Jenson Button se v rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 vrací k závodu na Hockenheimringu a pochvaluje si vylepšení McLarenu. Doufá, že se vrátí k dobrým výsledkům, na postavení v šampionátu však nemyslí.
Jensone, jak bys ohodnotil trest, který dostal Sebastian (Vettel) v Německu?Jenson Button: Jako správný. Máme pravidlo: pokud mimo okruh získáte výhodu, jste za to penalizování. Je to něco, o čem všichni víme.
Jsi po druhém místě v Hockenheimu znovu na cestě za lepšími výsledky?JB: Doufám, že ano. Ve voze jsem se cítil dobře už několik posledních závodů, ale rychlost jsme měli až v tom posledním, byl to nakonec poměrně dobrý výsledek.
Můžeme bojovat na čele, což je skvělé, snad zde budeme ve stejné pozici. Vylepšení vozu nám docela pomohla, snad o tomto víkendu zažijeme trochu suchých podmínek, protože kvalifikace za mokra je pro nás hodně náročná.
Budapešť k tobě musí být dle tvých zkušeností z minulosti velmi milá.JB: Taky že je. Vyhrál jsem zde svou první velkou cenu - a také loni svou stou. Takže ano, je vůči mě milá, a snad zde prožijeme další skvělý víkend.
Je auto vždy možné předělat nebo může nastat situace, kdy víte, že už nejde zlepšit?JB: No, můžete se vydat jedním směrem, a když dojdete nakonec, musíte zkoušet nové věci. Ano, můžete narazit na konec, pak ale musíte risknout nové směry. Nemusí vás to vždy hned posunout kupředu, v tom případě se tím musíte propracovat. To je samozřejmě někdy velmi těžké.
Jenson Button s v Německu nakonec těšil z druhého místa (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Když se podíváš na šampionát, zdá se, že je reakce docela urgentní.JB: Ano, to je.
Ale vidíš stále šanci?JB: No, Fernando [Alonso] má obrovský náskok. Fernando a Ferrari odvedli během několika posledních závodů úžasnou práci a já vím, jak náročné to je se z takové situace dostat. Já na šampionát nemyslím - a každý jezdec vám řekne to stejné. Chceme závodit, chceme bojovat na čele a samozřejmě vyhrávat. Vše je zatím otázkou budoucnosti a je zbytečné se teď upínat k postavení.
Takže když se ohlédneš zpět za Hockenheimem, opravdu to byla vylepšení, která ti pomohla ke druhému místu?JB: Ano. Bylo to letos podruhé, co jsme opravdu měli rychlost - nikdo možná nebyl rychlejší, takže to je dobrá zpráva. Poslední závod byl určitě velkým krokem správným směrem, takže doufejme, že to tento víkend bude podobné.
Bylo by příjemné mít suchou kvalifikaci - to by nám hodně pomohlo, protože zde máme několik věcí, které by nám měli pomoci při dolaďování pro tento okruh. Větší část vozu je však ta, s níž jsme nastoupili v Hockenheimu - bylo to jen před týdnem a my jsme tam byli celkem spokojeni.
Z kokpitu svého vozu pozoroval rekordní zastávku (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
McLaren drží nový rekord zastávky v boxech, došlo na něj při práci na tvém voze v Hockenheimu. Všiml sis nebo přistihl ses, jak říkáš: "Hej chlapi, to bylo rychlé?"JB: Ano, a doba naší reakce se stala ještě důležitější pro čas v boxech (smích). Nyní musíme být na mechaniky připraveni. A ta zastávky mi opravdu pomohla získat v závodě druhé místo, takže moc klukům děkuji. Udělejme to zde znovu!
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.