Závodní ředitel McLarenu se pro oficiální web Formule 1 rozpovídal o současné situaci stáje a zabrousil i do daleké budoucnosti...
Ericu, měl by si McLaren najmout vymítače ďábla, který by odehnal všechny vaše nepříjemnosti? Obě vaše auta nedojela v Monaku, Alonso nedojel v Indianapolis. Vypadá to na nějakou kletbu...Ha, chtěl byste přijít na pohovor? Můžeme udělat dohodu. Dostanete extra příplatek, když nás zbavíte všech problémů a je jedno, jaké čáry použijete. Když to nevyjde, tak to máte smůlu. Žádné peníze nebudou. Platí?
Zak Brown v jednom rozhovoru řekl, že vztah mezi McLarenem a Hondou začíná být dosti vyhrocený. Jak daleko jste od toho, že vaše partnerství skončilo?Nikdy jsme tomu nebyli tak blízko jako dnes. Výkonnost jde na druhou stranu, než by měla jít. Máme podporu ze strany našeho výkonného výboru, už dále takto pokračovat nemůžeme. Stejně jako jakákoliv jiná profesionální organizace musíme mluvit o našich cílech a nasazení. Nemůžeme ale být pořád takto mimo. To je hlavní kámen úrazu.
Představenstvo Hondy má teď o víkendu zasedání. Co se od toho dá čekat? Vaše situace bude jistě horkým tématem...O tom nemůžeme mluvit. Mají své mítinky dost často, tenhle by neměl být o F1, ale rozhodně se tím zabývají, podepsali jsme přeci s nimi smlouvu.
Jak se nyní cítíte, když nevíte, kdy přijde balíček vylepšení pro vaši pohonnou jednotku? Jeden měl přijít teď o víkendu, ale byl posunut... Ovlivní to nějak vývoj vozu?Jedná se o dvě úplně odlišné věci. Náš vývoj je naprosto nezávislý na vývoji motoru. Vylepšení jsme čekali již tento víkend, kvůli tomu se vedou dnes všechny ty diskuze.
Říká se, že šasi McLarenu je velmi dobré, takže vy jste svůj domácí úkol splnili. Přidává to na vašem zklamání?Není to o nějakém zklamání. Je to frustrace. Já jsem byl najat, abych připravil vítěznou šasi, takže je frustrující, když stáj jako McLaren nemá výsledky. Nejde nám jen o šasi, chceme budovat naši společnost. Přestože naše výsledky nejsou dobré a točí se kolem nás spousta klepů, tak máme v týmu skvělou morálku. Jak jsem řekl, není to zklamání, ale frustrace. Nyní nastal čas, kdy budeme potřebovat stejné nasazení a efektivitu od našich partnerů.
Honda najala Maria Illiena, tedy to říká Red Bull, kde byl předtím zaměstnán. Co od toho očekáváte?Nemohu komentovat jakákoliv rozhodnutí managmentu. Jsem ale rád, že si mohu vyslechnout nějaké klepy, které by nám mohly pomoct. Upřímně, tahle otázka by měla směřovat na Hondu.
Týmy musely na konci května předat Mezinárodní automobilové federaci své vize ohledně motorů pro další cyklus od roku 2021. Jaká by byla vaše vize?Jednoduchá. Hodně výkonu, pořádnej hluk, skvělé jízdní vlastnosti a přijatelná cena.
Zajímá vás otázka nezávislého dodavatele motorů?Ano.
Takže to vidíte stejně jako stáje Red Bullu...No, je to složitější. Musí se toho vzít hodně v potaz. Je tu řada otázek: Co chtějí výrobci? Co chce Red Bull? Co bychom případně chtěli my? Co chtějí fanoušci? Nakonec i co by chtěli lidé v Liberty Media? Bylo by skvělé, kdyby vše bylo jednodušší, hlasitější a levnější. Je ale jasné, že Formule nemůže potěšit všechny. Je tedy třeba řešit i otázku toho, jak by F1 měla po roce 2020 vypadat. Bude to spíše značka? Bude zajímavá pro automobilky? Jsou tu týmy, které mají závodění jako zdroj příjmu, třeba Sauber, McLaren, Williams či Ferrari. Pak tu máte automobilky jako Renault či Mercedes, jejichž byznys stojí na něčem jiném. Vše se ale primárně točí kolem motorů.
Dochází čas, jak některé týmy naznačují?Ne, nemyslím si. Zatím nejsme ani v polovině sezóny, takže by času mělo být dost. To, co dělá Ross Brawn, je velmi přínosné. Má zkušenosti i dostatek znalostí, takže ví, jak by měla F1 fungovat.
Vraťme se zpět na trať. Co můžeme o víkendu očekávat?Já si dám humra. (smích) Teď vážně, výonnostní ztráta nás bolí, ale i tak si můžeme hrát s nastavením. Nebude lehké dostat se do Q3, jako tomu bylo v Monaku. Ale šance tu je!
Dosáhnete tedy letos poprvé na body?Pokud dojedeme, tak by to mohlo jít.
Kolik byste na to vsadil?Na jeden bod vsázet nebudu! Já chci vyhrávat, to je náš cíl. Současný vůz McLarenu toho bude jednou schopen...
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.