Dva závody zbývají do konce letošní sezony, titul mistra světa a boj o něj je stále otevřený. Vedoucí muž šampionátu, Sebastian Vettel, se už podle všeho těší na další závod. A chce do něj jít naplno.
Z posledního místa na třetí během 55 kol, jak jsi spokojený se svým závodem?Vettel: Myslím, že jsem polem neproplul jen jednou, ale dvakrát! Věřte mi, i jednou je to dost náročné, ale dvakrát? Byla to ale zábava a výsledek mě potěšil. Byl to dobrý závěr víkendu. Samozřejmě, pomohl mi safety car. Byl jsem na měkké sadě pneumatik a ani vítězství se nezdálo být daleko. Do závodu jsem šel s tím, že chci získat co nejvíce bodů. A vyšlo to.
Jak důležité to pro tebe po sobotním vyloučení z kvalifikace bylo?Vettel: Velmi důležité. Myslím, že celý tým vzal rozhodnutí velmi klidně a okamžitě začali pracovat na přenastavení mého vozu pro závod.
Daniel Ricciardo z Toro Rosso ti to moc neusnadnil, že?Vettel: Jo, byla to pěkně pitomá situace. Nebyl tak blízko vozům před sebou a začal tvrdě brzdit. Nesoustředil jsem se na 100% a hodně mě překvapil. Byl jsem na pravé straně a doleva už jsem nemohl. A byla tam ta cedule. A bylo po předním křídle. Jsem vážně rád, že se mi povedlo znovu zabojovat.
Odjíždíš z Abú Zabí s desetibodovým náskokem v čele šampionátu, jak se těšíš do Austinu?Vettel: Moc se na další závod těším. Moc bodů k dobru jsem nezískal, ale startoval jsem z boxů a moc jsem jich ani neztratil. V Austinu musím jet naplno, uvidíme, co z toho vznikne.
Vettel se probil polem až na třetí místoFoto: Red Bull Racing
Austin je úplně nová trať, neznámé teritorium. Helmut Marko ale řekl, že je to jedno, protože RB8 je teď nejrychlejším vozem v poli. Jak to vidíš ty?Vettel: Ano, v posledních pár závodech jsme byli nejrychlejší, ale rychlí bychom byli i bez nejlepšího auta.
Už v Austinu můžeš získat titul. Máš mečbol. Vettel: Teď chci na pár dní trochu zvolnit, vydechnout. A pokud tu ta šance je, proč nezískat game, set a match, pokud tedy zůstaneme v tenisové terminologii (směje se).
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.