Daniel Ricciardo si nemyslí, že právě 18 ztracených bodů z Melbourne mu bude chybět v případném boji o titul, i když…
Co očekáváte od následující Velké ceny Itálie vzhledem k Vašim vítězstvím ve dvou posledních závodech? Chtěl byste získat hattrick? Daniel Ricciardo (DR): „Když se mi podaří v Monze získat několik bodů, budu to považovat za úspěch. Je to rychlý okruh, který našemu vozu moc nevyhovuje, my netrpělivě čekáme na další dva závody v Singapuru a Suzuce. Jezdci Mercedesu budou pravděpodobně dominovat na všech okruzích, otázkou je, kde můžeme být tak rychlí jako oni. Zdá se, že by to mohlo být právě v Singapuru a Suzuce. Když se nám tam podaří dobrý výsledek, mohli bychom se pobít o titul.“
Uvažujete nad tím, že byste mohl získat titul?DR: „Je to možné, ale kromě vítězství ve všech zbývajících závodech bych potřeboval ještě hodně štěstí. Teď zaostávám za Rosbergem o víc než dvě vítězství, takže kdybych zvítězil ve dvou závodech a on by dvakrát nedokončil, stejně by zůstal na čele. Dnes se posuzují všechny možné varianty, ale já neuvažuju o žádné z nich. Byl bych překvapen, kdybych v následujících závodech zvítězil. Možná kdyby se to stalo, pouvažoval bych nad tím.“
Nepřemýšleli jste o použití týmové taktiky? Kdybyste byl reálně ve hře o titul, pomohl by Vám Vettel?DR: „Na to je ještě brzy. Tímto způsobem můžeme o tom přemýšlet později, zatím neproběhly žádné rozhovory a nevidím ani žádné příznaky týmové taktiky. Když budu mít tři-čtyři závody před koncem sezony šanci bojovat o titul, pak o tom možná budeme přemýšlet.“
Vzájemný souboj jezdců Mercedesu Vám vyhovuje…DR: „Upřímně, nevím, jaké to bude u nich v týmu v dalších závodech. Zdá se, že v současnosti nejsou ideálními týmovými kolegy, ale já přesnou situaci neznám. Když budou jezdci Mercedesu v následujících závodech vrážet jeden do druhého, titul by mi připlaval možná sám, ale já s tím nepočítám, já nepřemýšlím o jezdcích konkurenčního týmu. Já se musím maximálně soustředit na svou práci, o každém závodu musím přemýšlet jednotlivě a snažit se o co nejlepší výsledky.“
Ve Spa jste mnohé překvapil svou konkurenceschopností, navážete na tento úspěch v Monze?DR: „Důvodem naší konkurenceschopnosti ve Spa bylo nastavení nízkého přítlaku na našich vozech, ne všechny týmy šly tak daleko jako my, proto jsme měli malou převahu. Byli jsme rychlejší než Williams a Mercedes, protože oni si nastavili větší přítlak. Je možné říct, že ve Spa se objevila naděje pro naše úspěšné vystoupení v Monze. Jenomže tady se všechny týmy budou snažit nastavit co nejmenší přítlak, takže budeme na rovinkách zase pomalejší. Na druhé straně – nikdo neví, co se bude dít v nedělním závodě, jaké nás čekají podmínky, možná bude efektivní strategie důležitější než nejvyšší rychlost.“
V Melbourne jste dokončil závod na druhém místě, ale byl jste vyškrtnut z protokolu kvůli problémům s palivovým systémem a ztratil jste 18 bodů. Nemáte pocit, že Vám právě tyto body mohou chybět v boji o titul?DR: „Ne, ale když se v Abú Zabí ukáže, že jsem skončil za mistrem světa o méně než osmnáct bodů, možná změním názor. Letos to zatím nebyla jednouchá sezona. Například Nico Rosberg v Silverstonu nedokončil závod, ve kterém vedl, a ztratil hodně bodů. Letošní sezona není pro žádného jezdce ideální, ale takové jsou závody. Mrzí mě ztráta 18 bodů v Melbourne, nechtěl jsem je ztratit, ale to už je jen část historie.“
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.