Hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan hodnotí výkonnost vozu a pilotů Williamsu ve Velké ceně Spojených států, která se jela na zbrusu novém okruhu v Austinu.
Jaký druh technické výzvy představoval Okruh Amerik?Mark Gillan: Konfigurace okruhu byla fantastická, byla to opravdu dobrá technická výzva pro piloty a týmy. S velmi nízkými úrovněmi přilnavosti v pátek hrál vývoj dráhy velkou roli v tom, jak jsme přistoupili k víkendu. Zahřívání pneumatik a teplotní management byly klíčové.
Jak bys shrnul výkonnost FW34 na Okruhu Amerik?MG: Trochu jsme se v pátek trápili, ale po analýze dat a následných změnách nastavení se nám podařilo dostat výkonnost vozu na dobrou úroveň a oba piloti byli v závodě spokojeni s tím, jak silná a konzistentní auta byla.
Během tréninku si piloti stěžovali na kluzký povrch dráhy: jak moc se zlepšily úrovně přilnavosti během víkendu?MG: Úrovně přilnavosti byly v prvním tréninku velmi, velmi nízké, ale dráha se celkem rychle vyvíjela.
Pirelli přivezlo k závodu své tvrdé a středně-tvrdé směsi. Byla to příliš konzervativní volba a měli jste se zahříváním pneumatik nějaké problémy?MG: Je to těžké přijet poprvé na zcela novou trať, s pneumatikami to ale bylo konzervativní - byť pro všechny stejné.
Pastor startoval z devátého místa na roštu, Bruno z desátého. Byly předzávodní obavy o špinavou stranu tratě oprávněné?MG: Ano, byl tam znatelný rozdíl mezi těmi dvěma stranami roštu, ale abych byl upřímný, ani s jedním vozem jsme skvěle neodstartovali, což je zklamáním, protože naše starty jsou v této sezóně jinak obecně dobré.
Tvrdý souboj Pastora Maldonada s Brunem Sennou (foto: Williams F1 Team)
Piloty od sebe na konci závodu dělila necelá sekunda a zajížděli téměř identická nejrychlejší kola. Jak bys shrnul jejich výkonnost?MG: S výkonností pilotů jsem byl po celý víkend velmi spokojený, jejich zpětná vazba umožňovala hlubší pochopení.
Na řadě je finále sezóny v Brazílii. Jaký výkon očekáváte od FW34 na hrbolatém okruhu Interlagos?MG: Interlagos je osobně mou oblíbenou tratí a obvykle nabízí tvrdé závodění za občas proměnlivého počasí. Dlouhodobé předpověď pro víkend je hodně smíšená, s velkými rozdíly teplot a deštěm. Očekáváme, že v Brazílii budeme silní. Opravdu chceme zakončit dobře sezónu, která byla pro Williams skutečně nabitá událostmi.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.