Prezident Marussie Graeme Lowden se v rozhovoru pro Autosport zlobí na Red Bull, který se svým dceřiným týmem Toro Rosso přispěl k rozdělení letošního testu mladých pilotů na tři různá místa ve třech různých částech sezóny. Nebylo to podle něj v zájmu většiny týmů, v zájmu mladých pilotů a tudíž ani v zájmu sportu celkově.
Zúčastnili jste se testu nováčků již dříve v tomto roce v Silverstone. Proč?Graeme Lowden: Nejrozumnějším místem pro testy nováčků bylo bez debat Silverstone. Dva týmy [Red Bull a Toro Rosso] se však rozhodly, že se oddělí. Je to smutné, že se nedrží většiny. Skutečnost, že jich deset chtělo testovat v Silverstone a dva v Abú Zabí o něčem svědčí. Některé týmy v Abú Zabí využili záložní týmy [kvůli nabitému kalendáři], ale ostatní na to nemají zdroje.
Ale v Abú Zabí nakonec testovalo šest týmů.GL: Ano. [Kvůli pozdnímu plánování] se ukázalo, že Silverstone není dobrou volbou a pole se rozštěpilo. Ztratily na tom týmy, mladí piloti a sport celkově.
Bude to příští rok naplánováno lépe?GL: Absolutně, musí k tomu dojít. Sotva se jednalo o uplatnění zdravého rozumu. Na stole bylo opravdu dobré řešení, které by bylo nejlepší pro všechny. Lidé by se nad tím měli opravdu pořádně zamyslet. Nejlepší cestou k pokroku je, když se hledí na větší dobro spíše než na vlastní zájmy.
Takže se už o tom před rokem 2013 řádně diskutovalo?GL: Zpřísňují se pravidla pro příští rok, aby se zajistilo, že všichni budou testovat na jednom místě. Nemůžeme to udělat znovu, protože to je směšné. V Abú Zabí testovaly týmy, které by tam v ideálním případě nebyly - pokud ano, tak by původně nechtěly testovat v Silverstone.
Marussia dala v červenci v Silverstone šanci Maxu Chiltonovi a Riovi Harjantovi(foto: Marussia F1 Team)
Zklamala F1 mladé piloty?GL: Nechtěl bych zajít až k tomuto tvrzení. My se usilovně snažíme poskytovat cestu do F1. Manor Motorsport přivedl do F1 více špičkových jezdců než kdokoliv jiný - jeden z nich [Kimi Räikkönen] vyhrál v Abú Zabí. Argumentoval bych tedy tím, že [šéf týmu] John Booth velmi dobře ví, co dělá, pokud jde o rozvoj pilotů.
Talent se vždy prokáže. Tvrdě na tom pracujeme a vím, že ostatní týmy také. Bylo by hezké zorganizovat test mladých pilotů bez tolika komplikací.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.