Romain Grosjean v rozhovoru pro F1 Racing vzpomíná na své bývalé týmové kolegy: na Fernanda Alonsa i Kimiho Räikkönena. Považuje je za výborné jezdce a od obou se toho hodně naučil.
Kdybys stopoval a zastavil by ti Pastor Maldonado, nastoupil bys?Romain Grosjean: Ano. Nemám problémy s jeho ježděním.
Opravdu si myslíš, že letos dostaneš celý svůj plat?RG: Doufám, že ano. Potřebuji peníze k životu. Nemyslím si, že s tím budeme mít problémy.
Fernando Alonso může být náročným týmovým kolegou. Jakou jsi s ním měl zkušenost z roku 2009, když jsi nastupoval jako nováček?RG: Velmi dobrou. Je mým dobrým kamarádem. Je skvělým pilotem a bylo to fajn nastupovat po jeho boku. Tehdy to bylo náročné, protože si mě tým na konci roku neponechal. Vždy to je těžké být srovnáván s tak výborným pilotem, ale já jsem tolik nezaostával. Bylo to fajn a hodně jsem se naučil.
Byl jsi někdy s Kimim na party?RG: Ne. Ani jednou.Škoda.RG: Ani ne. Bylo to fajn, nepotýkat se s bolestmi hlavy!
Jaké to bylo s Kimim jako s týmovým kolegou? Dával ti nějaké rady?RG: Moc toho nenamluví. Ale jako týmový kolega byl velmi dobrý: měl zkušenosti, byl rychlý, konzistentní a bylo příjemné pozorovat, jak si pro závod nastavoval auto. Hodně jsem se od něj naučil. Na druhou stranu, já jsem byl mladý, velmi rychlý a duel byl velmi vyrovnaný.
Který z jezdců je během schůzek pilotů nejotravnější?RG: To je dobré - takže chcete vědět věci, které vám nemůžu říct. Nevím. Záleží na tom, o čem se mluví.
Jedním z nejhlasitějších byl Mark Webber. Pro piloty byl dobrý - vždy poukazoval na některé věci v náš prospěch. Vzpomínám si na Malajsii 2009, byl jsem třetím jezdcem u Renaultu a byla čím dál větší tma. On byl tím, kdo řekl, že bychom měli přestat závodit.
S Fernandem Alonsem v sezóně 2009 (foto: Lotus F1 Team)
Byl jsi zklamaný, když Eric Boullier odešel k McLarenu?RG: Ano i ne. Začnu tím, proč ne. To proto, že je mým dobrým kamarádem a pro něj šlo o fantastickou příležitost: McLaren je týmem snů.
Ano proto, že byl fajn přítelem a dobře se nám spolupracovalo. Myslím, že v Lotusu odváděl skvělou práci, není lehké jej nahradit. Vždy mě podporoval, ale také byl velmi tvrdý. Měli jsme spolu pár dobrých soubojů, ale nakonec jsme to vždy zvládli a loni prožili fantastickou sezónu.
Narodil ses ve Švýcarsku, žil jsi tam, ale jsi zařazen jako Francouz. Proč?RG: Je to jednoduché: mám dva pasy. Jeden švýcarský, jeden francouzský. Mám dvě národnosti. S motokárami jsem začínal ve Francii, také jsem tam vždy závodil - kromě roku 2003, který jsem strávil ve švýcarském šampionátu.
Vždy jsem měl francouzský řidičák. Zúčastnil jsem se programu pro mladé jezdce u Renaultu, což jsou Francouzi, a jsem velvyslancem Totalu, také Francouzi. Jako závodní pilot se tedy cítím být Francouzem.
Máš nějakou přezdívku?RG: Mám jich několik. U týmu to bylo "Fat John," ale já jsem bojoval o změnu za "Big John." Řekli mi, že mi tak budou říkat, až vyhraju svou první velkou cenu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.