Australský pilot Red Bullu byl vyzpovídán pro oficiální webové stránky Formule 1, kde se rozpovídal o svých predikcích pro novou sezónu, odchodu Nika Rosberga i o své zimní přípravě.
Danieli, je to už pár týdnů, co skončila sezóna 2016. Je jasné, že to bude náročné, ale může se Red Bull letos dostat na vrchol?Rok 2016 byl pro tým velkou vzpruhou. Dostali jsme se do pozice, kdy jsme byli schopni bojovat o vítězství v závodech a pole position. Je to pro nás skvělý posun a zase jsme se přiblížili pozici, do které se chceme vrátit. Podle toho, co jsem zatím slyšel o novém voze, tak bych si na nás klidně vsadil.
Byl jsi jedním z pilotů, kteří měli tu možnost na některé závody jezdit v soukromém letadle Nika Rosberga. Jak si tedy vysvětluješ jeho nečekaný odchod?Nejdřív to pro mě bylo velké překvapení, ale když jsem si to nechal projít hlavou, tak jsem to více pochopil. Má rodinu a navíc se v tomto sportu pohyboval ještě déle, než jezdil - díky svému otci Kekemu. Takže má za sebou dlouhou cestu. Vyžaduje to naprosté oddání a celoroční cestování po celém světě. On dosáhl na vrchol, takže teď už může dát ruce za hlavu a užívat si. Chápu to, brácho.
Museli bychom zapátrat daleko do minulosti, abychom našli podobnou situaci, v jaké se Mercedes po odchodu Rosberga nacházel. Měli volné místo, ale v dispozici nebyl žádný zkušený jezdec. Nakonec se museli domluvit s Williamsem a získali Bottase. Měli prý zájem i o tebe, je to tak?Mercedes byl v šílené pozici. Jsem si jistý, že každý pilot volal Nikimu a Totovi. Bylo zajímavé sledovat, jak se situace kolem Bottase vyvíjí. Nyní přišla jeho velká šance. Uvidíme, jak to celé dopadne. Co se týče mě, tak nejlepší pozice je pro mě u Red Bull Racing.
Jaké to bylo pokušení, když se tu objevila teoretická šance řídit mistrovský vůz?Bylo to velké pokušení, rád bych si vyzkoušel, jak takové auto jezdí. Je tu ale nový rok a já doufám, že naše auto bude teď to mistrovské.
Poté, co odešel Nico, si mnoho lidí myslí, že si Lewis lehce dojde pro čtvrtý titul. Opravdu věříš, že budeš v boji o titul reálnou hrozbou?Myslím si, že je tu šance. Věřte mi, pokud uděláme stejný pokrok jako loni, tak to nebudou mít vůbec lehké.
Řekl bys, že Red Bull má v současné době nejlepší jezdeckou dvojici - ten správný mix zkušeností a kuráže? Kdo je pak dalším v pořadí?Myslím si, že je to opravdu tak. Nevím, kdo by mohl tvořit druhou nejlepší dvojici po nás. A je mi to jedno (smích).
Leden je většinou pro jezdce měsícem klidu, ale letos tomu bylo jinak. Všichni se snažili pracovat na své fyzické kondici. Je tu i tvůj příklad? Co jsi případně dělal?Byla zábava opřít se do pořádného lednového tréninku. Navíc, já byl v Los Angeles. Je to tady pecka. Dříve se do více hrotilo kvůli váze. Teď si s tím neděláme tolik starostí. Je to sranda. Samozřejmě to nemůžeme nijak přehánět. Zvýšili jsme také intenzitu cvičení a jíme více, což mi dělá dobře. (smích) Co dělám? Všechno. Počínaje cyklistikou, přes silový trénink až po box. List ještě pokračuje...
Nová auta budou rychlejší, širší a hlasitější. Ale jaké bude závodění? Jaký je tvůj odhad?Snad se to zlepší, jelikož budeme moci jezdit tvrději, jelikož by nemělo být tolik postihů. Budu se snažit, aby to byla pro fanoušky co největší zábava.
Red Bull je jedním ze tří týmů, které pomáhaly Pirelli s testováním nových specifikací pneumatik. Co na to říkáš?Je těžké to nějak hodnotit. Je cítit lepší přilnavost díky velikosti gum, ale auta nebyla optimálně nastavena, takže z toho nebyl cítit ještě rok 2017. Byla to ale zábava, takže se nijak nebojím, že by to bylo špatné, až se bude jezdit v Barceloně. Podle toho, co jsem zažil na simulátoru, by to měla být pořádná výzva. V Barceloně se vše ukáže.
Jaký máš plán ve zbývajících týdnech, než se znovu začne v Melbourne?Cvičit, jezdit a relaxovat. Už se nemohu dočkat!
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.