Australský pilot Red Bullu byl vyzpovídán pro oficiální webové stránky Formule 1, kde se rozpovídal o svých predikcích pro novou sezónu, odchodu Nika Rosberga i o své zimní přípravě.
Danieli, je to už pár týdnů, co skončila sezóna 2016. Je jasné, že to bude náročné, ale může se Red Bull letos dostat na vrchol?Rok 2016 byl pro tým velkou vzpruhou. Dostali jsme se do pozice, kdy jsme byli schopni bojovat o vítězství v závodech a pole position. Je to pro nás skvělý posun a zase jsme se přiblížili pozici, do které se chceme vrátit. Podle toho, co jsem zatím slyšel o novém voze, tak bych si na nás klidně vsadil.
Byl jsi jedním z pilotů, kteří měli tu možnost na některé závody jezdit v soukromém letadle Nika Rosberga. Jak si tedy vysvětluješ jeho nečekaný odchod?Nejdřív to pro mě bylo velké překvapení, ale když jsem si to nechal projít hlavou, tak jsem to více pochopil. Má rodinu a navíc se v tomto sportu pohyboval ještě déle, než jezdil - díky svému otci Kekemu. Takže má za sebou dlouhou cestu. Vyžaduje to naprosté oddání a celoroční cestování po celém světě. On dosáhl na vrchol, takže teď už může dát ruce za hlavu a užívat si. Chápu to, brácho.
Museli bychom zapátrat daleko do minulosti, abychom našli podobnou situaci, v jaké se Mercedes po odchodu Rosberga nacházel. Měli volné místo, ale v dispozici nebyl žádný zkušený jezdec. Nakonec se museli domluvit s Williamsem a získali Bottase. Měli prý zájem i o tebe, je to tak?Mercedes byl v šílené pozici. Jsem si jistý, že každý pilot volal Nikimu a Totovi. Bylo zajímavé sledovat, jak se situace kolem Bottase vyvíjí. Nyní přišla jeho velká šance. Uvidíme, jak to celé dopadne. Co se týče mě, tak nejlepší pozice je pro mě u Red Bull Racing.
Jaké to bylo pokušení, když se tu objevila teoretická šance řídit mistrovský vůz?Bylo to velké pokušení, rád bych si vyzkoušel, jak takové auto jezdí. Je tu ale nový rok a já doufám, že naše auto bude teď to mistrovské.
Poté, co odešel Nico, si mnoho lidí myslí, že si Lewis lehce dojde pro čtvrtý titul. Opravdu věříš, že budeš v boji o titul reálnou hrozbou?Myslím si, že je tu šance. Věřte mi, pokud uděláme stejný pokrok jako loni, tak to nebudou mít vůbec lehké.
Řekl bys, že Red Bull má v současné době nejlepší jezdeckou dvojici - ten správný mix zkušeností a kuráže? Kdo je pak dalším v pořadí?Myslím si, že je to opravdu tak. Nevím, kdo by mohl tvořit druhou nejlepší dvojici po nás. A je mi to jedno (smích).
Leden je většinou pro jezdce měsícem klidu, ale letos tomu bylo jinak. Všichni se snažili pracovat na své fyzické kondici. Je tu i tvůj příklad? Co jsi případně dělal?Byla zábava opřít se do pořádného lednového tréninku. Navíc, já byl v Los Angeles. Je to tady pecka. Dříve se do více hrotilo kvůli váze. Teď si s tím neděláme tolik starostí. Je to sranda. Samozřejmě to nemůžeme nijak přehánět. Zvýšili jsme také intenzitu cvičení a jíme více, což mi dělá dobře. (smích) Co dělám? Všechno. Počínaje cyklistikou, přes silový trénink až po box. List ještě pokračuje...
Nová auta budou rychlejší, širší a hlasitější. Ale jaké bude závodění? Jaký je tvůj odhad?Snad se to zlepší, jelikož budeme moci jezdit tvrději, jelikož by nemělo být tolik postihů. Budu se snažit, aby to byla pro fanoušky co největší zábava.
Red Bull je jedním ze tří týmů, které pomáhaly Pirelli s testováním nových specifikací pneumatik. Co na to říkáš?Je těžké to nějak hodnotit. Je cítit lepší přilnavost díky velikosti gum, ale auta nebyla optimálně nastavena, takže z toho nebyl cítit ještě rok 2017. Byla to ale zábava, takže se nijak nebojím, že by to bylo špatné, až se bude jezdit v Barceloně. Podle toho, co jsem zažil na simulátoru, by to měla být pořádná výzva. V Barceloně se vše ukáže.
Jaký máš plán ve zbývajících týdnech, než se znovu začne v Melbourne?Cvičit, jezdit a relaxovat. Už se nemohu dočkat!
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.