Mike O'Driscoll se vloni stal v rámci skupiny Williams jejím CEO (výkonným ředitelem). Do závodního týmu přišel v roce 2011 ze společnosti Jaguar Land Rover. Britský F1 Racing si s ním teď promluvil o rapidní změně formy závodního týmu.
Otázka: Co stojí za znovuzrozením týmu Williams?Míke O'Driscoll: Vedení organizace začalo být zřejmé už vloni v počáteční fázy sezony, že je před námi další sezona plná zklamání, ve které určitě nepředvedeme nejlepší zužitkování našich aktiv. Zklamávali jsme naše zaměstnance, naše členy týmu, naše partnery, naše fanoušky a naše akcionáře. Potřebovali jsme vrátit Williams na špici. Takže jsme se dali do restrukturalizace organizace, která nám později dovolila udělat toto. Věříme, že za sebou máme dobrý start, ale je toho před námi ještě hodně.
O: Jak dlouho ještě budete restrukturalizovat tým? MO'D: Nestanovili jsme si pro to žádný časový rámec, ale stanovili jsme si jasné milníky. A děláme dobré pokroky.
O: Vítězství musí být jedním z vašich hlavních cílů... takže jaké jsou milníky vedoucí k tomuto cíli? MO'D: Co se týče přestavby organizace F1, byly tam určité milníky v infrastruktuře, kterých jsme potřebovali dosáhnout. A na trati jsme urazili dlouhou cestu, když se nám podařilo získat technické lídry, kterým věříme, že nás budou moci dostat opět dopředu k vítězstvím. Začalo to vloni jmenováním Pata Symondse technickým ředitelem a on je schopen stavět na velice silném talentu a vybavení, které jsme už v organizaci měli.
Máme prvotřídní vybavení, ze kterého jsme ale nedostávali to nejlepší, to zcela na rovinu. Některé problémy zřejmě oslabovaly naši touženou rychlost, smysl týmové práce a kamarádství v organizaci je teď lepší než kdy předtím. Každý je hodně zaměřen na návrat organizace na vítěznou vlnu.
O: Plánujete ještě nějaké další jmenování vysoce uznávané osoby z technické branže?MO'D: Momentálně ne. S týmem, který máme, jsme velmi spokojení. A všichni spolu dobře spolupracují jako tým - a to jak ti, kteří jsou ve Williamsu již mnoho let, tak i ti, kteří právě začli. Takže jsme už začli pozorovat nějaké opravdové zlepšení.
O: Chystáte nějaké změny z marketinkového hlediska? MO'D: Komerční tým vedený Claire Williamsovou odvedl absolutně fantastickou práci. Přilákali jsme nové sponzory včele s partnerstvím se společností Martini. Přineslo to svěžest, Martini Racing patří k největšímu odkazu F1 a společně s Martini tvoříme silnou kombinaci, které plně věříme, že naláká další partnery. Komerčnímu týmu se podařilo navíc k Martini přilákat další sponzory - Genworth společně s Petrobrasem a Banco do Brasil - jsme tak potěšeni.
O: Williams je jedinečným týmem tím, že je kotován na burze. Jak dělíte tržní podíl s body ve vedení společnosti?MO'D: Kotace je pro nás velkou výhodou. Když se snažíme sehnat nějaké partnerství, tak napřed mluvíme s naším majoritním vlastíkem, Frankem Williamsem, a pak s našimi akcionáři z Frankfurtské burzy, to je svělá kombinace. Frankovo majoritní vlastnictví nám dává stabilitu, určitý cíl, jednotu a dlouhověkost, zatímco akcionáři nám poskytují další výhody. Musíme dodržovat všechna pravidla vedení a transparentnosti jakékoliv kotované společnosti. Navíc máme nezvykle dlouhý vztah s bankou Barclays trvající déle jak 40 let a máme tak skvělé profesionální poradenství. Nikdy jsem o tom tedy nepřemýšlel jako o nějaké nevýhodě.
O: Bojíte se intervencí nebo tlaků ze strany akcionářů? MO'D: Ne, nebojím. Celkovová čistá hodnota, která je obchodovaná, je menší jak 25%. Naše akcie jsou pevně v držení a majoritu má samozřejmě Frank. Myslíme tak, že máme to nejlepší z obou světů.
O: Když vezmeme, jak CVC a FOM rozptýlily své fondy, věříte, že vaše struktura je průhledná?MO'D: Musíme se snažit. Abych použil tu starou frázi - musím kontrolovat kontrolovatelné. A je toho hodně, co je za hranicí mé kontroly a za hranicí naší kontroly jako týmu. Vybrali jsme si fungování v F1 a musíme fungovat v rámci zavedené struktury a odvádět co možná nejlepší práci. Částí tohoto bylo ustanovení souboru premiových partnerů a my věříme, že naše motorové partnerství s Mercedesem, aliance s Martini společně s dalšími partnery, které máme na své lodi a partnery, které snad dokážeme na naší loď získat v dalších šesti až devíti měsících, nám dává sílu efektivně bojovat.
O: Kde vidíte Williams v době za tři roky?MO'D: Cokoliv méně než vyhrávání závodů a boj o titul je méně, než co chceme.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.