Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff přibližuje vývoj Velké ceny Monaka a náročné rozhodnutí, které museli na boxové zídce udělat. Smeká před Nicem Rosbergem, který v těžké chvíli dokázal před sebe pustit svého týmového kolegu a největšího soupeře, Lewise Hamiltona.
Toto, můžeš nám přiblížit první fázi závodu, kdy Nico ztrácel spoustu času a pustil Lewise před sebe? Jak probíhal rozhovor o tom manévru?Toto Wolff: Během víkendu jsme se trápili se řádným "zapínáním" pneumatik. Nebo přesněji: nedokázali jsme je dostávat do toho správného pracovního rozpětí. Po startu se zdálo, že tím znovu trpíme. Ricciardo ujížděl a Nico to nedokázal.
Věříme, že důvodem byla teplota pneumatik. Způsob, jakým Ricciardo ujížděl, dával jasně najevo, že pokud neprohodíme Nica a Lewise, pak závod určitě ztratíme. Vlastně jsme chvíli počkali - dali jsme Nicovi více kol na to, aby se pneumatiky chytly, jenže k tomu nedošlo.
Pak jsme konečně dospěli k rozhodnutí, protože Nicovo tempo bylo o hodně pomalejší - a nakonec se to prokázalo jako rozhodnutí správné. A jednu věc bych chtěl říct: kdybych měl kšiltovku jako Niki Lauda, pak bych ji smekl v respektu před Nicem, který se v tak těžké situaci vzdal své pozice a upřednostnil zájmy týmu!
Máte nějaké vysvětlení, proč se Nico trápil více než Lewis?TW: Budeme se na to muset podívat. Ano, Nico měl větší problémy než Lewis, musíme se ale také podívat celkově na tempo z Monaka a analyzovat ho.
Lewis odvedl úžasnou práci, když na pneumatikách do deště ujel 31 kol.TW: No, Lewis je součástí týmu a my jsme to vše dokázali společně - zvládnout situaci tím správným způsobem. Mohli jste vidět, že jakmile se dostal před Nica, tak jeho tempo odpovídalo tomu Ricciardovu. Nestačilo to ale na stažení jeho náskoku.
Jediným způsobem, jak vyhrát závod, bylo riskovat - zůstat na mokrých pneumatikách. V prvním a ve druhém sektoru trať osychala opravdu rychle, ale v třetím sektoru zůstávala mokrá, proto pilot se svým týmem vedl rozhovor a poskytoval mu veškeré informace, které tam postřehl.
Šlo o agresivní rozhodnutí ponechat jej venku, nakonec ale bylo úspěšné. Pak došlo samozřejmě na hořkou zastávku v boxech u Ricciarda, a Lewis to měl v kapse.
Když Lewis vyjel na hladkých pneumatikách, ztratil v prvních dvou kolech celkem hodně času.TW: Ano, bylo to odvážné rozhodnutí, protože ve třetím sektoru bylo stále mokro. Ale věděli jsme, že jestli to někdo dokáže zvládnout, pak to bude Lewis. To nám dodalo při tom rozhodnutí důvěru.
Po incidentu v Barceloně jsi řekl, že se Mercedes bude držet svého plánu a umožní svým dvěma pilotům spolu navzájem závodit. Byl jsi překvapený, když Nico Lewisovi uhnul?TW: Tak zaprvé, každé takové rozhodnutí se jezdci těžko skousává. My to chápeme, proto jsme situaci po několik kol sledovali a doufali, že Nicovy pneumatiky začnou fungovat. To nás stálo celkem dost času, pak jsme učinili rozhodnutí.
Nicovo auto se chovalo skoro tak, jako by bylo poškozené - a proto, jsme přijali to rozhodnutí. Nebylo to jednoduché, bylo však jasné, že má s vozem problém.
Vítězství muselo být pro Lewise něco jako vysvobození poté, co sedm měsíců nevyhrál. Ovlivňovalo ho tak dlouhé období bez vítězství? Jak se změnila jeho nálada?TW: Posledních pár týdnů Lewise a náš vztah posílilo. Pokud skutečně společně projdete obtížným obdobím, pak to učiní váš vztah pevnějším. Samozřejmě, že jsme vedli spousty rozhovorů a prožili mnoho těžkých okamžiků - a toto vítězství bylo přesně tím, co by mu doktor nařídil.
Potřebovali to. Jeho mechanik č. 1, Nathan, s ním byl na pódiu. I když to bylo pro Nica tak trochu smutné odpoledne, tak jsme super šťastní kvůli tomu, že jsme dokázali vyhrát po tak příšerné smolné šňůře.
Kladl Nico otázky, když jste mu řekli, aby Lewise pustil?TW: Ani jednu! Nejprve jsme mu řekli, aby zrychlil, pokud je toho schopný, a pokud ne, ať Lewise pustí. O jedno kolo později jsme mu sdělili to rozhodnutí. A hned to udělal.
Myslíš, že to teď pro Nica bude těžké se z toho po takovém rozhodnutí dostat?TW: Pro Nica šlo i tak o chaotický den - nejen, že musel pustit před sebe svého týmového kolegu, ale navíc měl i nepodařené zastávky a vůz neměl tu správnou rychlost. Měl ve všem smůlu. Proto dojel až sedmý. Měli jsme tedy šťastného vítěze a smolaře na sedmém místě. To byste mohli označit jako smíšené pocity (smích). Ale za dva týdny to může být přesně naopak!
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.