Šéf Mercedesu byl pro oficiální stránky Formule 1 vyzpovídán ohledně uplynulého závodu v Maďarsku. Co stálo za problémem s komunikací? Jak reflektuje rozhodnutí Lewise Hamiltona? Jak bude vypadat sestava pro příští sezónu?
Jedním z největších problémů, které jste během závodu prožili, byly potíže s komunikací. Můžeš nám to přiblížit?Spadl nám systém s daty, neměli jsme data z garáže a problémy byly i na boxové zídce - neměli jsme k dispozici žádné záběry. Nakonec se nám to podařilo nahodit, ale každý si asi dokáže představit, jak těžko se bez informací dat pracuje.
Můžeš nám říct něco o vaší konverzaci s Lewisem ohledně puštění Bottase. Bral to s klidem?Když se Lewis dostal před Valtteriho, tak to vypadalo, že má lepší tempo. Neměli jsme jistotu, že se Valtteri za oběma vozy Ferrari udrží. Když totiž jedete v těsném rozestupu, pneumatiky dostávají hodně zabrat. Takže musel jet s odstupem. V té chvíli si Lewis myslel, že by dokázal jet rychleji a chtěl, abychom mu dali šanci. To se stalo, ale nakonec nedokázal předjet Kimiho, takže jsme vedli interní diskuzi ohledně opětovného prohození pozic.
Rizikem byl v té chvíli blížící se Verstappen a my nechtěli přijít o pódium. Museli jsme tak dobře vymyslet, kde k prohození dojde. Nakonec to padlo na poslední zatáčku posledního kola, jelikož pak již nebudou žádné příležitosti k předjíždění. Nijak jsme se nehádali, vše proběhlo ve sportovním duchu. Bylo to rozhodně těžké rozhodnutí jak pro tým, tak pro Lewise.
Kdybyste neměli problémy s rádiem, došlo by k prvnímu prohození dříve? Hrálo by to nějakou roli?Mohli jsme to udělat o pár kol dříve, a to v momentě, kdy to Lewis navrhl. V té době měl ještě pneumatiky ve slušném stavu. Možná jsme to měli udělat a mohlo to přinést své ovoce, jelikož jsme na konci závodu byli dost blízko vozům Ferrari. Tyto spekulace ale ničemu již nepomohou.
Zpět k vašemu problému. Byl to Stuttgart, Brackley nebo chyba přímo na trati?Byla to hardwarová záležitost přímo na místě. Našli jsme poškozené vlákna v jednom z optických kabelů.
Změnil se nějak váš přístup k šampionátu pilotů. U Ferrari to vypadá, že budou jezdit na Vettela. V Bahrajnu Valtteri pustil Lewise a on skončil druhý a Valtteri třetí. V Budapešti skončil Valtteri na P3 a Lewise to stálo tři body. Proč to neděláte jako u Ferrari?Protože naše hodnoty nám vyhrály šest titulů a vyhrají nám další v budoucnu. Víme, že nás to stálo tři body, ale takhle prostě fungujeme. Dodržujeme slovo, a pokud nás to nakonec bude stát šampionát, tak to prostě přijmeme.
Museli jste vést diskuze i o strategii Ferrari, oni nepustili rychlejší auto dopředu...Je to těžké. Sebastian se pak z vzchopil a dokázal nás udržet za sebou. Nakonec jim to docela vyšlo.
Jak vidíš jejich rychlost?Nemyslím si, že ukázali své maximum, jelikož Sebastianův vůz byl poškozen - volant se mu stáčel vlevo. Bylo to vidět, když zastavoval. Kimi pak měl volný vzduch a zajel velmi rychlé sektory. Myslím si, že kdyby ho nechali, tak by Vettela asi předjel. Do toho vidíte, že Fernando Alonso zajel nejrychlejší kolo závodu. Hádám tak, že Ferrari nejelo naplno.
Když Lewis na začátku závodu sváděl souboj s Verstappenem, mluvil o nebezpečném řízení...Mluvili jsme s Lewisem a říkal, že nebyl zrovna nadšen z toho, jak Max řídil. To je ale jejich věc a musejí si to vyřešit... na trati.
Když se podíváme na vaší druhou výměnu. Navrhl to Lewis, nebo se jednalo o týmový rozkaz?Byl to jeho návrh. Řekl, že dokáže jet rychleji a že pokud by to nevyšlo, tak se znovu prohodí. Nemuseli jsme nic nařizovat
Pokud se na konci šampionátu ukáže, že Lewis prohrál o tři bodu, budete toho litovat?Kdybych tu teď tvrdil, že bychom toho nelitovali, tak bych byl hodně naivní. Pokud to tak dopadne, tak všichni budou ukazovat na Budapešť. Považoval bych to za velký kiks. Z dlouhodobého hlediska se ale vyplatí držet se svých hodnot a zásad. To v budoucnu přinese další tituly. V to prostě věřím. Bylo to asi nejtěžší rozhodnutí za posledních pět let, ale bylo správné - z hlediska našich hodnot. Chceme to prostě dělat správně. Občas to ale může být hodně drsné.
Čeká nás letní přestávka, což je ideální čas na rozebrání jezdecké sestavy pro rok 2018...Ano, je to ideální čas na probrání a promyšlení následujících kroků. Už jsme něco řešili s Valtterim a já rozhodně chci jít do druhé poloviny sezóny s vyřešenou soupiskou pro rok 2018.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.