Daniel Ricciardo pro F1 Racing popisuje svou druhou sezónu v F1. Jak si zvyká na pneumatiky Pirelli? A co mladík ve službách Toro Rosso říká o kvalifikacích?
Jsme již lehce za polovinou sezony. Jak byste zhodnotil svoje účinkování a učinkování svého týmu, Toro Rosso?Touto dobou jsme toho chtěli mít dosaženého trochu víc. Co se týmu týče, tak je jasné, že Sauber, Force India a Williams udělaly větší pokrok než my. Není to žádná katastrofa, ale chtěli jsme na tom být lépe. Máme před sebou stále ještě skoro polovinu sezony, takže zůstávám optimistou, že se nám může podařit se vrátit.
Myslíte si, že jste se již naučil dobře ovládat pneumatiky Pirelli?Cítím, že už jim rozumím více než ze začátku, ale není to lehké. Jeden týden si myslíte, že už to máte a pak se druhý víkend divíte, co děláte špatně. Vlastně pár posledních závodů pro mě šlo dobře co se závodní rychlosti týče. Kvalifikaci ještě stále nemám perfektní, ale vypadá to, že se to ubírá dobrým směrem.
Je tedy vašim aktuálním cílem pravidelně bodovat?Jo. Už jsme letos mohli vícekrát dojet v TOP10, ale už jen to, že vidíte rychlost, je povzbuzující. V bodech trochu zaostáváme, ale není to celý příběh. Chceme být konkurenceschopní, nechceme dojíždět desátí v každém závodu, protože každý vypadne.
Daniel Ricciardo s vozem Toro Rosso STR7 v Maďarsku (foto: Scuderia Toro Rosso)
Jako relativně nezkušený jezdec se asi musíte učit pokaždé, když sednete do auta...Jo, to jsem a kvalifikace je něco, co potřebuje čas, než to vychytáte. V Bahrainu mi to perfektně vyšlo, ale pak už se mi tak nezadařilo a myslím si, že to ukazuje, jak těžké je vypořádat se s tím.
Čím je to tak těžké - je to o jezdeckém stylu nebo o psychice?Myslím, že to má co dělat se zkušenostmi, musíte mít důvěru v gumy v prvním kole, ve výjezdovém kole je musíte dobře zahřát. Snažím se tomu víc a víc porozumět, ale potřebuju to předvést na trati. Je to trochu umění to všechno sladit dohromady.
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.