Sebastian Vettel se v rozhovoru pro oficiální web Formule 1 ohlíží za předsezónními testy a připouští problémy Red Bullu, který nestihl projít celý svůj testovací program. Stěžuje si i na pneumatiky Pirelli, které podle něj nebyly dostatečně dobré.
Sebastiane, jaké závěry můžeme učinit po období zimního testování?Sebastian Vettel: No, myslím, že jsme všichni byli limitování tím, co dokážou pneumatiky. Bylo to extrémně složité učit se ze změn v nastavení a nalézt s autem směr, protože pneumatiky jednoduše nebyly dostatečně dobré.
Viděli jsme, jak Mercedes předvádí neuvěřitelné časy. Co z toho vyvozuješ?SV: Všichni jsme ty časy na kolo, ale v této fázi není moc jasné, kolik toho který druh pneumatik poskytuje, a co se týče množství paliva, tak je podle mě jisté, že vám pomáhá, když ho máte v autě méně!
Ale abych byl upřímný, musíme hledět na sebe. Nezvládli jsme projít všechny položky, které jsme chtěli, a poslední dva dny nebyly tak dobré, jak jsme čekali. Zbývá však před začátkem sezóny ještě trochu času.
Znamená to, že máte o RB9 pochybnosti?SV: Je extrémně těžké určit přesnou oblast, s níž nejsme spokojeni, protože pneumatiky nebyly dostatečně konzistentní. Musíme se teď před Melbourne dobře podívat na data, abychom lépe porozuměli tomu, co se dá očekávat v Austrálii a v první několika závodech sezóny. Podle mého názoru na časech na kolo během celého zimního testování nezáleželo.
Jsi mužem, kterého chtějí v Melbourne všichni porazit. Co to pro tebe znamená?SV: Ha, řekl bych, že jsme nikdy neměli zimu, která by měla menší výpovědní hodnotu než tato: pneumatiky vydržely více či méně v závislosti na tom, kolik teploty jste dokázali vytvořit. Takže si myslím, že je pro nás nemožné číst rychlost vozů a vyzdvihovat nějaké favority.
Sebastian Vettel otevřeně zkritizoval pneumatiky, na rozdíl od oficiálního nedělního nicneříkajícího prohlášení přiznal i problémy (foto: Red Bull Racing)
V které oblasti byste se rádi více zlepšili?SV: Moc bych si přál více pracovat s nastavením, ale nemyslím si, že to platí jen pro mě. Všichni se v této oblasti trápili. Vzhledem k tomu nemůžeme být spokojeni s momentálním stavem věcí - ale jak jste řekli, před Melbourne stále zbývá čas na provedení podstatných změn.
Stále zbývá jeden týden před tím, než všichni odletí do Austrálie. Co před ní patří na tvém seznamu mezi priority?SV: Ihned na simulátor! (smích) Pokračovat, kde jsme opustili podnik v neděli. Pak si sedneme a budeme filtrovat a interpretovat všechna data, která jsme během testování nasbírali, abychom viděli, co z nich můžeme vyčíst.
A než nakonec zamířím do Melbourne, tak si konečně dopřeju několik klidných dnů, než sezóna naplno vypukne.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.