Šéfka Sauberu se ohlíží za prvním testováním v Jerezu, kde se tým trápil s elektronickým brzdovým systémem na zadní nápravě. Na voze C33 se objevil pouze provizorní aerodynamický balík s omezeným přítlakem, do Bahrajnu zamíří s novými křídly a početnými vylepšeními.
Jak byste shrnula test v Jerezu?Moniša Kaltenbornová: Jsme s prvním testem spokojeni. Naše auto bylo připraveno včas. Fakt, že C33 fungovalo na dráze od prvního dne je krásný výsledek týmu. Velká pochvala patří všem, kdo se na něm podíleli.
Co bylo cílem?MK: Chtěli jsme zjistit, jestli mechanické a všechny ostatní systémy fungují. Auta jsou kvůli novým pohonným jednotkám letos velmi složitá, my jsme však již ve skutečnosti dosáhli dobré úrovně. Samozřejmě, že bylo také důležité nasbírat hodně dat. Máme hodně práce: zanalyzovat data a realizovat vylepšení.
Jezdci však nebyli spokojeni s elektronickým brzdným systémem (brake-by-wire).MK: Nejen jezdci, ale ani inženýři s ním nebyli spokojeni. Šlo v první řadě o softwarový problém. Dokázali jsme to sice v průběhu testu zlepšit, stále tam je však prostor pro další zlepšení. Naši inženýři jsou však přesvědčeni, že mají s naším motorovým partnerem do příštího testu dost času na vyřešení těchto slabin.
Co si myslíš o časech na kolo?MK: Je velmi obtížné posuzovat časy na kolo, protože se každý tým věnoval odlišnému programu včetně množství paliva. Pneumatiky byly dalším důležitým faktorem ke zvážení. Oba naši jezdci se trápili s jejich zahříváním.
A rozhodně jim nepomohlo ani to, že jsme měli na autě pouze provizorní aerodynamický balík s omezeným přítlakem. To však nebylo překvapením. Věděli jsme, co očekávat. Naší nejvyšší prioritou byla připravenost od prvního dne testování, abychom mohli jezdit a nasbírat co nejvíce dat.
Adrian Sutil s novým Sauberem C33 v Jerezu (foto: Sauber Motorsport AG)
Kdy poprvé uvidíme Sauber C33 s novou aerodynamikou?MK: V podstatě jde o velmi rozsáhlý balík. Plánujeme dovézt většinu dílů na auto k prvnímu testu v Bahrajnu. Bude zahrnovat nová přední a zadní křídla, bočnicové panely a několik dalších drobných prvků na voze. Několik dalších částí přijde na řadu ve druhém testu v Bahrajnu.
Jak hodnotíte výkonnost různých výrobců motorů?MK: Znovu, to je v této fázi těžké posuzovat. Jedinou věc, kterou můžete srovnat, je množství kol, které týmy s danými motory ujeli. A tady je pořadí jasné: Mercedes, Ferrari, Renault. Ale srovnávat výkonnost je momentálně nemožné, také proto, že ještě neodhalili své karty. Jsem si jistá, že se to do prvního závodu v Melbourne v tomto ohledu bude měnit. Momentálně jde pouze o náhled. Bude to vzrušující!
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.