Jenson Button se v rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 vrací k závodu na Hockenheimringu a pochvaluje si vylepšení McLarenu. Doufá, že se vrátí k dobrým výsledkům, na postavení v šampionátu však nemyslí.
Jensone, jak bys ohodnotil trest, který dostal Sebastian (Vettel) v Německu?Jenson Button: Jako správný. Máme pravidlo: pokud mimo okruh získáte výhodu, jste za to penalizování. Je to něco, o čem všichni víme.
Jsi po druhém místě v Hockenheimu znovu na cestě za lepšími výsledky?JB: Doufám, že ano. Ve voze jsem se cítil dobře už několik posledních závodů, ale rychlost jsme měli až v tom posledním, byl to nakonec poměrně dobrý výsledek.
Můžeme bojovat na čele, což je skvělé, snad zde budeme ve stejné pozici. Vylepšení vozu nám docela pomohla, snad o tomto víkendu zažijeme trochu suchých podmínek, protože kvalifikace za mokra je pro nás hodně náročná.
Budapešť k tobě musí být dle tvých zkušeností z minulosti velmi milá.JB: Taky že je. Vyhrál jsem zde svou první velkou cenu - a také loni svou stou. Takže ano, je vůči mě milá, a snad zde prožijeme další skvělý víkend.
Je auto vždy možné předělat nebo může nastat situace, kdy víte, že už nejde zlepšit?JB: No, můžete se vydat jedním směrem, a když dojdete nakonec, musíte zkoušet nové věci. Ano, můžete narazit na konec, pak ale musíte risknout nové směry. Nemusí vás to vždy hned posunout kupředu, v tom případě se tím musíte propracovat. To je samozřejmě někdy velmi těžké.
Jenson Button s v Německu nakonec těšil z druhého místa (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Když se podíváš na šampionát, zdá se, že je reakce docela urgentní.JB: Ano, to je.
Ale vidíš stále šanci?JB: No, Fernando [Alonso] má obrovský náskok. Fernando a Ferrari odvedli během několika posledních závodů úžasnou práci a já vím, jak náročné to je se z takové situace dostat. Já na šampionát nemyslím - a každý jezdec vám řekne to stejné. Chceme závodit, chceme bojovat na čele a samozřejmě vyhrávat. Vše je zatím otázkou budoucnosti a je zbytečné se teď upínat k postavení.
Takže když se ohlédneš zpět za Hockenheimem, opravdu to byla vylepšení, která ti pomohla ke druhému místu?JB: Ano. Bylo to letos podruhé, co jsme opravdu měli rychlost - nikdo možná nebyl rychlejší, takže to je dobrá zpráva. Poslední závod byl určitě velkým krokem správným směrem, takže doufejme, že to tento víkend bude podobné.
Bylo by příjemné mít suchou kvalifikaci - to by nám hodně pomohlo, protože zde máme několik věcí, které by nám měli pomoci při dolaďování pro tento okruh. Větší část vozu je však ta, s níž jsme nastoupili v Hockenheimu - bylo to jen před týdnem a my jsme tam byli celkem spokojeni.
Z kokpitu svého vozu pozoroval rekordní zastávku (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
McLaren drží nový rekord zastávky v boxech, došlo na něj při práci na tvém voze v Hockenheimu. Všiml sis nebo přistihl ses, jak říkáš: "Hej chlapi, to bylo rychlé?"JB: Ano, a doba naší reakce se stala ještě důležitější pro čas v boxech (smích). Nyní musíme být na mechaniky připraveni. A ta zastávky mi opravdu pomohla získat v závodě druhé místo, takže moc klukům děkuji. Udělejme to zde znovu!
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.