Lotus F1 Team na svých webových stránkách přinesl zajímavý rozhovor s technickým ředitelem, Jamesem Allisonem. Ten k Barceloně, tedy okruhu podobnému tomu v Sakhiru, vzhlíží s optimismem.
Otázka: Jaký je váš technický pohled před prvním evropským závodem sezony?James Allison: Máme poměrně dobré umístění. Barcelona je v mnoha ohledech velmi podobná Bahrajnu, je náročná na pneumatiky a občas to ve vysoké rychlosti dost hodí. Není to zde tak zřejmý zápřah pro zadní gumy jako v Bahrajnu.
Přesto je to okruh, který je výzvou pro gumy, které byly silnou stránkou naší E21. Říká se, že start tak zvané evropské části šampionátu, na kterém hodně týmů představí spoustu novinek, by mohl trochu zamíchat s pořadím.
O: Když se podíváme na novinky, co máme připraveného ve skříni pro Katalánsko?JA: Nic revolučního, ale pár jich je a měly by nám pomoci jezdit rychleji. Máme nové detaily na bočnici předního křídla, novou aerodynamiku kolem zadních bubnů, úpravy difuzoru a odlišnou horní část zadního křídla. Takže je zde pár věcí, které by nám měly pomoci.
O: Výběr gum pro Barcelonu je odlišný od dvou minulých sezon a tvrdá směs byl upravena. Vaše názory?JA: Tvrdou a měkkou směs Pirelli jsme používali v několika minulých letech, takže jsme poměrně překvapeni, že zvolili více konzervativní tvrdou a střední pro tuto sezonu, ačkoliv byla tvrdá směs upravena ve srovnání s tím, co jsme používali v roce 2013 doposud.
Nová tvrdá směs je podobná loňským gumám, když svůj nejlepší grip dává při nižších teplotách než ta, se kterou jsme začali tento rok. Více také odpovídá provoznímu rámci dalších směsí používaných tento rok. Pro nás by to v závodě mělo pracovat dobře a rozdíl mezi option a prime by měl být v kvalifikacích menší než v předešlých letech. Dává vám to tak větší možnosti jak se poprat s Q1 a Q2.
Mechanici Lotusu v Bahrajnu při výměně pneumatik
O: Jaký výkon očekáváte od tohoto závodu?JA: Ve Španělsku bude určitě chladněji než v Bahrajnu, ale nebude to o nějak moc. Je to závod, ve kterém výsledek není determinován pouze tím, jestli stojíte na pole position, ale spíše tím, jak moc vysoko na roštu stojíte, jak dobré je vaše auto v závodním režimu, jak zvládáte gumy a vaší závodní strategií.
V předsezonních testech jsme poslední den barcelonských testů odjeli jednu z nejlepších simulačních jízd. Ale je vždy těžké odhadnout, co ostatní v testech dělají a už je to také pár měsíců zpátky.
O: Je fér si přiznat, že týmy trať v Barceloně poměrně dobře znají. Jak to ovlivní věci?JA: Znalost tratě znamená, že nemusíte hledat nastavení pro věci jako je výška, rozložení hmotnosti, aerodynamické vyvážení a nebo tuhost pružin, protože zhruba víte, kde chcete být a je to otázka spíše jemného vyladění než hledání od základů. Všichni ten okruh známe docela dobře...
Kimi se v bahrajnské kvalifikaci, hlavně pak v Q3, trápil
O: Co bylo špatně v kvalifikaci v Bahrajnu?JA: Nezvládli jsme napodobit náš čas z Q2 a to i přesto, že Kimi cítil, že odjel dobré kolo. Na špici je to tak těsné, že i nejmenší drobnost může dělat rozdíl. Může to být malý rozdíl v teplotě trati, malá odchylka mezi sety pneumatik, změna směru větru nebo v jeho síle.
Může to být také způsob, jakým si jezdec připraví gumy ve výjezdovém kole, to vše může rozhodovat. Naštěstí to bylo na trati, na které to nemělo na konečný výsledek vliv, podium je zde totiž možné z přední řady i odkudkoliv odjinud.
O: Romain měl v Bahrajnu mnohem lepší závod - může už to tak zůstat trvale?JA: Věříme, že krok kupředu v Bahrajnu byl skutečný a že to bylo něco, v čem můžeme pokračovat a co Romainovi dovolí ukázat, co v něm je.
Co můžeme realisticky očekávat v Barceloně?JA: Vzhledem k naší předsezónní formě na okruhu a poměrně slušným výkonům ve všech čtyřech dosavadních závodech do Španělska míříme s vírou v dobrý závod.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.