkusil karaoke, ale nikdy jsem si nezpíval ve sprše.
Kdybys mohl pozvat na oběd tři lidi - žijící či zesnulé - o koho by se jednalo?VB: Ha! Donalda Trumpa, Vladimíra Putina a Kim Jong-una. Bylo by to příjemné se jich na něco zeptat.Co je tou nejhorší věcí na slávě?VB: Že si někdy přejete být neviditelní.
Co máš na svém seznamu v kapse?VB: Více vyhraných kvalifikací a závod. Vítězství v šampionátu. A pár míst, která bych chtěl časem navštívit.
Co je tou nejpodivnější otázkou, kterou jsi kdy dostal?VB: Nedokážu si vzpomenout, bylo jich tak moc. A nic, co by bylo opravdu zábavného.
Co bylo tou nejlepší věcí na dětství?VB: To, že jsem si z ničeho nedělal žádné starosti. Nemusel jsem platit účty. Nemusel jsem odpovídat na stovky emailů. Nebyl jsem zodpovědný za své činy.
Co by měl každý ve svém životě vyzkoušet?VB: Cestovat na různá místa a poznávat jiné kultury - a pokusit se jim porozumět.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.