Sebastian Vettel se v rozhovoru pro oficiální web Formule 1 ohlíží za předsezónními testy a připouští problémy Red Bullu, který nestihl projít celý svůj testovací program. Stěžuje si i na pneumatiky Pirelli, které podle něj nebyly dostatečně dobré.
Sebastiane, jaké závěry můžeme učinit po období zimního testování?Sebastian Vettel: No, myslím, že jsme všichni byli limitování tím, co dokážou pneumatiky. Bylo to extrémně složité učit se ze změn v nastavení a nalézt s autem směr, protože pneumatiky jednoduše nebyly dostatečně dobré.
Viděli jsme, jak Mercedes předvádí neuvěřitelné časy. Co z toho vyvozuješ?SV: Všichni jsme ty časy na kolo, ale v této fázi není moc jasné, kolik toho který druh pneumatik poskytuje, a co se týče množství paliva, tak je podle mě jisté, že vám pomáhá, když ho máte v autě méně!
Ale abych byl upřímný, musíme hledět na sebe. Nezvládli jsme projít všechny položky, které jsme chtěli, a poslední dva dny nebyly tak dobré, jak jsme čekali. Zbývá však před začátkem sezóny ještě trochu času.
Znamená to, že máte o RB9 pochybnosti?SV: Je extrémně těžké určit přesnou oblast, s níž nejsme spokojeni, protože pneumatiky nebyly dostatečně konzistentní. Musíme se teď před Melbourne dobře podívat na data, abychom lépe porozuměli tomu, co se dá očekávat v Austrálii a v první několika závodech sezóny. Podle mého názoru na časech na kolo během celého zimního testování nezáleželo.
Jsi mužem, kterého chtějí v Melbourne všichni porazit. Co to pro tebe znamená?SV: Ha, řekl bych, že jsme nikdy neměli zimu, která by měla menší výpovědní hodnotu než tato: pneumatiky vydržely více či méně v závislosti na tom, kolik teploty jste dokázali vytvořit. Takže si myslím, že je pro nás nemožné číst rychlost vozů a vyzdvihovat nějaké favority.
Sebastian Vettel otevřeně zkritizoval pneumatiky, na rozdíl od oficiálního nedělního nicneříkajícího prohlášení přiznal i problémy (foto: Red Bull Racing)
V které oblasti byste se rádi více zlepšili?SV: Moc bych si přál více pracovat s nastavením, ale nemyslím si, že to platí jen pro mě. Všichni se v této oblasti trápili. Vzhledem k tomu nemůžeme být spokojeni s momentálním stavem věcí - ale jak jste řekli, před Melbourne stále zbývá čas na provedení podstatných změn.
Stále zbývá jeden týden před tím, než všichni odletí do Austrálie. Co před ní patří na tvém seznamu mezi priority?SV: Ihned na simulátor! (smích) Pokračovat, kde jsme opustili podnik v neděli. Pak si sedneme a budeme filtrovat a interpretovat všechna data, která jsme během testování nasbírali, abychom viděli, co z nich můžeme vyčíst.
A než nakonec zamířím do Melbourne, tak si konečně dopřeju několik klidných dnů, než sezóna naplno vypukne.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.
V nové sérii Drive to Survive fanoušci opět nahlédnou do zákulisí, kde se odhalují rozhovory, které běžnému publiku zůstaly skryté a nikdy neunikly do médií. Jedním z těchto momentů je, jak Toto Wolff uzavřel dohodu s Lewisem Hamiltonem, že se nebude snažit přetáhnout Maxe Verstappena do Mercedesu.
Bernie Ecclestone prodal svou sbírku 69 historických automobilů, oceněnou na 500 milionů liber, Marku Mateschitzovi, synovi zakladatele Red Bullu. Prodej probíhl soukromou transakcí, protože Ecclestone chtěl, aby vozy skončily u někoho, kdo ocení jejich historickou hodnotu. Mezi nejslavnějšími vozy je Ferrari F2002 Michaela Schumachera a Brabham BT46 Nikiho Laudy.
Ve čtvrtek večer proběhla na milánském Piazza Castello oslava Ferrari, kde Lewis Hamilton a Charles Leclerc předvedli skvělou show. Hamilton ohromil fanoušky jízdami ve Ferrari SF-21, zatímco Leclerc se vrátil k monopostu SF90, se kterým v roce 2019 vyhrál první závod. Britský jezdec se zároveň přizpůsobuje nové roli v týmu a připravuje se na splnění vysokých očekávání tifosi.
Lewis Hamilton se chystá na svůj velkolepý debut ve Ferrari během Velké ceny Austrálie, ale už teď čelí otázkám, zda dokáže bojovat o stupně vítězů, nebo ho čeká náročný start v nové éře jeho kariéry.
Alpine prochází zásadními změnami ve vedení i jezdecké sestavě, přičemž Flavio Briatore věří, že tým bude v roce 2027 bojovat o mistrovský titul.
McLaren zahajuje sezónu 2025 Formule 1 s novým postavením – poprvé od roku 1999 se vrací jako obhájce titulu mistrů Poháru konstruktérů.
Testování a simulátorové jízdy nejsou mezi jezdci F1 oblíbené, ale Carlos Sainz si je užívá. Letos zaujal i Lewis Hamilton, který se po přestupu k Ferrari s nadšením vrhl do všech povinností. Jeho přístup ukazuje, že je na novou výzvu připraven naplno.
Dvojnásobný mistr světa F1 Mika Häkkinen je přesvědčen, že "dveře jsou stále otevřené" pro návrat Micka Schumachera do královny motorsportu. Podle Häkkinena má Schumacher stále příležitost vrátit se do Formule 1, pokud se naskytne správná možnost.
Lando Norris vstupuje do sezóny Formule 1 2025 jako jeden z hlavních favoritů na zisk titulu mistra světa, i když britského jezdce čeká značná hrozba, která mu může cestu k vítězství zkomplikovat.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nejen obrovský rozruch mezi fanoušky, ale okamžitě ovlivnil i finanční trhy. John Elkann a bývalý prezident Luca di Montezemolo odmítli spekulace o marketingovém motivu a zdůrazňují, že cílem je přivést Ferrari zpět na vrchol motorsportu.
Lewis Hamilton prožívá obrovský pocit spokojenosti poté, co se k němu znovu připojila jeho bývalá osobní trenérka Angela Cullenová, s níž měl dlouhodobě úzkou spolupráci.