V Grand Prix Maďarska se Mercedes představí jako tým, který může potvrdit obrat v šampionátu. Hamilton díky různým okolnostem stáhl náskok na doposud vedoucího Vettela na jediný bod. Ale to není jediné téma, o kterém hovořil, ve hře je i více než dvacet let starý rekord Michaela Schumachera...
Bude Maďarsko pro Mercedes těžším závodem než ten před dvěma týdny na Silverstone?
Lewis Hamilton: Pořád ještě cítím to nadšení, které mě doprovázelo, pořád mě obklopuje. Maďarské závody jsou pro mě mnoho let vždy velkým zážitkem a Budapešť je jedním z nejkrásnějších měst. Moc se mi tu líbí, rád si vyrazím do města, je tu dobré jídlo - a pak ta spektakulární trať. Závod bude určitě výzvou, protože pátek bude oproti sobotě a neděli poněkud chladnějším dnem. Okruh by měl vyhovovat Red Bullu, protože není tak závislý na výkonu, takže očekávám vyrovnanou bitvu mezi třemi nejlepšími týmy. Nakonec je to ale vždy pilot, který je tím rozhodujícím prvkem - alespoň tak to je v plánu.
Když se ohlédnu na poslední kvalifikaci, nebylo to jen skvělým vozem, ale také tím, jak jsem se zapojil do boje. Doufám, že budu schopen o tomto víkendu tuto vlastnost ještě povýšit. Na tomto okruhu se mi většinou dařilo a doufám, že tomu tak bude i tentokrát. Je to také trať s nevypočitatelným počasím, ale domnívám se, že právě tento víkend bude spíš neutrální. Hodně těžko se tu ale předjíždí a myslím, že s Ferrari budeme hodně natěsno, což může fanouškům přinést hodně vzrušení.
Jsme v polovině šampionátu, jak byste zhodnotil svou dosavadní cestu?
LH: Na desetibodové stupnici bych si udělil hodnocení 8,8. Existuje pořád prostor pro zlepšení. Silverstone skutečně bylo prozatím nejlepším momentem sezóny, protože to tam bylo hodně těžké. Je to moje domácí Grand Prix a já nemám zájem tahat své fanoušky někam jinam. Moje rodina je na Silverstone a to je úžasné. Postavení pilota sice ovlivnit nemohou, samozřejmě, že se dívají na závody, ale Lewis je pořád jenom další člen jejich rodiny. To mi hodně pomáhá v tom zůstat oběma nohama na zemi. A je naprosto skvělé sdílet s nimi své pocity, chtěl bych, aby se mnou byli i na pódiu a cítili mou radost. Udělali jsme si krásné foto, které pro nás zůstane nádhernou vzpomínkou.
Ztrácíte na vedoucího Vettela jediný bod - jaké z toho pro vás plynou závěry?
LH: Zatím je to náročná sezóna - ne-li vůbec nejtěžší v mé kariéře. Ale to je jen příjemné! Platí to i pro tým. Pravděpodobně všichni musíme pracovat o něco tvrději, ale když přijdu do továrny, mám doslova fyzický pocit přítomnosti neuvěřitelné energie.
Když se vrátíme k nadcházejícímu víkendu, říkal jste, že okruh patří mezi vaše oblíbené a vždy se vám tu daří. Kde zde získáváte nějaký čas navíc, nebo lépe řečeno, co tu z vás dělá rozdílového pilota?
LH: Jedná se o trať, která vám dovoluje být agresivní a umožňuje i takový styl jízdy. Zkušenosti vám určitě pomohou, ale rozhodující je, jak se přiblížíte k absolutnímu limitu.
V Kanadě jste v počtu pole-position dostihl Ayrtona Sennu, v Maďarsku se můžete vyrovnat absolutnímu rekordu Michaela Schumachera. Co by pro vás 68. vyhraná kvalifikace znamenala?
LH: Abych byl upřímný, nemohu říci, jaké budou mé pocity. V jisté fázi nejrychlejší to pole-position získám a raději si na ten okamžik počkám. Určitě to bude nepopsatelné, ale co budu cítit, to vám opravdu nemohu říci. Je to ještě budoucnost.
Co by pro vás znamenalo získat průběžné vedení v klasifikaci před letní přestoávku, vzhledem k tomu, že jde o tak malý rozdíl?
LH: Mohu jen říci, že jsem vděčný za tak malý rozdíl. Do Silverstone jsme přijeli s dvacetibodovou ztrátou - a teď je to jediný bod. V minulosti byly i situace, kdy jsem ztrácel 50 bodů. Ale nevzdával jsem se. Pravda, v dnešní době se dvacet bodů vnímá jako slušný odstup a jeho zkrácení na jeden bod je povzbudivé, ale nejdůležitější bude, kdo odjede z Maďarska jako průběžně vedoucí pilot. Ano, bylo by to skvělé, ale pořád nás čeká hodně dlouhá cesta. Tím chci říci, že se věci mohou ještě změnit. Koneckonců, v neděli odvedu to nejlepší práci, jaké jsem schopen, abych měl jistotu, že zůstávám v boji o titul - a pak počkám a uvidím.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.