Šéfka Sauberu se ohlíží za prvním testováním v Jerezu, kde se tým trápil s elektronickým brzdovým systémem na zadní nápravě. Na voze C33 se objevil pouze provizorní aerodynamický balík s omezeným přítlakem, do Bahrajnu zamíří s novými křídly a početnými vylepšeními.
Jak byste shrnula test v Jerezu?Moniša Kaltenbornová: Jsme s prvním testem spokojeni. Naše auto bylo připraveno včas. Fakt, že C33 fungovalo na dráze od prvního dne je krásný výsledek týmu. Velká pochvala patří všem, kdo se na něm podíleli.
Co bylo cílem?MK: Chtěli jsme zjistit, jestli mechanické a všechny ostatní systémy fungují. Auta jsou kvůli novým pohonným jednotkám letos velmi složitá, my jsme však již ve skutečnosti dosáhli dobré úrovně. Samozřejmě, že bylo také důležité nasbírat hodně dat. Máme hodně práce: zanalyzovat data a realizovat vylepšení.
Jezdci však nebyli spokojeni s elektronickým brzdným systémem (brake-by-wire).MK: Nejen jezdci, ale ani inženýři s ním nebyli spokojeni. Šlo v první řadě o softwarový problém. Dokázali jsme to sice v průběhu testu zlepšit, stále tam je však prostor pro další zlepšení. Naši inženýři jsou však přesvědčeni, že mají s naším motorovým partnerem do příštího testu dost času na vyřešení těchto slabin.
Co si myslíš o časech na kolo?MK: Je velmi obtížné posuzovat časy na kolo, protože se každý tým věnoval odlišnému programu včetně množství paliva. Pneumatiky byly dalším důležitým faktorem ke zvážení. Oba naši jezdci se trápili s jejich zahříváním.
A rozhodně jim nepomohlo ani to, že jsme měli na autě pouze provizorní aerodynamický balík s omezeným přítlakem. To však nebylo překvapením. Věděli jsme, co očekávat. Naší nejvyšší prioritou byla připravenost od prvního dne testování, abychom mohli jezdit a nasbírat co nejvíce dat.
Adrian Sutil s novým Sauberem C33 v Jerezu (foto: Sauber Motorsport AG)
Kdy poprvé uvidíme Sauber C33 s novou aerodynamikou?MK: V podstatě jde o velmi rozsáhlý balík. Plánujeme dovézt většinu dílů na auto k prvnímu testu v Bahrajnu. Bude zahrnovat nová přední a zadní křídla, bočnicové panely a několik dalších drobných prvků na voze. Několik dalších částí přijde na řadu ve druhém testu v Bahrajnu.
Jak hodnotíte výkonnost různých výrobců motorů?MK: Znovu, to je v této fázi těžké posuzovat. Jedinou věc, kterou můžete srovnat, je množství kol, které týmy s danými motory ujeli. A tady je pořadí jasné: Mercedes, Ferrari, Renault. Ale srovnávat výkonnost je momentálně nemožné, také proto, že ještě neodhalili své karty. Jsem si jistá, že se to do prvního závodu v Melbourne v tomto ohledu bude měnit. Momentálně jde pouze o náhled. Bude to vzrušující!
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.