Australský pilot Red Bullu byl vyzpovídán pro oficiální webové stránky Formule 1, kde se rozpovídal o svých predikcích pro novou sezónu, odchodu Nika Rosberga i o své zimní přípravě.
Danieli, je to už pár týdnů, co skončila sezóna 2016. Je jasné, že to bude náročné, ale může se Red Bull letos dostat na vrchol?Rok 2016 byl pro tým velkou vzpruhou. Dostali jsme se do pozice, kdy jsme byli schopni bojovat o vítězství v závodech a pole position. Je to pro nás skvělý posun a zase jsme se přiblížili pozici, do které se chceme vrátit. Podle toho, co jsem zatím slyšel o novém voze, tak bych si na nás klidně vsadil.
Byl jsi jedním z pilotů, kteří měli tu možnost na některé závody jezdit v soukromém letadle Nika Rosberga. Jak si tedy vysvětluješ jeho nečekaný odchod?Nejdřív to pro mě bylo velké překvapení, ale když jsem si to nechal projít hlavou, tak jsem to více pochopil. Má rodinu a navíc se v tomto sportu pohyboval ještě déle, než jezdil - díky svému otci Kekemu. Takže má za sebou dlouhou cestu. Vyžaduje to naprosté oddání a celoroční cestování po celém světě. On dosáhl na vrchol, takže teď už může dát ruce za hlavu a užívat si. Chápu to, brácho.
Museli bychom zapátrat daleko do minulosti, abychom našli podobnou situaci, v jaké se Mercedes po odchodu Rosberga nacházel. Měli volné místo, ale v dispozici nebyl žádný zkušený jezdec. Nakonec se museli domluvit s Williamsem a získali Bottase. Měli prý zájem i o tebe, je to tak?Mercedes byl v šílené pozici. Jsem si jistý, že každý pilot volal Nikimu a Totovi. Bylo zajímavé sledovat, jak se situace kolem Bottase vyvíjí. Nyní přišla jeho velká šance. Uvidíme, jak to celé dopadne. Co se týče mě, tak nejlepší pozice je pro mě u Red Bull Racing.
Jaké to bylo pokušení, když se tu objevila teoretická šance řídit mistrovský vůz?Bylo to velké pokušení, rád bych si vyzkoušel, jak takové auto jezdí. Je tu ale nový rok a já doufám, že naše auto bude teď to mistrovské.
Poté, co odešel Nico, si mnoho lidí myslí, že si Lewis lehce dojde pro čtvrtý titul. Opravdu věříš, že budeš v boji o titul reálnou hrozbou?Myslím si, že je tu šance. Věřte mi, pokud uděláme stejný pokrok jako loni, tak to nebudou mít vůbec lehké.
Řekl bys, že Red Bull má v současné době nejlepší jezdeckou dvojici - ten správný mix zkušeností a kuráže? Kdo je pak dalším v pořadí?Myslím si, že je to opravdu tak. Nevím, kdo by mohl tvořit druhou nejlepší dvojici po nás. A je mi to jedno (smích).
Leden je většinou pro jezdce měsícem klidu, ale letos tomu bylo jinak. Všichni se snažili pracovat na své fyzické kondici. Je tu i tvůj příklad? Co jsi případně dělal?Byla zábava opřít se do pořádného lednového tréninku. Navíc, já byl v Los Angeles. Je to tady pecka. Dříve se do více hrotilo kvůli váze. Teď si s tím neděláme tolik starostí. Je to sranda. Samozřejmě to nemůžeme nijak přehánět. Zvýšili jsme také intenzitu cvičení a jíme více, což mi dělá dobře. (smích) Co dělám? Všechno. Počínaje cyklistikou, přes silový trénink až po box. List ještě pokračuje...
Nová auta budou rychlejší, širší a hlasitější. Ale jaké bude závodění? Jaký je tvůj odhad?Snad se to zlepší, jelikož budeme moci jezdit tvrději, jelikož by nemělo být tolik postihů. Budu se snažit, aby to byla pro fanoušky co největší zábava.
Red Bull je jedním ze tří týmů, které pomáhaly Pirelli s testováním nových specifikací pneumatik. Co na to říkáš?Je těžké to nějak hodnotit. Je cítit lepší přilnavost díky velikosti gum, ale auta nebyla optimálně nastavena, takže z toho nebyl cítit ještě rok 2017. Byla to ale zábava, takže se nijak nebojím, že by to bylo špatné, až se bude jezdit v Barceloně. Podle toho, co jsem zažil na simulátoru, by to měla být pořádná výzva. V Barceloně se vše ukáže.
Jaký máš plán ve zbývajících týdnech, než se znovu začne v Melbourne?Cvičit, jezdit a relaxovat. Už se nemohu dočkat!
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.