Daniel Ricciardo si nemyslí, že právě 18 ztracených bodů z Melbourne mu bude chybět v případném boji o titul, i když…
Co očekáváte od následující Velké ceny Itálie vzhledem k Vašim vítězstvím ve dvou posledních závodech? Chtěl byste získat hattrick? Daniel Ricciardo (DR): „Když se mi podaří v Monze získat několik bodů, budu to považovat za úspěch. Je to rychlý okruh, který našemu vozu moc nevyhovuje, my netrpělivě čekáme na další dva závody v Singapuru a Suzuce. Jezdci Mercedesu budou pravděpodobně dominovat na všech okruzích, otázkou je, kde můžeme být tak rychlí jako oni. Zdá se, že by to mohlo být právě v Singapuru a Suzuce. Když se nám tam podaří dobrý výsledek, mohli bychom se pobít o titul.“
Uvažujete nad tím, že byste mohl získat titul?DR: „Je to možné, ale kromě vítězství ve všech zbývajících závodech bych potřeboval ještě hodně štěstí. Teď zaostávám za Rosbergem o víc než dvě vítězství, takže kdybych zvítězil ve dvou závodech a on by dvakrát nedokončil, stejně by zůstal na čele. Dnes se posuzují všechny možné varianty, ale já neuvažuju o žádné z nich. Byl bych překvapen, kdybych v následujících závodech zvítězil. Možná kdyby se to stalo, pouvažoval bych nad tím.“
Nepřemýšleli jste o použití týmové taktiky? Kdybyste byl reálně ve hře o titul, pomohl by Vám Vettel?DR: „Na to je ještě brzy. Tímto způsobem můžeme o tom přemýšlet později, zatím neproběhly žádné rozhovory a nevidím ani žádné příznaky týmové taktiky. Když budu mít tři-čtyři závody před koncem sezony šanci bojovat o titul, pak o tom možná budeme přemýšlet.“
Vzájemný souboj jezdců Mercedesu Vám vyhovuje…DR: „Upřímně, nevím, jaké to bude u nich v týmu v dalších závodech. Zdá se, že v současnosti nejsou ideálními týmovými kolegy, ale já přesnou situaci neznám. Když budou jezdci Mercedesu v následujících závodech vrážet jeden do druhého, titul by mi připlaval možná sám, ale já s tím nepočítám, já nepřemýšlím o jezdcích konkurenčního týmu. Já se musím maximálně soustředit na svou práci, o každém závodu musím přemýšlet jednotlivě a snažit se o co nejlepší výsledky.“
Ve Spa jste mnohé překvapil svou konkurenceschopností, navážete na tento úspěch v Monze?DR: „Důvodem naší konkurenceschopnosti ve Spa bylo nastavení nízkého přítlaku na našich vozech, ne všechny týmy šly tak daleko jako my, proto jsme měli malou převahu. Byli jsme rychlejší než Williams a Mercedes, protože oni si nastavili větší přítlak. Je možné říct, že ve Spa se objevila naděje pro naše úspěšné vystoupení v Monze. Jenomže tady se všechny týmy budou snažit nastavit co nejmenší přítlak, takže budeme na rovinkách zase pomalejší. Na druhé straně – nikdo neví, co se bude dít v nedělním závodě, jaké nás čekají podmínky, možná bude efektivní strategie důležitější než nejvyšší rychlost.“
V Melbourne jste dokončil závod na druhém místě, ale byl jste vyškrtnut z protokolu kvůli problémům s palivovým systémem a ztratil jste 18 bodů. Nemáte pocit, že Vám právě tyto body mohou chybět v boji o titul?DR: „Ne, ale když se v Abú Zabí ukáže, že jsem skončil za mistrem světa o méně než osmnáct bodů, možná změním názor. Letos to zatím nebyla jednouchá sezona. Například Nico Rosberg v Silverstonu nedokončil závod, ve kterém vedl, a ztratil hodně bodů. Letošní sezona není pro žádného jezdce ideální, ale takové jsou závody. Mrzí mě ztráta 18 bodů v Melbourne, nechtěl jsem je ztratit, ale to už je jen část historie.“
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.