Navrátilec k Lotusu Heikki Kovalainen hovoří o svém letošní závodním debutu v Austinu a očekáváních před posledním závodem sezóny 2013 - Velkou cenou Brazílie.
Co si myslíš o Interlagu?Heikki Kovalainen: Jde o skvělý okruh a od Austinu se rozhodně liší. Je tam několik opravdu hezkých zatáček, některé úseky do kopce a z kopce, navíc se jede proti směru hodinových ručiček. Počasí může být zajímavé. Déšť může vytvořit skutečně náročné podmínky.
Pro nás jde o dobré místo pro zakončení sezóny, protože jde o trať, kde se může přihodit cokoliv. Je docela obtížná, v některých místech celkem úzká a musíte volit správnou stopu, jinak je velmi jednoduché se dopustit chyby.
Je také fér říci, že má jednu z nejlepších atmosfér v celé sezóně. Fanoušci jsou neuvěřitelně vášniví, pokud jde o Formuli 1. Hodně toho ví a z celého víkendu udělají na tribunách jednu obrovskou party. V neděli to jo parádní, když jste na roštu a kolem vás to všechno skáče. Opravdu skvělé místo pro závody vozů F1.
Jaké pocity máš ze svého víkendu v Austinu?HK: Závod mi nevyšel tak, jak jsme si přáli, a já si nejsem jistý, zda to bylo autem nebo byl jen jeho pilot trochu zrezivělý. Měli jsme problém na předním křídle se ztrátou přítlaku. Ztráceli jsme kvůli tomu přítlak a tudíž i rychlost. Po jeho výměně se to ale zlepšilo.
Pak jsem měl potíže také s KERSem v polovině závodu, ale ne až takové, aby vysvětlovaly můj nedostatek rychlosti. Budeme se muset dobře podívat na data a snad ty věci před závodem v Brazílii vyřešíme.
Jste před Brazílií hodně pozitivní?HK: Kromě závodu to byl v Austinu povzbuzující víkend, takže se cítím být dobře připravený. Auto je určitě rychlé. Je to fantazie jezdit, když se věci správně vyvíjejí. Pokud tedy vyřešíme potíže, které jsme měli v Austinu, pak máme určitě potenciál na dobrý výsledek.
Nemyslím si, že bychom mohli začít víkend lépe než minule, rozhodně ho ale lépe můžeme zakončit! Uvidíme, k čemu dojde. Mým cílem je pomoci týmu dosáhnout jejich cíle v šampionátu konstruktérů, takže na to budu tlačit až do konce.
Lotus E21 je podle Heikkiho Kovalainena skvělé auto (foto: Lotus F1 Team)
Co si myslíš o voze E21 po zkušenostech z jednoho víkendu?HK: E21 se chová dobře a hned vám poskytuje sebedůvěru k útočení, protože se o něj můžete hodně opřít, aniž by vám ustřelil. Je to fakt stabilní auto. To byl rozhodně jeden z důvodů, proč jsem se byl schopen do toho velmi rychle dostat. Je také skutečně šetrný vůči pneumatikám, čehož si při delších stintech opravdu všimnete. Celkově jde o skvělé auto.
Bylo to příjemné znovu pracovat s lidmi z Enstone?HK: Bylo to velmi přímočaré, bez žádných obtíží, což mi umožnilo soustředit se na auto a na závodění. Je zde pár známých tváři od dob, kdy jsem tady působil v minulosti, což vám také vždy pomáhá si přivyknout.
Čeho bys chtěl dosáhnout v posledním závodu roku 2013?HK: Pokusíme se o lepší neděli a získání lepšího výsledku. Do závodu šlo v Austinu o celkem hladký víkend, ale v Brazílii by to mohl být jiný příběh, takže uvidíme. Hlavní bude pokusit se o dobrý výsledek.
Auto na to má - viděli jsme to na Romainově výkonu v Austinu. Je to fakt příjemné jezdit, když má auto ten potenciál. Určitě nechci nic předpovídat. Může to být náročný víkend, nebo také skvělý - kdo ví?
Jen potřebujeme s vozem dobře pracovat, jako tomu bylo v Austinu, rychle se dostat do tempa, abychom byli před kvalifikací v dobré formě, a vyhnout se v závodu jakýmkoliv problémům. Lepší start a první kolo budou samozřejmě také pomocí. Pokud všechny tyto věci dáme dohromady, měli bychom odjet silný závod.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.