Hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan hodnotí výkonnost vozu a pilotů Williamsu ve Velké ceně Spojených států, která se jela na zbrusu novém okruhu v Austinu.
Jaký druh technické výzvy představoval Okruh Amerik?Mark Gillan: Konfigurace okruhu byla fantastická, byla to opravdu dobrá technická výzva pro piloty a týmy. S velmi nízkými úrovněmi přilnavosti v pátek hrál vývoj dráhy velkou roli v tom, jak jsme přistoupili k víkendu. Zahřívání pneumatik a teplotní management byly klíčové.
Jak bys shrnul výkonnost FW34 na Okruhu Amerik?MG: Trochu jsme se v pátek trápili, ale po analýze dat a následných změnách nastavení se nám podařilo dostat výkonnost vozu na dobrou úroveň a oba piloti byli v závodě spokojeni s tím, jak silná a konzistentní auta byla.
Během tréninku si piloti stěžovali na kluzký povrch dráhy: jak moc se zlepšily úrovně přilnavosti během víkendu?MG: Úrovně přilnavosti byly v prvním tréninku velmi, velmi nízké, ale dráha se celkem rychle vyvíjela.
Pirelli přivezlo k závodu své tvrdé a středně-tvrdé směsi. Byla to příliš konzervativní volba a měli jste se zahříváním pneumatik nějaké problémy?MG: Je to těžké přijet poprvé na zcela novou trať, s pneumatikami to ale bylo konzervativní - byť pro všechny stejné.
Pastor startoval z devátého místa na roštu, Bruno z desátého. Byly předzávodní obavy o špinavou stranu tratě oprávněné?MG: Ano, byl tam znatelný rozdíl mezi těmi dvěma stranami roštu, ale abych byl upřímný, ani s jedním vozem jsme skvěle neodstartovali, což je zklamáním, protože naše starty jsou v této sezóně jinak obecně dobré.
Tvrdý souboj Pastora Maldonada s Brunem Sennou (foto: Williams F1 Team)
Piloty od sebe na konci závodu dělila necelá sekunda a zajížděli téměř identická nejrychlejší kola. Jak bys shrnul jejich výkonnost?MG: S výkonností pilotů jsem byl po celý víkend velmi spokojený, jejich zpětná vazba umožňovala hlubší pochopení.
Na řadě je finále sezóny v Brazílii. Jaký výkon očekáváte od FW34 na hrbolatém okruhu Interlagos?MG: Interlagos je osobně mou oblíbenou tratí a obvykle nabízí tvrdé závodění za občas proměnlivého počasí. Dlouhodobé předpověď pro víkend je hodně smíšená, s velkými rozdíly teplot a deštěm. Očekáváme, že v Brazílii budeme silní. Opravdu chceme zakončit dobře sezónu, která byla pro Williams skutečně nabitá událostmi.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.