Mike O'Driscoll se vloni stal v rámci skupiny Williams jejím CEO (výkonným ředitelem). Do závodního týmu přišel v roce 2011 ze společnosti Jaguar Land Rover. Britský F1 Racing si s ním teď promluvil o rapidní změně formy závodního týmu.
Otázka: Co stojí za znovuzrozením týmu Williams?Míke O'Driscoll: Vedení organizace začalo být zřejmé už vloni v počáteční fázy sezony, že je před námi další sezona plná zklamání, ve které určitě nepředvedeme nejlepší zužitkování našich aktiv. Zklamávali jsme naše zaměstnance, naše členy týmu, naše partnery, naše fanoušky a naše akcionáře. Potřebovali jsme vrátit Williams na špici. Takže jsme se dali do restrukturalizace organizace, která nám později dovolila udělat toto. Věříme, že za sebou máme dobrý start, ale je toho před námi ještě hodně.
O: Jak dlouho ještě budete restrukturalizovat tým? MO'D: Nestanovili jsme si pro to žádný časový rámec, ale stanovili jsme si jasné milníky. A děláme dobré pokroky.
O: Vítězství musí být jedním z vašich hlavních cílů... takže jaké jsou milníky vedoucí k tomuto cíli? MO'D: Co se týče přestavby organizace F1, byly tam určité milníky v infrastruktuře, kterých jsme potřebovali dosáhnout. A na trati jsme urazili dlouhou cestu, když se nám podařilo získat technické lídry, kterým věříme, že nás budou moci dostat opět dopředu k vítězstvím. Začalo to vloni jmenováním Pata Symondse technickým ředitelem a on je schopen stavět na velice silném talentu a vybavení, které jsme už v organizaci měli.
Máme prvotřídní vybavení, ze kterého jsme ale nedostávali to nejlepší, to zcela na rovinu. Některé problémy zřejmě oslabovaly naši touženou rychlost, smysl týmové práce a kamarádství v organizaci je teď lepší než kdy předtím. Každý je hodně zaměřen na návrat organizace na vítěznou vlnu.
O: Plánujete ještě nějaké další jmenování vysoce uznávané osoby z technické branže?MO'D: Momentálně ne. S týmem, který máme, jsme velmi spokojení. A všichni spolu dobře spolupracují jako tým - a to jak ti, kteří jsou ve Williamsu již mnoho let, tak i ti, kteří právě začli. Takže jsme už začli pozorovat nějaké opravdové zlepšení.
O: Chystáte nějaké změny z marketinkového hlediska? MO'D: Komerční tým vedený Claire Williamsovou odvedl absolutně fantastickou práci. Přilákali jsme nové sponzory včele s partnerstvím se společností Martini. Přineslo to svěžest, Martini Racing patří k největšímu odkazu F1 a společně s Martini tvoříme silnou kombinaci, které plně věříme, že naláká další partnery. Komerčnímu týmu se podařilo navíc k Martini přilákat další sponzory - Genworth společně s Petrobrasem a Banco do Brasil - jsme tak potěšeni.
O: Williams je jedinečným týmem tím, že je kotován na burze. Jak dělíte tržní podíl s body ve vedení společnosti?MO'D: Kotace je pro nás velkou výhodou. Když se snažíme sehnat nějaké partnerství, tak napřed mluvíme s naším majoritním vlastíkem, Frankem Williamsem, a pak s našimi akcionáři z Frankfurtské burzy, to je svělá kombinace. Frankovo majoritní vlastnictví nám dává stabilitu, určitý cíl, jednotu a dlouhověkost, zatímco akcionáři nám poskytují další výhody. Musíme dodržovat všechna pravidla vedení a transparentnosti jakékoliv kotované společnosti. Navíc máme nezvykle dlouhý vztah s bankou Barclays trvající déle jak 40 let a máme tak skvělé profesionální poradenství. Nikdy jsem o tom tedy nepřemýšlel jako o nějaké nevýhodě.
O: Bojíte se intervencí nebo tlaků ze strany akcionářů? MO'D: Ne, nebojím. Celkovová čistá hodnota, která je obchodovaná, je menší jak 25%. Naše akcie jsou pevně v držení a majoritu má samozřejmě Frank. Myslíme tak, že máme to nejlepší z obou světů.
O: Když vezmeme, jak CVC a FOM rozptýlily své fondy, věříte, že vaše struktura je průhledná?MO'D: Musíme se snažit. Abych použil tu starou frázi - musím kontrolovat kontrolovatelné. A je toho hodně, co je za hranicí mé kontroly a za hranicí naší kontroly jako týmu. Vybrali jsme si fungování v F1 a musíme fungovat v rámci zavedené struktury a odvádět co možná nejlepší práci. Částí tohoto bylo ustanovení souboru premiových partnerů a my věříme, že naše motorové partnerství s Mercedesem, aliance s Martini společně s dalšími partnery, které máme na své lodi a partnery, které snad dokážeme na naší loď získat v dalších šesti až devíti měsících, nám dává sílu efektivně bojovat.
O: Kde vidíte Williams v době za tři roky?MO'D: Cokoliv méně než vyhrávání závodů a boj o titul je méně, než co chceme.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.