Pastor Maldonado dává v rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 nahlédnout do svého soukromí.
Kvůli čemu v noci nespíš?Pastor Maldonado: Kvůli špatným polštářům. Jsem na ně velmi citlivý, mám rád dobré polštáře, ale se svým vlastním necestuji. Možná bych měl (smích).
Co bylo tvou nejcennější životní lekcí?PM: Bylo jich hodně. Navštěvoval jsem vojenskou školu, kde se mi dostalo cenných lekcí týkajících se života a respektu. Později, když jsem závodil v motokárách, jsem byl velmi nesmělý, ale to se vyřešilo (smích)!
Co obdivuješ?PM: Opravdovost a průhlednost, talent a přístup. Ve sportu zřejmě více obdivuji přístup osob spíše než talent.
Kdybys mohl dát svému mladšímu já nějakou radu, co by to bylo?PM: Řekl bych, ať si vybere jiný sport - baseball. Je to s přehledem tím nejpopulárnějším sportem ve Venezuele. Dá se do něj dostat mnohem snadněji: snadněji se dá hrát Major League než postoupit do Formule 1. OK, mám raději rychlost než tu pálku, ale byl jsem dostatečně talentovaný na to, abych se prosadil v baseballu. Když jsem byl mladší, hrál jsem za všechny týmy.
Kdyby tvá závodní kariéra skončila touto sezónou, co bys dělal po zbytek života?PM: I kdyby má kariéra v F1 skončila, stále se toho v motosportu dá hodně dělat. Určitě nemám hudební talent, kterého bych mohl využít (smích). Ale nemysleme na konec v F1 - právě začínám. Rád bych zde ještě pár let pobyl.
Pastor Maldonado se svým závodním inženýrem Xevim Pujolarem (foto: Williams F1 Team)
Které zvíře nejlépe odráží tvou osobnost?PM: Tygr.
Co je důležitější než vítězství?PM: Má rodina.
Za co bys utratil svůj poslední dolar?PM: Za jídlo nebo něco k pití.
Co je tvou největší slabostí?PM: Mám toho dost (smích). Ty charakterové? Někdy jsem k sobě příliš tvrdý. Častokrát toho po sobě chci více, než je třeba.
Co je tvé nejlepší jídlo?PM: Mám rád maso a ovoce. Doma v ledničce mám plný košík ovoce - v podstatě všechno, co roste na stromech a keřích.
Co je první věcí, kterou děláš, když se po závodě dostaneš domů?PM: Spím, odpočívám, koukám na TV a surfuji po Internetu. Gaučink.
Co tě děsí?PM: Nic.
Jaká je tvá nejoblíbenější vůně?PM: Palivo.
Co je tou nejlepší radou, kterou jsi dostal?PM: Žádná - zatím.
Pastor Maldonado během říjnové propagační akce v Silverstone s Williamsem FW18(foto: Williams F1 Team)
Jsi tím mužem, jakým sis vždy myslel, že se staneš?PM: Ano, jsem opravdu šťastný. Vybral jsem si sport a dostal jsem se na jeho vrchol. A teď, když jsem v něm, si žádám více. Jako sportovec toho vždy chcete více. Je to jako s penězi: máte jich už dost, ale stále jich chcete více. Myslím, že chtít více ve sportu je ještě větší než touha po penězích, je to návykovější.
Co chutná jako domov?PM: Latinsko-americké rodiny jsou velké a drží pohromadě. Strýcové, bratranci a sestřenice nás všichni navštěvují a společně vaříme.
Kdy jsi byl nejšťastnější?PM: Když jsem vyhrál závod - v Barceloně. Ohromně to uvolnilo ten hormon štěstí.
Na co nemůžeš zapomenout, ale rád bys?PM: Když jsem v roce 2007 trénoval na kole, upadnul jsem a zlomil si klíční kost. Bylo to hloupé a naprosto zbytečné. Závodím ve 300 km/hod rychlosti a pak upadnu na kole (smích).
Pokud bys musel po celý zbytek života zůstat na jednom místě, kde by to bylo?PM: Ostrovy Los Roques ve Venezuele - nejkrásnější místo, které jsem kdy viděl. Jsou odříznuté od světa, takže to je tam je o jednoduchém životě v naprosté kráse.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.