Pastor Maldonado dává v rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 nahlédnout do svého soukromí.
Kvůli čemu v noci nespíš?Pastor Maldonado: Kvůli špatným polštářům. Jsem na ně velmi citlivý, mám rád dobré polštáře, ale se svým vlastním necestuji. Možná bych měl (smích).
Co bylo tvou nejcennější životní lekcí?PM: Bylo jich hodně. Navštěvoval jsem vojenskou školu, kde se mi dostalo cenných lekcí týkajících se života a respektu. Později, když jsem závodil v motokárách, jsem byl velmi nesmělý, ale to se vyřešilo (smích)!
Co obdivuješ?PM: Opravdovost a průhlednost, talent a přístup. Ve sportu zřejmě více obdivuji přístup osob spíše než talent.
Kdybys mohl dát svému mladšímu já nějakou radu, co by to bylo?PM: Řekl bych, ať si vybere jiný sport - baseball. Je to s přehledem tím nejpopulárnějším sportem ve Venezuele. Dá se do něj dostat mnohem snadněji: snadněji se dá hrát Major League než postoupit do Formule 1. OK, mám raději rychlost než tu pálku, ale byl jsem dostatečně talentovaný na to, abych se prosadil v baseballu. Když jsem byl mladší, hrál jsem za všechny týmy.
Kdyby tvá závodní kariéra skončila touto sezónou, co bys dělal po zbytek života?PM: I kdyby má kariéra v F1 skončila, stále se toho v motosportu dá hodně dělat. Určitě nemám hudební talent, kterého bych mohl využít (smích). Ale nemysleme na konec v F1 - právě začínám. Rád bych zde ještě pár let pobyl.
Pastor Maldonado se svým závodním inženýrem Xevim Pujolarem (foto: Williams F1 Team)
Které zvíře nejlépe odráží tvou osobnost?PM: Tygr.
Co je důležitější než vítězství?PM: Má rodina.
Za co bys utratil svůj poslední dolar?PM: Za jídlo nebo něco k pití.
Co je tvou největší slabostí?PM: Mám toho dost (smích). Ty charakterové? Někdy jsem k sobě příliš tvrdý. Častokrát toho po sobě chci více, než je třeba.
Co je tvé nejlepší jídlo?PM: Mám rád maso a ovoce. Doma v ledničce mám plný košík ovoce - v podstatě všechno, co roste na stromech a keřích.
Co je první věcí, kterou děláš, když se po závodě dostaneš domů?PM: Spím, odpočívám, koukám na TV a surfuji po Internetu. Gaučink.
Co tě děsí?PM: Nic.
Jaká je tvá nejoblíbenější vůně?PM: Palivo.
Co je tou nejlepší radou, kterou jsi dostal?PM: Žádná - zatím.
Pastor Maldonado během říjnové propagační akce v Silverstone s Williamsem FW18(foto: Williams F1 Team)
Jsi tím mužem, jakým sis vždy myslel, že se staneš?PM: Ano, jsem opravdu šťastný. Vybral jsem si sport a dostal jsem se na jeho vrchol. A teď, když jsem v něm, si žádám více. Jako sportovec toho vždy chcete více. Je to jako s penězi: máte jich už dost, ale stále jich chcete více. Myslím, že chtít více ve sportu je ještě větší než touha po penězích, je to návykovější.
Co chutná jako domov?PM: Latinsko-americké rodiny jsou velké a drží pohromadě. Strýcové, bratranci a sestřenice nás všichni navštěvují a společně vaříme.
Kdy jsi byl nejšťastnější?PM: Když jsem vyhrál závod - v Barceloně. Ohromně to uvolnilo ten hormon štěstí.
Na co nemůžeš zapomenout, ale rád bys?PM: Když jsem v roce 2007 trénoval na kole, upadnul jsem a zlomil si klíční kost. Bylo to hloupé a naprosto zbytečné. Závodím ve 300 km/hod rychlosti a pak upadnu na kole (smích).
Pokud bys musel po celý zbytek života zůstat na jednom místě, kde by to bylo?PM: Ostrovy Los Roques ve Venezuele - nejkrásnější místo, které jsem kdy viděl. Jsou odříznuté od světa, takže to je tam je o jednoduchém životě v naprosté kráse.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.