Daniel Ricciardo pro F1 Racing popisuje svou druhou sezónu v F1. Jak si zvyká na pneumatiky Pirelli? A co mladík ve službách Toro Rosso říká o kvalifikacích?
Jsme již lehce za polovinou sezony. Jak byste zhodnotil svoje účinkování a učinkování svého týmu, Toro Rosso?Touto dobou jsme toho chtěli mít dosaženého trochu víc. Co se týmu týče, tak je jasné, že Sauber, Force India a Williams udělaly větší pokrok než my. Není to žádná katastrofa, ale chtěli jsme na tom být lépe. Máme před sebou stále ještě skoro polovinu sezony, takže zůstávám optimistou, že se nám může podařit se vrátit.
Myslíte si, že jste se již naučil dobře ovládat pneumatiky Pirelli?Cítím, že už jim rozumím více než ze začátku, ale není to lehké. Jeden týden si myslíte, že už to máte a pak se druhý víkend divíte, co děláte špatně. Vlastně pár posledních závodů pro mě šlo dobře co se závodní rychlosti týče. Kvalifikaci ještě stále nemám perfektní, ale vypadá to, že se to ubírá dobrým směrem.
Je tedy vašim aktuálním cílem pravidelně bodovat?Jo. Už jsme letos mohli vícekrát dojet v TOP10, ale už jen to, že vidíte rychlost, je povzbuzující. V bodech trochu zaostáváme, ale není to celý příběh. Chceme být konkurenceschopní, nechceme dojíždět desátí v každém závodu, protože každý vypadne.
Daniel Ricciardo s vozem Toro Rosso STR7 v Maďarsku (foto: Scuderia Toro Rosso)
Jako relativně nezkušený jezdec se asi musíte učit pokaždé, když sednete do auta...Jo, to jsem a kvalifikace je něco, co potřebuje čas, než to vychytáte. V Bahrainu mi to perfektně vyšlo, ale pak už se mi tak nezadařilo a myslím si, že to ukazuje, jak těžké je vypořádat se s tím.
Čím je to tak těžké - je to o jezdeckém stylu nebo o psychice?Myslím, že to má co dělat se zkušenostmi, musíte mít důvěru v gumy v prvním kole, ve výjezdovém kole je musíte dobře zahřát. Snažím se tomu víc a víc porozumět, ale potřebuju to předvést na trati. Je to trochu umění to všechno sladit dohromady.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.