Technický ředitel Lotusu Nick Chester se vrací k předchozímu víkendu v Singapuru a rozebírá výzvy Suzuky, kde se o víkendu pojede Velká cena Japonska.
Jakým problémům tým čelil v Singapuru?NCh: Městské okruhy mohou být zvláštní ve svých požadavcích, což jsme v Singapuru pozorovali. Věděli jsme, že pro nás nepůjde o ten nejjednodušší závod roku, ale museli jsme opravdu tvrdě pracovat na tom, abychom z E23 dostali co nejvyšší rychlost.
Nepodařilo se nám dostat pneumatiky do jejich provozního rámce v ten správný čas na počátku víkendu a také jsme čelili všem těm obvyklým výzvám městského okruhu. Obzvlášť Romain se svými inženýry dokázali udělat určité drobné a pozitivní změny, které ho dostali mezi nejlepších deset v kvalifikaci, což bylo odměnou pro všechny.
Jak se vyvíjel samotný závod?NCh: Oba jezdci na dráze odvedli ohromnou práci, což je vždy velmi potěšující, i když nedosáhnete to nejlepšího výsledku, po kterém toužíte. Vzhledem k rychlosti vozu a startovním pozicím jsme se museli pokusit o celkem agresivní strategie.
To byl případ obzvláště Romaina poté, co na startu přišel o pozice. Urychlili jsme jeho zastávky kvůli podseknutí a získání pozic na dráze. Žel to znamenalo, že jsme přišli o rychlou zastávku během virtuálního safety caru při prvních zastávkách. Při posledním stintu Romaina jsme trpěli vyšší degradaci pneumatik, než jsme očekávali, na což jsme v posledních kolech doplatili.
Pastor po startu pozice získal, ale později ho zpomalilo poškození, které mu způsobil Jenson. Šlo rozhodně o závod zajímavý a náročný z pohledu boxové zídky.
Piloti: Maldonado zůstává a Grosjean...Pastor bude příští rok s týmem pokračovat, jak to ovlivní přípravy?NCh: Pastor je skvělým člověkem pro spolupráci a z kontinuity máte vždy prospěch. Je pravdou, že první dvě sezóny Pastora u týmu z různých důvodů nebyly nejsnadnější, proto se těšíme na spolupráci s ním v prostředí, které může být stabilnější. Rozhodně budeme chtít v roce 2016 prožít ve všech ohledech lepší sezónu.
Očekáváš, že Romain bude příští rok opět jeho týmovým kolegou?NCh: Víme, že se Romain rozhodl. Brzy se to všechno dozvíme.
Rušné přípravy na Suzuku
Suzuka je velmi zvláštním okruhem - jaké jsou její výzvy?Nick Chester: Výzvami jsou rychlé zatáčky. V Suzuce nemůžete jezdit s maximálním přítlakem, protože byste na rovinkách ztráceli příliš mnoho. Musíte jezdci proto poskytnout dostatečný přítlak, aby si věřil v rychlých zatáčkovitých částech, zatímco jej na rovinkách křídla nebudou moc brzdit.
To je částečně důvodem, proč je Suzuka tak oblíbená mezi piloty, protože musí jezdit absolutně na limitu vozu, aniž by byl k zemi přikovaný díky maximálnímu přítlaku. Není to jen o tom, aby měli dostatečný přítlak, ale také o tom, aby byl poskytován vyváženě. Klíčové je zde také ideální nastavení zavěšení. Potřebujete z auta vyždímat veškerou možnou přilnavost.
Velká cena Japonska následuje hned týden po předchozím závodu. Jak to ovlivňuje přípravy?NCh: Znamená to, že nás čeká rušný týden s další výzvou v podobě přizpůsobení těla jinému času poté, co jste proti té potřebě bojovali v Singapuru posunem časového plánu do nočních hodin. Naštěstí jsou oba místa relativně jednoduchá pro práci, nepřibývají tedy takové výzvy, jaké máte například v Monaku.
Náš přípravný tým je velmi zkušený v balení, chystání garáží a zbtyku infrastruktury, kterou máme. Rozhodně nás ale čekají rušné dny vzhledem k tomu, že na sebe závody těsně navazují.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.