Pilot Lotusu Romain Grosjean hovoří o přípravách na Velkou cenu Spojených států. I když sám vlastní motorku Harley Davidson, tak do Austinu na motorce nedorazí. Popisuje výzvy amerického okruhu, dotýká se odkladu oznámení svého budoucího působiště, testu nového nosu i nehody jeho blízkého přítele Christopha de Margerie.
Je to pravda, že do Austinu dorazíš na své motorce Harley Davidson?Romain Grosjean: Ne. Mám Harleye a budu na něm jezdit v Austinu před velkou cenou, ale urazit na něm celou cestu do Austinu není součástí mého tréninkového programu, i když zavání dobrou zábavou.
Doma mám na zakázku vyrobeného Harleye, který patří k mým oblíbeným dopravním prostředkům. Jde o ikonický US stroj, proto je skvělé, že se na něm můžu prohánět ve své zemi, což také před velkou cenou udělám. Možná by všichni piloti měli na jeden takový při přehlídce usednout.
Co si myslíš o trati Circuit of the Americas?RG: Vypadá skvěle. Když jsem se po ní prošel poprvé v roce 2012, ohromila mě. Stoupání to první zatáčky, to je skutečně něco - díky němu je to ve voze zábava. Jde o skutečně dobře prezentovaný okruh se zajímavým rozvržením.
Jaké jsou jeho zvláštní výzvy?RG: Jde o vyvážený okruh, kde pro dobrou výkonnost vozu nepotřebujete, aby jedna zvláštní věc vyčnívala nad druhou. V prvním roce bylo výzvou nalezení úrovně přilnavosti, kterou jsme chtěli, loni to bylo do určité míry podobné. Letos by nám měl pomoci závod, který se jel o pár týdnů dříve. My ale vždy toužíme po větší přilnavosti.
Romain Grosjean s Lotusem E22 v Rusku (foto: Lotus F1 Team)
Co si myslíš o Americe?RG: Spojené státy jsem navštívil pouze během velkých cen. Jde o velké území, které bych moc rád více prozkoumal. Austin je skvělé město pro návštěvu a můj tým mi povykládal všechno o nabídce skvělých barů a živé hudbě.
Od týmu přicházejí v poslední době pozitivní zprávy před rokem 2015.RG: Jde o něco, o čem uvnitř už nějakou dobu víme. Vím, že je z toho vývojové oddělení nadšeno. Pokud jde o mě, už se nemůžu dočkat, až začnu příští sezónu testovat - tehdy poznáme, zda bude příští auto k něčemu dobré.
Proč jsi neoznámil, kde budeš v roce 2015 jezdit?RG: Třeba si myslím, že to je legrace nechat média, ať spekulují. Upřímně: jsme velmi blízko oznámení, nikoliv však pod tlakem, kdy máme co říct.
Jak přistupuješ k posledním závodům letošního ročníku?RG: Je to úžasné, jak rychle sezóna uběhla, i když se zdála dlouhá a tvrdě jsme pracovali. Do Austinu, Brazílie a Abú Zabí míříme s odhodláním získat během závodních víkendů co nejvíce a také využít nějaký čas v trénincích pro vyhodnocení různých hledisek vozu pro získání dalších dat pro rok 2015.
Lotus využije tréninky pro přípravu na rok 2015, v Austinu si vyzkouší nový nos bez dvou špiček(foto: Lotus F1 Team)
Vyzkoušíte v Austinu odlišný nos?RG: Nos vozu E22 je dost jedinečný, bude to tedy neobvyklé ho vidět vpředu s něčím jiným. Tohle je součástí vyhodnocování týmů pro rok 2015 a ten nos je navržen tak, abychom získali informací pro příští ročník. Těším se na to, až uvidím, jak bude vypadat. Budu se ale soustředit hlavně na závodní víkend.
Minulý týden jsme dostali smutnou správu o Christophovi de Margerie. Byl pro ti blízký?RG: Byl jedním z těch mužů, na které v životě natrefíte zřídka. Znal jsem ho mnoho let. Věřil mi a pomáhal mi splnit můj sen v motorsportu. Šlo o tak tragickou nehodu! Myslím na jeho rodinu a na rodiny ostatních obětí letecké nehody.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.