Šestnáctiletý Max Verstappen hovoří o svém překvapivém debutu, kterého se v F1 dočká příští rok. Co hodlá udělat pro to, aby se v ní udržel co nejdéle? Jak by charakterizoval svůj jízdní styl a jaké má cíle?
Musel se ti splnit sen, že jsi v tak mladém věku dosáhl na F1.Max Verstappen: Nečekal jsem to. Když jste tak mladí, tak tohle neplánujete, ale mám z toho opravdu radost.
Míříš k Toro Rosso, za které závodili Sebastian Vettel i Daniel Ricciardo. Míníš následovat jejich šlépěje?MV: Obzvlášť to, jak to zvládl Vettel. Pokoušíte se o to stejné.
Nedostává tě to pod větší tlak, když se snažíš napodobit mistra světa?MV: Moc ne. Vždy jsem celkem uvolněný, takže si to nemyslím.
Mnoho pilotů přichází do F1 a vydrží v ní jen jednu či dvě sezóny. V čem jsi odlišný? Proč myslíš, že se v ní udržíš dlouho?MV: Musíte být rychlí a já se zkrátka pokusím odvádět co nejlepší práci. Pak uvidíme, co přinese budoucnost.
Dal sis pro příští rok nějaké cíle?MV: Myslím, že musíte být konzistentní. Samozřejmě, že musíte být i rychlí, snažit se dojíždět do cíle a dělat co nejméně chyb.
Do F1 míří nejmladší pilot v její dosavadní historii - šestnáctiletý Max Verstappen(foto: Red Bull)
Británie má Jensona Buttona s jemným jízdním stylem a Lewise Hamiltona, který pozdě brzdí. Jak bys charakterizoval svůj styl?MV: Myslím, že se více podobá tomu Hamiltonovu.
V současnosti závodíš v evropském šampionátu F3. Co se bude dít mezi dneškem a tvým debutem v F1 příští rok?MV: Samozřejmě, že fyzická kondice musí být pro závodění v F1 lepší, protože místo 35min závodů jezdíte hodinu a půl. Budeme na tom tedy tvrdě pracovat.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.