Jenson Button se v rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 vrací k závodu na Hockenheimringu a pochvaluje si vylepšení McLarenu. Doufá, že se vrátí k dobrým výsledkům, na postavení v šampionátu však nemyslí.
Jensone, jak bys ohodnotil trest, který dostal Sebastian (Vettel) v Německu?Jenson Button: Jako správný. Máme pravidlo: pokud mimo okruh získáte výhodu, jste za to penalizování. Je to něco, o čem všichni víme.
Jsi po druhém místě v Hockenheimu znovu na cestě za lepšími výsledky?JB: Doufám, že ano. Ve voze jsem se cítil dobře už několik posledních závodů, ale rychlost jsme měli až v tom posledním, byl to nakonec poměrně dobrý výsledek.
Můžeme bojovat na čele, což je skvělé, snad zde budeme ve stejné pozici. Vylepšení vozu nám docela pomohla, snad o tomto víkendu zažijeme trochu suchých podmínek, protože kvalifikace za mokra je pro nás hodně náročná.
Budapešť k tobě musí být dle tvých zkušeností z minulosti velmi milá.JB: Taky že je. Vyhrál jsem zde svou první velkou cenu - a také loni svou stou. Takže ano, je vůči mě milá, a snad zde prožijeme další skvělý víkend.
Je auto vždy možné předělat nebo může nastat situace, kdy víte, že už nejde zlepšit?JB: No, můžete se vydat jedním směrem, a když dojdete nakonec, musíte zkoušet nové věci. Ano, můžete narazit na konec, pak ale musíte risknout nové směry. Nemusí vás to vždy hned posunout kupředu, v tom případě se tím musíte propracovat. To je samozřejmě někdy velmi těžké.
Jenson Button s v Německu nakonec těšil z druhého místa (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Když se podíváš na šampionát, zdá se, že je reakce docela urgentní.JB: Ano, to je.
Ale vidíš stále šanci?JB: No, Fernando [Alonso] má obrovský náskok. Fernando a Ferrari odvedli během několika posledních závodů úžasnou práci a já vím, jak náročné to je se z takové situace dostat. Já na šampionát nemyslím - a každý jezdec vám řekne to stejné. Chceme závodit, chceme bojovat na čele a samozřejmě vyhrávat. Vše je zatím otázkou budoucnosti a je zbytečné se teď upínat k postavení.
Takže když se ohlédneš zpět za Hockenheimem, opravdu to byla vylepšení, která ti pomohla ke druhému místu?JB: Ano. Bylo to letos podruhé, co jsme opravdu měli rychlost - nikdo možná nebyl rychlejší, takže to je dobrá zpráva. Poslední závod byl určitě velkým krokem správným směrem, takže doufejme, že to tento víkend bude podobné.
Bylo by příjemné mít suchou kvalifikaci - to by nám hodně pomohlo, protože zde máme několik věcí, které by nám měli pomoci při dolaďování pro tento okruh. Větší část vozu je však ta, s níž jsme nastoupili v Hockenheimu - bylo to jen před týdnem a my jsme tam byli celkem spokojeni.
Z kokpitu svého vozu pozoroval rekordní zastávku (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
McLaren drží nový rekord zastávky v boxech, došlo na něj při práci na tvém voze v Hockenheimu. Všiml sis nebo přistihl ses, jak říkáš: "Hej chlapi, to bylo rychlé?"JB: Ano, a doba naší reakce se stala ještě důležitější pro čas v boxech (smích). Nyní musíme být na mechaniky připraveni. A ta zastávky mi opravdu pomohla získat v závodě druhé místo, takže moc klukům děkuji. Udělejme to zde znovu!
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.