Mladík v sestavě Red Bullu, Daniel Ricciardo, minulý týden během GP Austrálie na okruhu v Albert Parku překvapil. Jak v kvalifikaci, tak i v závodě předváděl skvělé výkony, pět hodin po závodě ale přišla diskvalifikace. Mladík se o svoje pocity z první GP podělil webu týmu.
Danieli, k závodu jako takovému, jaké máš pocity po první Grand Prix pro Infiniti Red Bull Racing?Daniel Ricciardo: Byla to pro mě určitě dobrá Grand Prix. Bylo skvělé startovat z čelní řady po náročné kvalifikaci. Při světlech [startovních] jsem zůstal klidný, do zatáčky č. 1 jsem najížděl v dobré pozici a byl jsem schopen si udržet druhou pozici. Od té doby se mi dařilo jet závod podle představ a kontrolovat svůj vlastní osud. Mercedes měl jasně super rychlost. Druhé místo by bylo tím nejlepším, v co bych mohl doufat a byl jsem opravdu rád, že jsem toho mohl dosáhnout. Když jsem přejel čáru, tak všichni vyskočili a aplausovali... to bylo docela speciální. Je to odlišné od toho, co si představujete.
Vypadalo to, že si podiovou ceremonii užíváš...DR: Nejsem si jistý, jestli užívat je to správné slovo. Dělat podiové interview s Alanem Jonesem, je opravdu neskutečné. Ve skutečnosti trochu přitažené za vlasy - opravdu neuvěřitelný moment - a něco, co jen tak nezapomenu.
Na podiu se Daniel v Austrálii ještě radoval(foto: Red Bull Racing)
A pak...DR: Jo, trochu to zmrazilo tento briliantní den. Takto jsem si oslavu svého prvního podia v F1 nepředstavoval. I přesto jsem šel ven s několika kamarády, ale je fér si říci, že nálada nebyla tak divoká, jak by být mohla.
Jsou zde nějaká pozitiva, která si můžeš vzít z tohoto závodu?DR: Vlastně byl převážně pozitivní: V autě jsem odvedl dobrou práci a dostal jsem se na podium při GP Austrálie - nikdo mi nevezme ten senzační pocit. Co se stalo pak, je mimo moji možnost kontroly, ale upřímně jsem radši, že to dopadlo takto, než kdybych odstoupil ze závodu s mechanickým problémem. Podium a následnou diskvalifikaci hodím za hlavu.
Takže, co příjde příště?DR: Albert Park mě navnadil na další podiová umístění a já myslím, že máme docela dobrou šanci to zvládnout. Práce, kterou jsme dělali přes zimu měla za cíl spíše spolehlivost než rychlost. Bylo to až v Melbourne, kdy jsme měli možnost začít pracovat na set-upu. RB10 nás překvapil tím, že byl docela konkurenceschopný za suchých podmínek a hodně konkurenceschopný za mokra. Zlepší se to, až to nastavíme během několika následujících závodů a doženeme tak týmy, které toho najezdily více při zimních testech.
Jak konkurenceschopný dle tebe RB10 je?DR: Teď bojujeme o to, abychom byli druhým nejlepším týmem. Samozřejmě to není to, kde bychom chtěli být, ale překračujeme očekávání, která jsme měli jen před několika málo týdny. Myslím, že až opravdu vyladíme set-up auta, tak budeme schopni snížit odstup na Mercedes. Samozřejmě, oni se také zlepší, ale já myslím, že my jsme v dobré pozici, abychom udělali větší krok.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.