Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier v exkluzivním rozhovoru pro F1news.cz prozradil, jak tráví volný čas, co jej čeká během vánoc a také důvody, proč věří, že se jeho týmu podaří během zimy stáhnout velkou ztrátu na přední týmy.
English
Máš při tolika závodech čas na své zájmy? Jaké jsou tvé koníčky nebo jak trávíš svůj volný čas?Eric Boullier: Práce v F1 je životním stylem sama o sobě a já nejvíce svého času trávím v MTC (továrna McLaren Technology Centre, pozn. red.), když nejsem na cestách. Na koníčky nemám čas, i když bych se moc rád věnoval více golfu.
Jak vypadá život závodního ředitele McLarenu o vánocích? Ron Dennis avizoval, že tuto zimu o sobotách a nedělích moc volných míst na parkování u MTC nenajdeme.EB: Spousta schůzek, uzavření sezóny a veškerá témata kolem administrativy, lidských zdrojů a financí, kterým se nechceme věnovat během sezóny. Kromě dohánění sezóny jde o normální vedení společnosti F1 s velmi nabitou zimou, protože pracuje naplno, aby byla připravena na rok 2016.
Co by pro tebe bylo tím nejlepším vánočním dárkem?EB: Hádej! Výkonnostní balík, který by byl dostatečně konkurenceschopný.
Díky čemu jsi si jistý, že McLaren s Hondou mohou stáhnout během zimy dvě sekundy?EB: Nic není jisté ani zaručené! Ale víme, proč jsme letos nebyli konkurenceschopní. Tato nová technologie pohonných jednotek je skvělá, potřebuje však vyspět.
Když nemůžete využít veškerou svou elektrickou energii během kola, pak ztrácíte sekundy, a ne desetiny! Pokud tedy dokážeme tento problém vyřešit, plus několik dalších, pak budeme moci v oblasti výkonnosti získat pár sekund.
V Abú Zabí jsme pozorovali pozitivní známky výkonnosti šasi, když dosáhlo třetího nejrychlejšího kola závodu. Jako dobré bylo na konci roku šasi MP4-30 podle vašich odhadů? Možná 3. nejrychlejší?EB: Během sezóny jsme se očividně zlepšovali poté, co jsme s novou filozofií vozu začali na začátku roku 2015 od nuly. To dokládá, jak je McLaren Racing dobrou závodní organizací. Ale počítá se nejlepší šasi a nejlepší motor. Ty jsou naším cílem.
Zúčastníte se mokrých jízd v Paul Ricard 25. - 26. ledna 2016? Se starým nebo s novým vozem?EB: S novým autem tam nebudeme.
Můžeš nám říct prozradit něco o voze pro rok 2016? Rádi bychom se toho dozvěděli co nejvíce.EB: Můžu říct jen to, že půjde o evoluci vozu 30A a že jeho výkonnost už teď představuje krok vpřed. Na zbytek si budete muset počkat do slavnostního odhalení (smích).
Všem přeji veselé vánoc, uvidíme se po Novém roce!
Děkujeme Ericu za odpovědi a tvůj čas během rušného období!
English version
McLaren racing director Eric Boullier talks exclusively for F1news.cz about his duties at MTC (McLaren Technology Centre) during Christmas time, reasons to believe they will gain 2 seconds over the winter, MP4-30 quality and 2016 car.
Do you have any time for your interests with so many races? What are your hobbies or how do you spend your leisure time?Eric Boullier: Working in F1 is a lifestyle in itself and I spend most of my time in the MTC when I am not travelling. I don’t have time for hobbies, even if I would love to golf more!
What does the life of McLaren racing director during the Christmas look like? Ron Dennis advised that we won’t find many free car parking spaces at MTC on a Saturday or a Sunday during this winter.EB: Lot of meetings, to wrap the season up and all administrative/HR/Finance topics that we don’t want to manage during the season. On top of that season catch up, there is the normal running of an F1 company, with a very busy winter, as the company is working flat out to prepare 2016.
What would be the best Christmas present for you?EB: Guess! A performance package good enough to be competitive.
Fernando Alonso in friendly chat with Eric Boullier (foto: McLaren)
What makes you sure that it is possible for McLaren – Honda to gain 2 seconds over the winter?EB: Nothing is sure or guaranteed! But we know why we were not competitive this year. This new PU technology is great but need to mature. When you can’t deploy all your electrical power throughout the lap, you lose seconds and not tenths! So if we can fix this issue plus a few others, we will be able to recover a couple of seconds in term of performance.
We have seen some promising chassis performance in Abu Dhabi with 3rd fastest lap of the race set. How good was the MP4-30 chassis at the end of season according to your estimates? Maybe 3rd fastest?EB: We have clearly improved through the season, starting from scratch with a new car philosophy concept at the beginning of 2015. That shows how good the McLaren racing organisation is. But what matters is to have the best chassis and the best engine. This is what we are aiming for.
Eric Boullier with his team (foto: Honda Racing F1)
Will you be in Paul Ricard for wet-weather running on 25-26th January 2016? With an old or a new car?EB: We will not be there with a new car.
Can you tell us something about your 2016 car? We would like to hear as much as possible.EB: I can just tell you that this will be an evolution of the 30A and that the car performance is already a step forward! For the rest, you will have to wait the car launch (smiles).
Happy Xmas for Everybody and see you in the new Year!
Thank you for your answers and time during intense period, Eric!
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.