Technický ředitel Lotusu James Allison věří v dobrý výsledek na Hockenheimu. Hovoří o problémech s alternátory, novém vybavení v boxech a příčině horší výkonnosti v kvalifikacích než v závodech.
V Silverstone nebylo tak horko, abyste řádně prověřili alternátor, zda se neobjeví podobné problémy jako ve Valencii. Dělá vám další horký závod starosti?James Allison: V Silverstone nebyly problémy. Renault Sport na ně zareagoval ve Valencii velmi rychle a před Silverstone přijal protiopatření. Rovněž nám poskytly rady k provozu auta, aby se alternátoru ulehčilo.
Kvůli těmto faktorům si jsem docela jistý, že jsme se v pohodě dostali do oblasti, v níž jsou alternátory v pořádku. Ve Viry si však neodpočinou. Budou na tom dále pracovat, dokud si nebudou absolutně jisti spolehlivostí, což může závod či dva trvat.
Silverstone byl první závod s našimi vylepšenými pistolemi, maticemi a násadami - jak to šlo?JA: Opravdu jsem jimi potěšen. Neměli jsme nejrychlejší zastávku víkendu, ale všechny čtyři byly velmi dobré. Nyní jsme na stejné úrovni jako ostatní řádně konkurenceschopné týmy v této důležité součástí závodu. Myslím, že v dalším průběhu sezóny vystřihneme několik opravdu působivých časů.
Jak se konečně prosadit v kvalifikaci? V závodě neustále sledujeme nejrychlejší kola a konzistentní rychlost.JA: Dostáváme se do toho. Silverstone nás vůbec netěší. Když se podíváte na naše jízdy ve třetím tréninku, očekával bych, že budeme bojovat o první řadu nebo s jistotou o druhou. Jenže kvalifikace byla trochu narušena deštěm, takže bych z toho nevyvozoval žádné vážnější závěry. V kvalifikacích však děláme pokroky, v Hockenheimu zasáhneme do bojů o první dvě řady.
Lotus chce v Německu bojovat s Ferrari a utéct McLarenu (foto: Lotus F1 Team)
Je to tím, že vozy nedokáží přimět pneumatiky k fungování v prvotních kolech?JA: Naše auto je pozoruhodně šetrné ke svým pneumatikám. Ačkoliv se jedná zejména o dobrou vlastnost, trochu nás to brzdí v jediném kole. Jak se však sezóna vyvíjí, zlepšuje se naše poznání o tom, jak nejlépe s touto vlastností zacházet a věříme, že se naše kvalifikační rychlost zlepší.
Poslední myšlenky před Německem?JA: Doufáme v podobně silnou výkonnost obou našich pilotů v závodě, o něco lepší v kvalifikaci. S trochou štěstí bychom mohli začít nahánět Ferrari v boji o druhou příčku v šampionátu a možná i trochu odskočit McLarenu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.