Mike O'Driscoll se vloni stal v rámci skupiny Williams jejím CEO (výkonným ředitelem). Do závodního týmu přišel v roce 2011 ze společnosti Jaguar Land Rover. Britský F1 Racing si s ním teď promluvil o rapidní změně formy závodního týmu.
Otázka: Co stojí za znovuzrozením týmu Williams?Míke O'Driscoll: Vedení organizace začalo být zřejmé už vloni v počáteční fázy sezony, že je před námi další sezona plná zklamání, ve které určitě nepředvedeme nejlepší zužitkování našich aktiv. Zklamávali jsme naše zaměstnance, naše členy týmu, naše partnery, naše fanoušky a naše akcionáře. Potřebovali jsme vrátit Williams na špici. Takže jsme se dali do restrukturalizace organizace, která nám později dovolila udělat toto. Věříme, že za sebou máme dobrý start, ale je toho před námi ještě hodně.
O: Jak dlouho ještě budete restrukturalizovat tým? MO'D: Nestanovili jsme si pro to žádný časový rámec, ale stanovili jsme si jasné milníky. A děláme dobré pokroky.
O: Vítězství musí být jedním z vašich hlavních cílů... takže jaké jsou milníky vedoucí k tomuto cíli? MO'D: Co se týče přestavby organizace F1, byly tam určité milníky v infrastruktuře, kterých jsme potřebovali dosáhnout. A na trati jsme urazili dlouhou cestu, když se nám podařilo získat technické lídry, kterým věříme, že nás budou moci dostat opět dopředu k vítězstvím. Začalo to vloni jmenováním Pata Symondse technickým ředitelem a on je schopen stavět na velice silném talentu a vybavení, které jsme už v organizaci měli.
Máme prvotřídní vybavení, ze kterého jsme ale nedostávali to nejlepší, to zcela na rovinu. Některé problémy zřejmě oslabovaly naši touženou rychlost, smysl týmové práce a kamarádství v organizaci je teď lepší než kdy předtím. Každý je hodně zaměřen na návrat organizace na vítěznou vlnu.
O: Plánujete ještě nějaké další jmenování vysoce uznávané osoby z technické branže?MO'D: Momentálně ne. S týmem, který máme, jsme velmi spokojení. A všichni spolu dobře spolupracují jako tým - a to jak ti, kteří jsou ve Williamsu již mnoho let, tak i ti, kteří právě začli. Takže jsme už začli pozorovat nějaké opravdové zlepšení.
O: Chystáte nějaké změny z marketinkového hlediska? MO'D: Komerční tým vedený Claire Williamsovou odvedl absolutně fantastickou práci. Přilákali jsme nové sponzory včele s partnerstvím se společností Martini. Přineslo to svěžest, Martini Racing patří k největšímu odkazu F1 a společně s Martini tvoříme silnou kombinaci, které plně věříme, že naláká další partnery. Komerčnímu týmu se podařilo navíc k Martini přilákat další sponzory - Genworth společně s Petrobrasem a Banco do Brasil - jsme tak potěšeni.
O: Williams je jedinečným týmem tím, že je kotován na burze. Jak dělíte tržní podíl s body ve vedení společnosti?MO'D: Kotace je pro nás velkou výhodou. Když se snažíme sehnat nějaké partnerství, tak napřed mluvíme s naším majoritním vlastíkem, Frankem Williamsem, a pak s našimi akcionáři z Frankfurtské burzy, to je svělá kombinace. Frankovo majoritní vlastnictví nám dává stabilitu, určitý cíl, jednotu a dlouhověkost, zatímco akcionáři nám poskytují další výhody. Musíme dodržovat všechna pravidla vedení a transparentnosti jakékoliv kotované společnosti. Navíc máme nezvykle dlouhý vztah s bankou Barclays trvající déle jak 40 let a máme tak skvělé profesionální poradenství. Nikdy jsem o tom tedy nepřemýšlel jako o nějaké nevýhodě.
O: Bojíte se intervencí nebo tlaků ze strany akcionářů? MO'D: Ne, nebojím. Celkovová čistá hodnota, která je obchodovaná, je menší jak 25%. Naše akcie jsou pevně v držení a majoritu má samozřejmě Frank. Myslíme tak, že máme to nejlepší z obou světů.
O: Když vezmeme, jak CVC a FOM rozptýlily své fondy, věříte, že vaše struktura je průhledná?MO'D: Musíme se snažit. Abych použil tu starou frázi - musím kontrolovat kontrolovatelné. A je toho hodně, co je za hranicí mé kontroly a za hranicí naší kontroly jako týmu. Vybrali jsme si fungování v F1 a musíme fungovat v rámci zavedené struktury a odvádět co možná nejlepší práci. Částí tohoto bylo ustanovení souboru premiových partnerů a my věříme, že naše motorové partnerství s Mercedesem, aliance s Martini společně s dalšími partnery, které máme na své lodi a partnery, které snad dokážeme na naší loď získat v dalších šesti až devíti měsících, nám dává sílu efektivně bojovat.
O: Kde vidíte Williams v době za tři roky?MO'D: Cokoliv méně než vyhrávání závodů a boj o titul je méně, než co chceme.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.
Liam Lawson čelí nejisté budoucnosti v Red Bullu. Přestože má před sebou teprve druhý závod za tým, jeho slabé výkony už vyvolaly obavy a spekulace o jeho dalším působení.
Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.