Grosjean o Alonsovi a Räikkönenovi: Proč s Kimim nechodil na party?

Räikkönen, Kimi
Räikkönen, Kimi, foto: Lotus F1 Team
Petr Hlawiczka 31. července 2014 6:35
Sdílej:

Romain Grosjean v rozhovoru pro F1 Racing vzpomíná na své bývalé týmové kolegy: na Fernanda Alonsa i Kimiho Räikkönena. Považuje je za výborné jezdce a od obou se toho hodně naučil.

Kdybys stopoval a zastavil by ti Pastor Maldonado, nastoupil bys?Romain Grosjean: Ano. Nemám problémy s jeho ježděním.

Opravdu si myslíš, že letos dostaneš celý svůj plat?RG: Doufám, že ano. Potřebuji peníze k životu. Nemyslím si, že s tím budeme mít problémy.

Fernando Alonso může být náročným týmovým kolegou. Jakou jsi s ním měl zkušenost z roku 2009, když jsi nastupoval jako nováček?RG: Velmi dobrou. Je mým dobrým kamarádem. Je skvělým pilotem a bylo to fajn nastupovat po jeho boku. Tehdy to bylo náročné, protože si mě tým na konci roku neponechal. Vždy to je těžké být srovnáván s tak výborným pilotem, ale já jsem tolik nezaostával. Bylo to fajn a hodně jsem se naučil.

Byl jsi někdy s Kimim na party?RG: Ne. Ani jednou.Škoda.RG: Ani ne. Bylo to fajn, nepotýkat se s bolestmi hlavy!

Jaké to bylo s Kimim jako s týmovým kolegou? Dával ti nějaké rady?RG: Moc toho nenamluví. Ale jako týmový kolega byl velmi dobrý: měl zkušenosti, byl rychlý, konzistentní a bylo příjemné pozorovat, jak si pro závod nastavoval auto. Hodně jsem se od něj naučil. Na druhou stranu, já jsem byl mladý, velmi rychlý a duel byl velmi vyrovnaný.

Který z jezdců je během schůzek pilotů nejotravnější?RG: To je dobré - takže chcete vědět věci, které vám nemůžu říct. Nevím. Záleží na tom, o čem se mluví.

Jedním z nejhlasitějších byl Mark Webber. Pro piloty byl dobrý - vždy poukazoval na některé věci v náš prospěch. Vzpomínám si na Malajsii 2009, byl jsem třetím jezdcem u Renaultu a byla čím dál větší tma. On byl tím, kdo řekl, že bychom měli přestat závodit.

S Fernandem Alonsem v sezóně 2009 (foto: Lotus F1 Team)

Byl jsi zklamaný, když Eric Boullier odešel k McLarenu?RG: Ano i ne. Začnu tím, proč ne. To proto, že je mým dobrým kamarádem a pro něj šlo o fantastickou příležitost: McLaren je týmem snů.

Ano proto, že byl fajn přítelem a dobře se nám spolupracovalo. Myslím, že v Lotusu odváděl skvělou práci, není lehké jej nahradit. Vždy mě podporoval, ale také byl velmi tvrdý. Měli jsme spolu pár dobrých soubojů, ale nakonec jsme to vždy zvládli a loni prožili fantastickou sezónu.

Narodil ses ve Švýcarsku, žil jsi tam, ale jsi zařazen jako Francouz. Proč?RG: Je to jednoduché: mám dva pasy. Jeden švýcarský, jeden francouzský. Mám dvě národnosti. S motokárami jsem začínal ve Francii, také jsem tam vždy závodil - kromě roku 2003, který jsem strávil ve švýcarském šampionátu.

Vždy jsem měl francouzský řidičák. Zúčastnil jsem se programu pro mladé jezdce u Renaultu, což jsou Francouzi, a jsem velvyslancem Totalu, také Francouzi. Jako závodní pilot se tedy cítím být Francouzem.

Máš nějakou přezdívku?RG: Mám jich několik. U týmu to bylo "Fat John," ale já jsem bojoval o změnu za "Big John." Řekli mi, že mi tak budou říkat, až vyhraju svou první velkou cenu.

Témata:
Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.