V Grand Prix Maďarska se Mercedes představí jako tým, který může potvrdit obrat v šampionátu. Hamilton díky různým okolnostem stáhl náskok na doposud vedoucího Vettela na jediný bod. Ale to není jediné téma, o kterém hovořil, ve hře je i více než dvacet let starý rekord Michaela Schumachera...
Bude Maďarsko pro Mercedes těžším závodem než ten před dvěma týdny na Silverstone?
Lewis Hamilton: Pořád ještě cítím to nadšení, které mě doprovázelo, pořád mě obklopuje. Maďarské závody jsou pro mě mnoho let vždy velkým zážitkem a Budapešť je jedním z nejkrásnějších měst. Moc se mi tu líbí, rád si vyrazím do města, je tu dobré jídlo - a pak ta spektakulární trať. Závod bude určitě výzvou, protože pátek bude oproti sobotě a neděli poněkud chladnějším dnem. Okruh by měl vyhovovat Red Bullu, protože není tak závislý na výkonu, takže očekávám vyrovnanou bitvu mezi třemi nejlepšími týmy. Nakonec je to ale vždy pilot, který je tím rozhodujícím prvkem - alespoň tak to je v plánu.
Když se ohlédnu na poslední kvalifikaci, nebylo to jen skvělým vozem, ale také tím, jak jsem se zapojil do boje. Doufám, že budu schopen o tomto víkendu tuto vlastnost ještě povýšit. Na tomto okruhu se mi většinou dařilo a doufám, že tomu tak bude i tentokrát. Je to také trať s nevypočitatelným počasím, ale domnívám se, že právě tento víkend bude spíš neutrální. Hodně těžko se tu ale předjíždí a myslím, že s Ferrari budeme hodně natěsno, což může fanouškům přinést hodně vzrušení.
Jsme v polovině šampionátu, jak byste zhodnotil svou dosavadní cestu?
LH: Na desetibodové stupnici bych si udělil hodnocení 8,8. Existuje pořád prostor pro zlepšení. Silverstone skutečně bylo prozatím nejlepším momentem sezóny, protože to tam bylo hodně těžké. Je to moje domácí Grand Prix a já nemám zájem tahat své fanoušky někam jinam. Moje rodina je na Silverstone a to je úžasné. Postavení pilota sice ovlivnit nemohou, samozřejmě, že se dívají na závody, ale Lewis je pořád jenom další člen jejich rodiny. To mi hodně pomáhá v tom zůstat oběma nohama na zemi. A je naprosto skvělé sdílet s nimi své pocity, chtěl bych, aby se mnou byli i na pódiu a cítili mou radost. Udělali jsme si krásné foto, které pro nás zůstane nádhernou vzpomínkou.
Ztrácíte na vedoucího Vettela jediný bod - jaké z toho pro vás plynou závěry?
LH: Zatím je to náročná sezóna - ne-li vůbec nejtěžší v mé kariéře. Ale to je jen příjemné! Platí to i pro tým. Pravděpodobně všichni musíme pracovat o něco tvrději, ale když přijdu do továrny, mám doslova fyzický pocit přítomnosti neuvěřitelné energie.
Když se vrátíme k nadcházejícímu víkendu, říkal jste, že okruh patří mezi vaše oblíbené a vždy se vám tu daří. Kde zde získáváte nějaký čas navíc, nebo lépe řečeno, co tu z vás dělá rozdílového pilota?
LH: Jedná se o trať, která vám dovoluje být agresivní a umožňuje i takový styl jízdy. Zkušenosti vám určitě pomohou, ale rozhodující je, jak se přiblížíte k absolutnímu limitu.
V Kanadě jste v počtu pole-position dostihl Ayrtona Sennu, v Maďarsku se můžete vyrovnat absolutnímu rekordu Michaela Schumachera. Co by pro vás 68. vyhraná kvalifikace znamenala?
LH: Abych byl upřímný, nemohu říci, jaké budou mé pocity. V jisté fázi nejrychlejší to pole-position získám a raději si na ten okamžik počkám. Určitě to bude nepopsatelné, ale co budu cítit, to vám opravdu nemohu říci. Je to ještě budoucnost.
Co by pro vás znamenalo získat průběžné vedení v klasifikaci před letní přestoávku, vzhledem k tomu, že jde o tak malý rozdíl?
LH: Mohu jen říci, že jsem vděčný za tak malý rozdíl. Do Silverstone jsme přijeli s dvacetibodovou ztrátou - a teď je to jediný bod. V minulosti byly i situace, kdy jsem ztrácel 50 bodů. Ale nevzdával jsem se. Pravda, v dnešní době se dvacet bodů vnímá jako slušný odstup a jeho zkrácení na jeden bod je povzbudivé, ale nejdůležitější bude, kdo odjede z Maďarska jako průběžně vedoucí pilot. Ano, bylo by to skvělé, ale pořád nás čeká hodně dlouhá cesta. Tím chci říci, že se věci mohou ještě změnit. Koneckonců, v neděli odvedu to nejlepší práci, jaké jsem schopen, abych měl jistotu, že zůstávám v boji o titul - a pak počkám a uvidím.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.
George Russell si udržel druhé místo v Bahrajnu, přestože čelil vyšetřování kvůli možnému neoprávněnému použití DRS. Komisaři nakonec neshledali žádné pochybení.
Lewis Hamilton odjížděl z Bahrajnu s pocitem, že začíná chápat, jak nový vůz Ferrari nejlépe funguje. Do Saúdské Arábie tak míří s nadějí, že se mu podaří své poznatky proměnit v lepší výsledek.
Charles Leclerc přirovnal trápení Ferrari při Velké ceně Bahrajnu k "efektu sněhové koule", potíže se podle něj nabalovaly jedna na druhou. Stěžoval si především na nedostatek přilnavosti a přítlaku, což výrazně ovlivnilo výkonnost monopostu.
Oscar Piastri zazářil v Bahrajnu a vítězstvím v dramatickém závodě formule 1 zdramatizoval boj o titul – na týmového kolegu Landa Norrise ztrácí už jen tři body.
Po dominantním závodě v Japonsku prožívá zatím Max Verstappen v Bahrajnu nečekaný zlom – místo suverénního tempa čelil náhlému propadu formy a zcela jiné realitě.
Po zklamání v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu, kde Lando Norris skončil až na 6. místě, šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil plnou podporu svému jezdci.
Po vítězství v Bahrajnu přiznal Max Verstappen, že Red Bull momentálně ztrácí na McLaren zhruba půl sekundy na kolo a trápí se s vyvážením i přilnavostí vozu. Přesto zůstává klidný a místo paniky spoléhá na očekávaný balík vylepšení, který dorazí až v Imole.
Na přilbě legendy F1 Sira Jackieho Stewarta přibylo další slavné jméno, mezi podpisy, které ji zdobí, nechybí ani iniciály Michaela Schumachera. Unikátní helma, podepsaná řadou osobností motorsportu, půjde do dražby a výtěžek poputuje na dobročinné účely.