Pilot Lotusu Romain Grosjean hovoří o přípravách na Velkou cenu Spojených států. I když sám vlastní motorku Harley Davidson, tak do Austinu na motorce nedorazí. Popisuje výzvy amerického okruhu, dotýká se odkladu oznámení svého budoucího působiště, testu nového nosu i nehody jeho blízkého přítele Christopha de Margerie.
Je to pravda, že do Austinu dorazíš na své motorce Harley Davidson?Romain Grosjean: Ne. Mám Harleye a budu na něm jezdit v Austinu před velkou cenou, ale urazit na něm celou cestu do Austinu není součástí mého tréninkového programu, i když zavání dobrou zábavou.
Doma mám na zakázku vyrobeného Harleye, který patří k mým oblíbeným dopravním prostředkům. Jde o ikonický US stroj, proto je skvělé, že se na něm můžu prohánět ve své zemi, což také před velkou cenou udělám. Možná by všichni piloti měli na jeden takový při přehlídce usednout.
Co si myslíš o trati Circuit of the Americas?RG: Vypadá skvěle. Když jsem se po ní prošel poprvé v roce 2012, ohromila mě. Stoupání to první zatáčky, to je skutečně něco - díky němu je to ve voze zábava. Jde o skutečně dobře prezentovaný okruh se zajímavým rozvržením.
Jaké jsou jeho zvláštní výzvy?RG: Jde o vyvážený okruh, kde pro dobrou výkonnost vozu nepotřebujete, aby jedna zvláštní věc vyčnívala nad druhou. V prvním roce bylo výzvou nalezení úrovně přilnavosti, kterou jsme chtěli, loni to bylo do určité míry podobné. Letos by nám měl pomoci závod, který se jel o pár týdnů dříve. My ale vždy toužíme po větší přilnavosti.
Romain Grosjean s Lotusem E22 v Rusku (foto: Lotus F1 Team)
Co si myslíš o Americe?RG: Spojené státy jsem navštívil pouze během velkých cen. Jde o velké území, které bych moc rád více prozkoumal. Austin je skvělé město pro návštěvu a můj tým mi povykládal všechno o nabídce skvělých barů a živé hudbě.
Od týmu přicházejí v poslední době pozitivní zprávy před rokem 2015.RG: Jde o něco, o čem uvnitř už nějakou dobu víme. Vím, že je z toho vývojové oddělení nadšeno. Pokud jde o mě, už se nemůžu dočkat, až začnu příští sezónu testovat - tehdy poznáme, zda bude příští auto k něčemu dobré.
Proč jsi neoznámil, kde budeš v roce 2015 jezdit?RG: Třeba si myslím, že to je legrace nechat média, ať spekulují. Upřímně: jsme velmi blízko oznámení, nikoliv však pod tlakem, kdy máme co říct.
Jak přistupuješ k posledním závodům letošního ročníku?RG: Je to úžasné, jak rychle sezóna uběhla, i když se zdála dlouhá a tvrdě jsme pracovali. Do Austinu, Brazílie a Abú Zabí míříme s odhodláním získat během závodních víkendů co nejvíce a také využít nějaký čas v trénincích pro vyhodnocení různých hledisek vozu pro získání dalších dat pro rok 2015.
Lotus využije tréninky pro přípravu na rok 2015, v Austinu si vyzkouší nový nos bez dvou špiček(foto: Lotus F1 Team)
Vyzkoušíte v Austinu odlišný nos?RG: Nos vozu E22 je dost jedinečný, bude to tedy neobvyklé ho vidět vpředu s něčím jiným. Tohle je součástí vyhodnocování týmů pro rok 2015 a ten nos je navržen tak, abychom získali informací pro příští ročník. Těším se na to, až uvidím, jak bude vypadat. Budu se ale soustředit hlavně na závodní víkend.
Minulý týden jsme dostali smutnou správu o Christophovi de Margerie. Byl pro ti blízký?RG: Byl jedním z těch mužů, na které v životě natrefíte zřídka. Znal jsem ho mnoho let. Věřil mi a pomáhal mi splnit můj sen v motorsportu. Šlo o tak tragickou nehodu! Myslím na jeho rodinu a na rodiny ostatních obětí letecké nehody.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.