Williams se ohlíží za Velkou cenou Abú Zabí. Kdy přišel Pastor Maldonado o KERS a kolik jej to stálo? Jak to, že sotva postoupil z Q2, ale v poslední části kvalifikace zajel najednou tak rychlé kolo? S jak velkým poškozením odjel závod po úvodní kolizi Bruno Senna a jaké byly pneumatiky?
Popiš vaše emoce po Velké ceně Abú Zabí: jste spokojeni se 14 body nebo zklamání z toho, že jste jich nezískali více?Mark Gillan: Abych byl upřímný, tak obojí. Zisk 14 bodů a to, že jsme s oběma vozy skórovali, nás těší, ale zároveň jsme zklamáni kvůli poruchy KERSu, která se objevila po první safety car fázi. Pastor mohl dosáhnout mnohem více, pódium bylo rozhodně na dosah.
Pastor a Bruno byli nejrychlejší v místě měření maximálních rychlostí jak v kvalifikaci, tak i v závodě. Stálo je takové nastavení něco z výkonnosti v sobotu odpoledne?MG: Ne, zkoušeli jsme vyšší úrovně přítlaku, ale cítili jsme, že naše volba byla pro závod optimální, aniž by narušila kvalifikaci. Dokládá to Pastorův čtvrtý nejrychlejší čas v kvalifikaci společně s velmi dobrým tempem při dlouhých jízdách.
Výhoda plynoucí z vyšší rychlosti na rovinkách zároveň oběma pilotům v závodě pomohla bránit se před útoky, i když Pastor se bez KERSu pořád hlavně bránil.
Pastor sotva postoupil v kvalifikaci do poslední části, přesto startoval ze třetího místa. Co jste na voze změnili, že se tak dramaticky změnila jeho výkonnost?MG: Pastor byl s autem po celý víkend velmi spokojený. Akorát čas v Q2, díky němuž postoupil do Q3, zajel na použité měkčí sadě, takže když to na čerstvých měkkých pneumatikách v Q3 rozjel, nebylo žádným překvapením, že je o dost rychlejší.
Pastor Maldonado ve Velké ceně Abú Zabí před Jensonem Buttonem (foto: Williams F1 Team)
Kdy jste poprvé zaznamenali poruchu Pastorova KERSu v závodě a kolik jej stále v čase na kolo?MG: Když jezdíte na čerstvém vzduchu a nikdo se vás nepokouší předjet, tak vás ztráta KERSu obvykle stojí několik desetin sekundy na kolo. Bez KERSu jste však velmi zranitelní vůči předjetí někým, kdo má jak DRS, tak i KERS. Pastor proto musel svou pozici tvrdě bránit, a to jej stálo hodně času na kolo.
Bruno byl zapojen do kolize s Nicem Hülkenbergem v první zatáčce. Nakolik byl jeho vůz ve zbytku závodu poškozen?MG: Levá strana Brunova vozu utrpěla tvrdý náraz, který poškodil několik našich senzorů a také karosérii. Auto nárazu odolalo a Brunova rychlost byla velmi dobrá, ačkoliv jsme měli méně údajů z telemetrie pro monitoring výkonnosti vozu během závodu.
Jaké bylo opotřebení pneumatik v závodě? Mohlo být Pirelli agresivnější ve své volbě směsí v Jas Marině?MG: Opotřebení pneumatik bylo pod kontrolou a ano, při zpětném pohledu Pirelli zřejmě mohlo být o něco agresivnější při své volbě směsí.
Bruno Senna s novou přilbou odjel závod s poškozeným vozem (foto: Williams F1 Team)
Dalším podnikem bude pro všechny nový okruh Circuit of the Americas. Vzhledem k tomu, že tam ještě nikdo nebyl, nakolik bude závod představovat krok do neznáma?MG: Dle prvotních informací půjde o podobný zážitek, jaký jsme měli loni v Dillí. Přes relativní nedostatek dat očekáváme, že díky věrností posledních simulačních nástrojů se v našem modelování dostaneme ke slušnému počátečnímu nastavení.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.