Závodní ředitel McLarenu se pro oficiální web Formule 1 rozpovídal o současné situaci stáje a zabrousil i do daleké budoucnosti...
Ericu, měl by si McLaren najmout vymítače ďábla, který by odehnal všechny vaše nepříjemnosti? Obě vaše auta nedojela v Monaku, Alonso nedojel v Indianapolis. Vypadá to na nějakou kletbu...Ha, chtěl byste přijít na pohovor? Můžeme udělat dohodu. Dostanete extra příplatek, když nás zbavíte všech problémů a je jedno, jaké čáry použijete. Když to nevyjde, tak to máte smůlu. Žádné peníze nebudou. Platí?
Zak Brown v jednom rozhovoru řekl, že vztah mezi McLarenem a Hondou začíná být dosti vyhrocený. Jak daleko jste od toho, že vaše partnerství skončilo?Nikdy jsme tomu nebyli tak blízko jako dnes. Výkonnost jde na druhou stranu, než by měla jít. Máme podporu ze strany našeho výkonného výboru, už dále takto pokračovat nemůžeme. Stejně jako jakákoliv jiná profesionální organizace musíme mluvit o našich cílech a nasazení. Nemůžeme ale být pořád takto mimo. To je hlavní kámen úrazu.
Představenstvo Hondy má teď o víkendu zasedání. Co se od toho dá čekat? Vaše situace bude jistě horkým tématem...O tom nemůžeme mluvit. Mají své mítinky dost často, tenhle by neměl být o F1, ale rozhodně se tím zabývají, podepsali jsme přeci s nimi smlouvu.
Jak se nyní cítíte, když nevíte, kdy přijde balíček vylepšení pro vaši pohonnou jednotku? Jeden měl přijít teď o víkendu, ale byl posunut... Ovlivní to nějak vývoj vozu?Jedná se o dvě úplně odlišné věci. Náš vývoj je naprosto nezávislý na vývoji motoru. Vylepšení jsme čekali již tento víkend, kvůli tomu se vedou dnes všechny ty diskuze.
Říká se, že šasi McLarenu je velmi dobré, takže vy jste svůj domácí úkol splnili. Přidává to na vašem zklamání?Není to o nějakém zklamání. Je to frustrace. Já jsem byl najat, abych připravil vítěznou šasi, takže je frustrující, když stáj jako McLaren nemá výsledky. Nejde nám jen o šasi, chceme budovat naši společnost. Přestože naše výsledky nejsou dobré a točí se kolem nás spousta klepů, tak máme v týmu skvělou morálku. Jak jsem řekl, není to zklamání, ale frustrace. Nyní nastal čas, kdy budeme potřebovat stejné nasazení a efektivitu od našich partnerů.
Honda najala Maria Illiena, tedy to říká Red Bull, kde byl předtím zaměstnán. Co od toho očekáváte?Nemohu komentovat jakákoliv rozhodnutí managmentu. Jsem ale rád, že si mohu vyslechnout nějaké klepy, které by nám mohly pomoct. Upřímně, tahle otázka by měla směřovat na Hondu.
Týmy musely na konci května předat Mezinárodní automobilové federaci své vize ohledně motorů pro další cyklus od roku 2021. Jaká by byla vaše vize?Jednoduchá. Hodně výkonu, pořádnej hluk, skvělé jízdní vlastnosti a přijatelná cena.
Zajímá vás otázka nezávislého dodavatele motorů?Ano.
Takže to vidíte stejně jako stáje Red Bullu...No, je to složitější. Musí se toho vzít hodně v potaz. Je tu řada otázek: Co chtějí výrobci? Co chce Red Bull? Co bychom případně chtěli my? Co chtějí fanoušci? Nakonec i co by chtěli lidé v Liberty Media? Bylo by skvělé, kdyby vše bylo jednodušší, hlasitější a levnější. Je ale jasné, že Formule nemůže potěšit všechny. Je tedy třeba řešit i otázku toho, jak by F1 měla po roce 2020 vypadat. Bude to spíše značka? Bude zajímavá pro automobilky? Jsou tu týmy, které mají závodění jako zdroj příjmu, třeba Sauber, McLaren, Williams či Ferrari. Pak tu máte automobilky jako Renault či Mercedes, jejichž byznys stojí na něčem jiném. Vše se ale primárně točí kolem motorů.
Dochází čas, jak některé týmy naznačují?Ne, nemyslím si. Zatím nejsme ani v polovině sezóny, takže by času mělo být dost. To, co dělá Ross Brawn, je velmi přínosné. Má zkušenosti i dostatek znalostí, takže ví, jak by měla F1 fungovat.
Vraťme se zpět na trať. Co můžeme o víkendu očekávat?Já si dám humra. (smích) Teď vážně, výonnostní ztráta nás bolí, ale i tak si můžeme hrát s nastavením. Nebude lehké dostat se do Q3, jako tomu bylo v Monaku. Ale šance tu je!
Dosáhnete tedy letos poprvé na body?Pokud dojedeme, tak by to mohlo jít.
Kolik byste na to vsadil?Na jeden bod vsázet nebudu! Já chci vyhrávat, to je náš cíl. Současný vůz McLarenu toho bude jednou schopen...
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.