Mladík v sestavě Red Bullu, Daniel Ricciardo, minulý týden během GP Austrálie na okruhu v Albert Parku překvapil. Jak v kvalifikaci, tak i v závodě předváděl skvělé výkony, pět hodin po závodě ale přišla diskvalifikace. Mladík se o svoje pocity z první GP podělil webu týmu.
Danieli, k závodu jako takovému, jaké máš pocity po první Grand Prix pro Infiniti Red Bull Racing?Daniel Ricciardo: Byla to pro mě určitě dobrá Grand Prix. Bylo skvělé startovat z čelní řady po náročné kvalifikaci. Při světlech [startovních] jsem zůstal klidný, do zatáčky č. 1 jsem najížděl v dobré pozici a byl jsem schopen si udržet druhou pozici. Od té doby se mi dařilo jet závod podle představ a kontrolovat svůj vlastní osud. Mercedes měl jasně super rychlost. Druhé místo by bylo tím nejlepším, v co bych mohl doufat a byl jsem opravdu rád, že jsem toho mohl dosáhnout. Když jsem přejel čáru, tak všichni vyskočili a aplausovali... to bylo docela speciální. Je to odlišné od toho, co si představujete.
Vypadalo to, že si podiovou ceremonii užíváš...DR: Nejsem si jistý, jestli užívat je to správné slovo. Dělat podiové interview s Alanem Jonesem, je opravdu neskutečné. Ve skutečnosti trochu přitažené za vlasy - opravdu neuvěřitelný moment - a něco, co jen tak nezapomenu.
Na podiu se Daniel v Austrálii ještě radoval(foto: Red Bull Racing)
A pak...DR: Jo, trochu to zmrazilo tento briliantní den. Takto jsem si oslavu svého prvního podia v F1 nepředstavoval. I přesto jsem šel ven s několika kamarády, ale je fér si říci, že nálada nebyla tak divoká, jak by být mohla.
Jsou zde nějaká pozitiva, která si můžeš vzít z tohoto závodu?DR: Vlastně byl převážně pozitivní: V autě jsem odvedl dobrou práci a dostal jsem se na podium při GP Austrálie - nikdo mi nevezme ten senzační pocit. Co se stalo pak, je mimo moji možnost kontroly, ale upřímně jsem radši, že to dopadlo takto, než kdybych odstoupil ze závodu s mechanickým problémem. Podium a následnou diskvalifikaci hodím za hlavu.
Takže, co příjde příště?DR: Albert Park mě navnadil na další podiová umístění a já myslím, že máme docela dobrou šanci to zvládnout. Práce, kterou jsme dělali přes zimu měla za cíl spíše spolehlivost než rychlost. Bylo to až v Melbourne, kdy jsme měli možnost začít pracovat na set-upu. RB10 nás překvapil tím, že byl docela konkurenceschopný za suchých podmínek a hodně konkurenceschopný za mokra. Zlepší se to, až to nastavíme během několika následujících závodů a doženeme tak týmy, které toho najezdily více při zimních testech.
Jak konkurenceschopný dle tebe RB10 je?DR: Teď bojujeme o to, abychom byli druhým nejlepším týmem. Samozřejmě to není to, kde bychom chtěli být, ale překračujeme očekávání, která jsme měli jen před několika málo týdny. Myslím, že až opravdu vyladíme set-up auta, tak budeme schopni snížit odstup na Mercedes. Samozřejmě, oni se také zlepší, ale já myslím, že my jsme v dobré pozici, abychom udělali větší krok.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.