Prezident Marussie Graeme Lowden se v rozhovoru pro Autosport zlobí na Red Bull, který se svým dceřiným týmem Toro Rosso přispěl k rozdělení letošního testu mladých pilotů na tři různá místa ve třech různých částech sezóny. Nebylo to podle něj v zájmu většiny týmů, v zájmu mladých pilotů a tudíž ani v zájmu sportu celkově.
Zúčastnili jste se testu nováčků již dříve v tomto roce v Silverstone. Proč?Graeme Lowden: Nejrozumnějším místem pro testy nováčků bylo bez debat Silverstone. Dva týmy [Red Bull a Toro Rosso] se však rozhodly, že se oddělí. Je to smutné, že se nedrží většiny. Skutečnost, že jich deset chtělo testovat v Silverstone a dva v Abú Zabí o něčem svědčí. Některé týmy v Abú Zabí využili záložní týmy [kvůli nabitému kalendáři], ale ostatní na to nemají zdroje.
Ale v Abú Zabí nakonec testovalo šest týmů.GL: Ano. [Kvůli pozdnímu plánování] se ukázalo, že Silverstone není dobrou volbou a pole se rozštěpilo. Ztratily na tom týmy, mladí piloti a sport celkově.
Bude to příští rok naplánováno lépe?GL: Absolutně, musí k tomu dojít. Sotva se jednalo o uplatnění zdravého rozumu. Na stole bylo opravdu dobré řešení, které by bylo nejlepší pro všechny. Lidé by se nad tím měli opravdu pořádně zamyslet. Nejlepší cestou k pokroku je, když se hledí na větší dobro spíše než na vlastní zájmy.
Takže se už o tom před rokem 2013 řádně diskutovalo?GL: Zpřísňují se pravidla pro příští rok, aby se zajistilo, že všichni budou testovat na jednom místě. Nemůžeme to udělat znovu, protože to je směšné. V Abú Zabí testovaly týmy, které by tam v ideálním případě nebyly - pokud ano, tak by původně nechtěly testovat v Silverstone.
Marussia dala v červenci v Silverstone šanci Maxu Chiltonovi a Riovi Harjantovi(foto: Marussia F1 Team)
Zklamala F1 mladé piloty?GL: Nechtěl bych zajít až k tomuto tvrzení. My se usilovně snažíme poskytovat cestu do F1. Manor Motorsport přivedl do F1 více špičkových jezdců než kdokoliv jiný - jeden z nich [Kimi Räikkönen] vyhrál v Abú Zabí. Argumentoval bych tedy tím, že [šéf týmu] John Booth velmi dobře ví, co dělá, pokud jde o rozvoj pilotů.
Talent se vždy prokáže. Tvrdě na tom pracujeme a vím, že ostatní týmy také. Bylo by hezké zorganizovat test mladých pilotů bez tolika komplikací.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.