Po vzbuzení velkého zájmu kvůli svému dvojitému DRS v Německu technický ředitel Lotusu James Allison očekává, že tento víkend budou na Hungaroringu velmi konkurenceschopní.
Jak by měl Hungaroring sedět vozu E20?James Allison: Pokud by prvních deset závodu roku mělo sloužit jako vodítko, pak v Maďarsku budeme konkurenceschopní. Potřebujeme se kvalifikovat do prvních dvou řad na roštu - byla by to tak trochu změna, ale pro nás by to skutečně znamenalo, že se držíme příslibů v týmu. Na klikatém Hungaroringu to je ještě důležitější než obvykle.
Okruh se tradičně hodně vyvíjí. Jak je náročné určit výkonnost pneumatik a strategii před závodem, obzvlášť letos, když jsou pneumatiky tak těžko čitelné?JA: Je to pro inženýry a stratégy trochu zahalené, máme se závoděním zde však mnohaleté zkušenosti, takže to zas tak špatné nebude - například to nebude horší než v Monaku.
Spatříme na voze nějaké další novinky? Co jste se naučili během vyhodnocování v Německu?JA: Budeme pokračovat s laděním nového zařízení, s nímž jezdil Kimi na Hockenheimu. Před obtížné podmínky jsme získali z jeho výkonnostního potenciálu v tréninku dobrý pocit a hodláme s ním na Hungaroringu učinit další pokrok.
V pátek si Lotus v Německu vyzkoušel dvojité DRS, které se na voze objeví opět na Hungaroringu(foto: Lotus F1 Team)
Půjde o poslední závod před letní přestávkou - kolik toho je ve vývoji pro druhou polovinu roku?JA: Po začátku druhé poloviny sezóny vývojové tempo v továrně opadne s tím, jak týmy svá úsilí zaměřují na auta pro příští rok. Nicméně musíme připravit speciální balík s nízkým přítlakem pro Monzu.
Přesto toho máme ve vývoji pro E20 hodně: něco z toho se týká zisků, na které jsme už přišli v aerodynamickém tunelu, a dalších dílů, které tvoří součást stále běžících programů. Věřím, že ve druhé polovině roku budeme moci o naše postavení dobře bojovat.
Jak hodnotíš výkonnost týmu v Hockenheimu?JA: Cítíme zklamání po slibném čtvrtém místě, na které jsme se propracovali z desáté pozice na roštu, což je důkazem toho, jak velký pokrok letos tým učinil. Doufali jsme totiž v Hockenheimu v lepší výsledek. Těšíme se na možnost to v Maďarsku napravit.
Kimi Räikkönen po penalizaci Sebastiana Vettela nakonec získal třetí místo (foto: Lotus F1 Team)
Jaký dopad na vůz měla mokrá kvalifikace v Německu? Zdálo se, že trpíme více než ostatní - můžeme se s tím znovu v budoucnosti setkat?JA: Za mokra jsme si letos vedli vcelku dobře, například naše výkonnost za mokra ve druhém tréninku v Německu byla chvályhodná, ale z určitých důvodů bylo auto v kvalifikaci poté, co začalo pršet, naprosto mizerné. To nás trochu zmátlo a stále mate. Tím, co zapříčinilo ztrátu rychlosti E20 v sobotu za mokra, se určitě budeme zabývat.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.