Pastor Maldonado dává v rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 nahlédnout do svého soukromí.
Kvůli čemu v noci nespíš?Pastor Maldonado: Kvůli špatným polštářům. Jsem na ně velmi citlivý, mám rád dobré polštáře, ale se svým vlastním necestuji. Možná bych měl (smích).
Co bylo tvou nejcennější životní lekcí?PM: Bylo jich hodně. Navštěvoval jsem vojenskou školu, kde se mi dostalo cenných lekcí týkajících se života a respektu. Později, když jsem závodil v motokárách, jsem byl velmi nesmělý, ale to se vyřešilo (smích)!
Co obdivuješ?PM: Opravdovost a průhlednost, talent a přístup. Ve sportu zřejmě více obdivuji přístup osob spíše než talent.
Kdybys mohl dát svému mladšímu já nějakou radu, co by to bylo?PM: Řekl bych, ať si vybere jiný sport - baseball. Je to s přehledem tím nejpopulárnějším sportem ve Venezuele. Dá se do něj dostat mnohem snadněji: snadněji se dá hrát Major League než postoupit do Formule 1. OK, mám raději rychlost než tu pálku, ale byl jsem dostatečně talentovaný na to, abych se prosadil v baseballu. Když jsem byl mladší, hrál jsem za všechny týmy.
Kdyby tvá závodní kariéra skončila touto sezónou, co bys dělal po zbytek života?PM: I kdyby má kariéra v F1 skončila, stále se toho v motosportu dá hodně dělat. Určitě nemám hudební talent, kterého bych mohl využít (smích). Ale nemysleme na konec v F1 - právě začínám. Rád bych zde ještě pár let pobyl.
Pastor Maldonado se svým závodním inženýrem Xevim Pujolarem (foto: Williams F1 Team)
Které zvíře nejlépe odráží tvou osobnost?PM: Tygr.
Co je důležitější než vítězství?PM: Má rodina.
Za co bys utratil svůj poslední dolar?PM: Za jídlo nebo něco k pití.
Co je tvou největší slabostí?PM: Mám toho dost (smích). Ty charakterové? Někdy jsem k sobě příliš tvrdý. Častokrát toho po sobě chci více, než je třeba.
Co je tvé nejlepší jídlo?PM: Mám rád maso a ovoce. Doma v ledničce mám plný košík ovoce - v podstatě všechno, co roste na stromech a keřích.
Co je první věcí, kterou děláš, když se po závodě dostaneš domů?PM: Spím, odpočívám, koukám na TV a surfuji po Internetu. Gaučink.
Co tě děsí?PM: Nic.
Jaká je tvá nejoblíbenější vůně?PM: Palivo.
Co je tou nejlepší radou, kterou jsi dostal?PM: Žádná - zatím.
Pastor Maldonado během říjnové propagační akce v Silverstone s Williamsem FW18(foto: Williams F1 Team)
Jsi tím mužem, jakým sis vždy myslel, že se staneš?PM: Ano, jsem opravdu šťastný. Vybral jsem si sport a dostal jsem se na jeho vrchol. A teď, když jsem v něm, si žádám více. Jako sportovec toho vždy chcete více. Je to jako s penězi: máte jich už dost, ale stále jich chcete více. Myslím, že chtít více ve sportu je ještě větší než touha po penězích, je to návykovější.
Co chutná jako domov?PM: Latinsko-americké rodiny jsou velké a drží pohromadě. Strýcové, bratranci a sestřenice nás všichni navštěvují a společně vaříme.
Kdy jsi byl nejšťastnější?PM: Když jsem vyhrál závod - v Barceloně. Ohromně to uvolnilo ten hormon štěstí.
Na co nemůžeš zapomenout, ale rád bys?PM: Když jsem v roce 2007 trénoval na kole, upadnul jsem a zlomil si klíční kost. Bylo to hloupé a naprosto zbytečné. Závodím ve 300 km/hod rychlosti a pak upadnu na kole (smích).
Pokud bys musel po celý zbytek života zůstat na jednom místě, kde by to bylo?PM: Ostrovy Los Roques ve Venezuele - nejkrásnější místo, které jsem kdy viděl. Jsou odříznuté od světa, takže to je tam je o jednoduchém životě v naprosté kráse.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.