Po vzbuzení velkého zájmu kvůli svému dvojitému DRS v Německu technický ředitel Lotusu James Allison očekává, že tento víkend budou na Hungaroringu velmi konkurenceschopní.
Jak by měl Hungaroring sedět vozu E20?James Allison: Pokud by prvních deset závodu roku mělo sloužit jako vodítko, pak v Maďarsku budeme konkurenceschopní. Potřebujeme se kvalifikovat do prvních dvou řad na roštu - byla by to tak trochu změna, ale pro nás by to skutečně znamenalo, že se držíme příslibů v týmu. Na klikatém Hungaroringu to je ještě důležitější než obvykle.
Okruh se tradičně hodně vyvíjí. Jak je náročné určit výkonnost pneumatik a strategii před závodem, obzvlášť letos, když jsou pneumatiky tak těžko čitelné?JA: Je to pro inženýry a stratégy trochu zahalené, máme se závoděním zde však mnohaleté zkušenosti, takže to zas tak špatné nebude - například to nebude horší než v Monaku.
Spatříme na voze nějaké další novinky? Co jste se naučili během vyhodnocování v Německu?JA: Budeme pokračovat s laděním nového zařízení, s nímž jezdil Kimi na Hockenheimu. Před obtížné podmínky jsme získali z jeho výkonnostního potenciálu v tréninku dobrý pocit a hodláme s ním na Hungaroringu učinit další pokrok.
V pátek si Lotus v Německu vyzkoušel dvojité DRS, které se na voze objeví opět na Hungaroringu(foto: Lotus F1 Team)
Půjde o poslední závod před letní přestávkou - kolik toho je ve vývoji pro druhou polovinu roku?JA: Po začátku druhé poloviny sezóny vývojové tempo v továrně opadne s tím, jak týmy svá úsilí zaměřují na auta pro příští rok. Nicméně musíme připravit speciální balík s nízkým přítlakem pro Monzu.
Přesto toho máme ve vývoji pro E20 hodně: něco z toho se týká zisků, na které jsme už přišli v aerodynamickém tunelu, a dalších dílů, které tvoří součást stále běžících programů. Věřím, že ve druhé polovině roku budeme moci o naše postavení dobře bojovat.
Jak hodnotíš výkonnost týmu v Hockenheimu?JA: Cítíme zklamání po slibném čtvrtém místě, na které jsme se propracovali z desáté pozice na roštu, což je důkazem toho, jak velký pokrok letos tým učinil. Doufali jsme totiž v Hockenheimu v lepší výsledek. Těšíme se na možnost to v Maďarsku napravit.
Kimi Räikkönen po penalizaci Sebastiana Vettela nakonec získal třetí místo (foto: Lotus F1 Team)
Jaký dopad na vůz měla mokrá kvalifikace v Německu? Zdálo se, že trpíme více než ostatní - můžeme se s tím znovu v budoucnosti setkat?JA: Za mokra jsme si letos vedli vcelku dobře, například naše výkonnost za mokra ve druhém tréninku v Německu byla chvályhodná, ale z určitých důvodů bylo auto v kvalifikaci poté, co začalo pršet, naprosto mizerné. To nás trochu zmátlo a stále mate. Tím, co zapříčinilo ztrátu rychlosti E20 v sobotu za mokra, se určitě budeme zabývat.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.