Mladík v sestavě Red Bullu, Daniel Ricciardo, minulý týden během GP Austrálie na okruhu v Albert Parku překvapil. Jak v kvalifikaci, tak i v závodě předváděl skvělé výkony, pět hodin po závodě ale přišla diskvalifikace. Mladík se o svoje pocity z první GP podělil webu týmu.
Danieli, k závodu jako takovému, jaké máš pocity po první Grand Prix pro Infiniti Red Bull Racing?Daniel Ricciardo: Byla to pro mě určitě dobrá Grand Prix. Bylo skvělé startovat z čelní řady po náročné kvalifikaci. Při světlech [startovních] jsem zůstal klidný, do zatáčky č. 1 jsem najížděl v dobré pozici a byl jsem schopen si udržet druhou pozici. Od té doby se mi dařilo jet závod podle představ a kontrolovat svůj vlastní osud. Mercedes měl jasně super rychlost. Druhé místo by bylo tím nejlepším, v co bych mohl doufat a byl jsem opravdu rád, že jsem toho mohl dosáhnout. Když jsem přejel čáru, tak všichni vyskočili a aplausovali... to bylo docela speciální. Je to odlišné od toho, co si představujete.
Vypadalo to, že si podiovou ceremonii užíváš...DR: Nejsem si jistý, jestli užívat je to správné slovo. Dělat podiové interview s Alanem Jonesem, je opravdu neskutečné. Ve skutečnosti trochu přitažené za vlasy - opravdu neuvěřitelný moment - a něco, co jen tak nezapomenu.
Na podiu se Daniel v Austrálii ještě radoval(foto: Red Bull Racing)
A pak...DR: Jo, trochu to zmrazilo tento briliantní den. Takto jsem si oslavu svého prvního podia v F1 nepředstavoval. I přesto jsem šel ven s několika kamarády, ale je fér si říci, že nálada nebyla tak divoká, jak by být mohla.
Jsou zde nějaká pozitiva, která si můžeš vzít z tohoto závodu?DR: Vlastně byl převážně pozitivní: V autě jsem odvedl dobrou práci a dostal jsem se na podium při GP Austrálie - nikdo mi nevezme ten senzační pocit. Co se stalo pak, je mimo moji možnost kontroly, ale upřímně jsem radši, že to dopadlo takto, než kdybych odstoupil ze závodu s mechanickým problémem. Podium a následnou diskvalifikaci hodím za hlavu.
Takže, co příjde příště?DR: Albert Park mě navnadil na další podiová umístění a já myslím, že máme docela dobrou šanci to zvládnout. Práce, kterou jsme dělali přes zimu měla za cíl spíše spolehlivost než rychlost. Bylo to až v Melbourne, kdy jsme měli možnost začít pracovat na set-upu. RB10 nás překvapil tím, že byl docela konkurenceschopný za suchých podmínek a hodně konkurenceschopný za mokra. Zlepší se to, až to nastavíme během několika následujících závodů a doženeme tak týmy, které toho najezdily více při zimních testech.
Jak konkurenceschopný dle tebe RB10 je?DR: Teď bojujeme o to, abychom byli druhým nejlepším týmem. Samozřejmě to není to, kde bychom chtěli být, ale překračujeme očekávání, která jsme měli jen před několika málo týdny. Myslím, že až opravdu vyladíme set-up auta, tak budeme schopni snížit odstup na Mercedes. Samozřejmě, oni se také zlepší, ale já myslím, že my jsme v dobré pozici, abychom udělali větší krok.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.