Šéfka Sauberu se ohlíží za prvním testováním v Jerezu, kde se tým trápil s elektronickým brzdovým systémem na zadní nápravě. Na voze C33 se objevil pouze provizorní aerodynamický balík s omezeným přítlakem, do Bahrajnu zamíří s novými křídly a početnými vylepšeními.
Jak byste shrnula test v Jerezu?Moniša Kaltenbornová: Jsme s prvním testem spokojeni. Naše auto bylo připraveno včas. Fakt, že C33 fungovalo na dráze od prvního dne je krásný výsledek týmu. Velká pochvala patří všem, kdo se na něm podíleli.
Co bylo cílem?MK: Chtěli jsme zjistit, jestli mechanické a všechny ostatní systémy fungují. Auta jsou kvůli novým pohonným jednotkám letos velmi složitá, my jsme však již ve skutečnosti dosáhli dobré úrovně. Samozřejmě, že bylo také důležité nasbírat hodně dat. Máme hodně práce: zanalyzovat data a realizovat vylepšení.
Jezdci však nebyli spokojeni s elektronickým brzdným systémem (brake-by-wire).MK: Nejen jezdci, ale ani inženýři s ním nebyli spokojeni. Šlo v první řadě o softwarový problém. Dokázali jsme to sice v průběhu testu zlepšit, stále tam je však prostor pro další zlepšení. Naši inženýři jsou však přesvědčeni, že mají s naším motorovým partnerem do příštího testu dost času na vyřešení těchto slabin.
Co si myslíš o časech na kolo?MK: Je velmi obtížné posuzovat časy na kolo, protože se každý tým věnoval odlišnému programu včetně množství paliva. Pneumatiky byly dalším důležitým faktorem ke zvážení. Oba naši jezdci se trápili s jejich zahříváním.
A rozhodně jim nepomohlo ani to, že jsme měli na autě pouze provizorní aerodynamický balík s omezeným přítlakem. To však nebylo překvapením. Věděli jsme, co očekávat. Naší nejvyšší prioritou byla připravenost od prvního dne testování, abychom mohli jezdit a nasbírat co nejvíce dat.
Adrian Sutil s novým Sauberem C33 v Jerezu (foto: Sauber Motorsport AG)
Kdy poprvé uvidíme Sauber C33 s novou aerodynamikou?MK: V podstatě jde o velmi rozsáhlý balík. Plánujeme dovézt většinu dílů na auto k prvnímu testu v Bahrajnu. Bude zahrnovat nová přední a zadní křídla, bočnicové panely a několik dalších drobných prvků na voze. Několik dalších částí přijde na řadu ve druhém testu v Bahrajnu.
Jak hodnotíte výkonnost různých výrobců motorů?MK: Znovu, to je v této fázi těžké posuzovat. Jedinou věc, kterou můžete srovnat, je množství kol, které týmy s danými motory ujeli. A tady je pořadí jasné: Mercedes, Ferrari, Renault. Ale srovnávat výkonnost je momentálně nemožné, také proto, že ještě neodhalili své karty. Jsem si jistá, že se to do prvního závodu v Melbourne v tomto ohledu bude měnit. Momentálně jde pouze o náhled. Bude to vzrušující!
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.