V Grand Prix Maďarska se Mercedes představí jako tým, který může potvrdit obrat v šampionátu. Hamilton díky různým okolnostem stáhl náskok na doposud vedoucího Vettela na jediný bod. Ale to není jediné téma, o kterém hovořil, ve hře je i více než dvacet let starý rekord Michaela Schumachera...
Bude Maďarsko pro Mercedes těžším závodem než ten před dvěma týdny na Silverstone?
Lewis Hamilton: Pořád ještě cítím to nadšení, které mě doprovázelo, pořád mě obklopuje. Maďarské závody jsou pro mě mnoho let vždy velkým zážitkem a Budapešť je jedním z nejkrásnějších měst. Moc se mi tu líbí, rád si vyrazím do města, je tu dobré jídlo - a pak ta spektakulární trať. Závod bude určitě výzvou, protože pátek bude oproti sobotě a neděli poněkud chladnějším dnem. Okruh by měl vyhovovat Red Bullu, protože není tak závislý na výkonu, takže očekávám vyrovnanou bitvu mezi třemi nejlepšími týmy. Nakonec je to ale vždy pilot, který je tím rozhodujícím prvkem - alespoň tak to je v plánu.
Když se ohlédnu na poslední kvalifikaci, nebylo to jen skvělým vozem, ale také tím, jak jsem se zapojil do boje. Doufám, že budu schopen o tomto víkendu tuto vlastnost ještě povýšit. Na tomto okruhu se mi většinou dařilo a doufám, že tomu tak bude i tentokrát. Je to také trať s nevypočitatelným počasím, ale domnívám se, že právě tento víkend bude spíš neutrální. Hodně těžko se tu ale předjíždí a myslím, že s Ferrari budeme hodně natěsno, což může fanouškům přinést hodně vzrušení.
Jsme v polovině šampionátu, jak byste zhodnotil svou dosavadní cestu?
LH: Na desetibodové stupnici bych si udělil hodnocení 8,8. Existuje pořád prostor pro zlepšení. Silverstone skutečně bylo prozatím nejlepším momentem sezóny, protože to tam bylo hodně těžké. Je to moje domácí Grand Prix a já nemám zájem tahat své fanoušky někam jinam. Moje rodina je na Silverstone a to je úžasné. Postavení pilota sice ovlivnit nemohou, samozřejmě, že se dívají na závody, ale Lewis je pořád jenom další člen jejich rodiny. To mi hodně pomáhá v tom zůstat oběma nohama na zemi. A je naprosto skvělé sdílet s nimi své pocity, chtěl bych, aby se mnou byli i na pódiu a cítili mou radost. Udělali jsme si krásné foto, které pro nás zůstane nádhernou vzpomínkou.
Ztrácíte na vedoucího Vettela jediný bod - jaké z toho pro vás plynou závěry?
LH: Zatím je to náročná sezóna - ne-li vůbec nejtěžší v mé kariéře. Ale to je jen příjemné! Platí to i pro tým. Pravděpodobně všichni musíme pracovat o něco tvrději, ale když přijdu do továrny, mám doslova fyzický pocit přítomnosti neuvěřitelné energie.
Když se vrátíme k nadcházejícímu víkendu, říkal jste, že okruh patří mezi vaše oblíbené a vždy se vám tu daří. Kde zde získáváte nějaký čas navíc, nebo lépe řečeno, co tu z vás dělá rozdílového pilota?
LH: Jedná se o trať, která vám dovoluje být agresivní a umožňuje i takový styl jízdy. Zkušenosti vám určitě pomohou, ale rozhodující je, jak se přiblížíte k absolutnímu limitu.
V Kanadě jste v počtu pole-position dostihl Ayrtona Sennu, v Maďarsku se můžete vyrovnat absolutnímu rekordu Michaela Schumachera. Co by pro vás 68. vyhraná kvalifikace znamenala?
LH: Abych byl upřímný, nemohu říci, jaké budou mé pocity. V jisté fázi nejrychlejší to pole-position získám a raději si na ten okamžik počkám. Určitě to bude nepopsatelné, ale co budu cítit, to vám opravdu nemohu říci. Je to ještě budoucnost.
Co by pro vás znamenalo získat průběžné vedení v klasifikaci před letní přestoávku, vzhledem k tomu, že jde o tak malý rozdíl?
LH: Mohu jen říci, že jsem vděčný za tak malý rozdíl. Do Silverstone jsme přijeli s dvacetibodovou ztrátou - a teď je to jediný bod. V minulosti byly i situace, kdy jsem ztrácel 50 bodů. Ale nevzdával jsem se. Pravda, v dnešní době se dvacet bodů vnímá jako slušný odstup a jeho zkrácení na jeden bod je povzbudivé, ale nejdůležitější bude, kdo odjede z Maďarska jako průběžně vedoucí pilot. Ano, bylo by to skvělé, ale pořád nás čeká hodně dlouhá cesta. Tím chci říci, že se věci mohou ještě změnit. Koneckonců, v neděli odvedu to nejlepší práci, jaké jsem schopen, abych měl jistotu, že zůstávám v boji o titul - a pak počkám a uvidím.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.