Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier v exkluzivním rozhovoru pro F1news.cz prozradil, jak tráví volný čas, co jej čeká během vánoc a také důvody, proč věří, že se jeho týmu podaří během zimy stáhnout velkou ztrátu na přední týmy.
English
Máš při tolika závodech čas na své zájmy? Jaké jsou tvé koníčky nebo jak trávíš svůj volný čas?Eric Boullier: Práce v F1 je životním stylem sama o sobě a já nejvíce svého času trávím v MTC (továrna McLaren Technology Centre, pozn. red.), když nejsem na cestách. Na koníčky nemám čas, i když bych se moc rád věnoval více golfu.
Jak vypadá život závodního ředitele McLarenu o vánocích? Ron Dennis avizoval, že tuto zimu o sobotách a nedělích moc volných míst na parkování u MTC nenajdeme.EB: Spousta schůzek, uzavření sezóny a veškerá témata kolem administrativy, lidských zdrojů a financí, kterým se nechceme věnovat během sezóny. Kromě dohánění sezóny jde o normální vedení společnosti F1 s velmi nabitou zimou, protože pracuje naplno, aby byla připravena na rok 2016.
Co by pro tebe bylo tím nejlepším vánočním dárkem?EB: Hádej! Výkonnostní balík, který by byl dostatečně konkurenceschopný.
Díky čemu jsi si jistý, že McLaren s Hondou mohou stáhnout během zimy dvě sekundy?EB: Nic není jisté ani zaručené! Ale víme, proč jsme letos nebyli konkurenceschopní. Tato nová technologie pohonných jednotek je skvělá, potřebuje však vyspět.
Když nemůžete využít veškerou svou elektrickou energii během kola, pak ztrácíte sekundy, a ne desetiny! Pokud tedy dokážeme tento problém vyřešit, plus několik dalších, pak budeme moci v oblasti výkonnosti získat pár sekund.
V Abú Zabí jsme pozorovali pozitivní známky výkonnosti šasi, když dosáhlo třetího nejrychlejšího kola závodu. Jako dobré bylo na konci roku šasi MP4-30 podle vašich odhadů? Možná 3. nejrychlejší?EB: Během sezóny jsme se očividně zlepšovali poté, co jsme s novou filozofií vozu začali na začátku roku 2015 od nuly. To dokládá, jak je McLaren Racing dobrou závodní organizací. Ale počítá se nejlepší šasi a nejlepší motor. Ty jsou naším cílem.
Zúčastníte se mokrých jízd v Paul Ricard 25. - 26. ledna 2016? Se starým nebo s novým vozem?EB: S novým autem tam nebudeme.
Můžeš nám říct prozradit něco o voze pro rok 2016? Rádi bychom se toho dozvěděli co nejvíce.EB: Můžu říct jen to, že půjde o evoluci vozu 30A a že jeho výkonnost už teď představuje krok vpřed. Na zbytek si budete muset počkat do slavnostního odhalení (smích).
Všem přeji veselé vánoc, uvidíme se po Novém roce!
Děkujeme Ericu za odpovědi a tvůj čas během rušného období!
English version
McLaren racing director Eric Boullier talks exclusively for F1news.cz about his duties at MTC (McLaren Technology Centre) during Christmas time, reasons to believe they will gain 2 seconds over the winter, MP4-30 quality and 2016 car.
Do you have any time for your interests with so many races? What are your hobbies or how do you spend your leisure time?Eric Boullier: Working in F1 is a lifestyle in itself and I spend most of my time in the MTC when I am not travelling. I don’t have time for hobbies, even if I would love to golf more!
What does the life of McLaren racing director during the Christmas look like? Ron Dennis advised that we won’t find many free car parking spaces at MTC on a Saturday or a Sunday during this winter.EB: Lot of meetings, to wrap the season up and all administrative/HR/Finance topics that we don’t want to manage during the season. On top of that season catch up, there is the normal running of an F1 company, with a very busy winter, as the company is working flat out to prepare 2016.
What would be the best Christmas present for you?EB: Guess! A performance package good enough to be competitive.
Fernando Alonso in friendly chat with Eric Boullier (foto: McLaren)
What makes you sure that it is possible for McLaren – Honda to gain 2 seconds over the winter?EB: Nothing is sure or guaranteed! But we know why we were not competitive this year. This new PU technology is great but need to mature. When you can’t deploy all your electrical power throughout the lap, you lose seconds and not tenths! So if we can fix this issue plus a few others, we will be able to recover a couple of seconds in term of performance.
We have seen some promising chassis performance in Abu Dhabi with 3rd fastest lap of the race set. How good was the MP4-30 chassis at the end of season according to your estimates? Maybe 3rd fastest?EB: We have clearly improved through the season, starting from scratch with a new car philosophy concept at the beginning of 2015. That shows how good the McLaren racing organisation is. But what matters is to have the best chassis and the best engine. This is what we are aiming for.
Eric Boullier with his team (foto: Honda Racing F1)
Will you be in Paul Ricard for wet-weather running on 25-26th January 2016? With an old or a new car?EB: We will not be there with a new car.
Can you tell us something about your 2016 car? We would like to hear as much as possible.EB: I can just tell you that this will be an evolution of the 30A and that the car performance is already a step forward! For the rest, you will have to wait the car launch (smiles).
Happy Xmas for Everybody and see you in the new Year!
Thank you for your answers and time during intense period, Eric!
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.