Technický ředitel Lotusu James Allison věří v dobrý výsledek na Hockenheimu. Hovoří o problémech s alternátory, novém vybavení v boxech a příčině horší výkonnosti v kvalifikacích než v závodech.
V Silverstone nebylo tak horko, abyste řádně prověřili alternátor, zda se neobjeví podobné problémy jako ve Valencii. Dělá vám další horký závod starosti?James Allison: V Silverstone nebyly problémy. Renault Sport na ně zareagoval ve Valencii velmi rychle a před Silverstone přijal protiopatření. Rovněž nám poskytly rady k provozu auta, aby se alternátoru ulehčilo.
Kvůli těmto faktorům si jsem docela jistý, že jsme se v pohodě dostali do oblasti, v níž jsou alternátory v pořádku. Ve Viry si však neodpočinou. Budou na tom dále pracovat, dokud si nebudou absolutně jisti spolehlivostí, což může závod či dva trvat.
Silverstone byl první závod s našimi vylepšenými pistolemi, maticemi a násadami - jak to šlo?JA: Opravdu jsem jimi potěšen. Neměli jsme nejrychlejší zastávku víkendu, ale všechny čtyři byly velmi dobré. Nyní jsme na stejné úrovni jako ostatní řádně konkurenceschopné týmy v této důležité součástí závodu. Myslím, že v dalším průběhu sezóny vystřihneme několik opravdu působivých časů.
Jak se konečně prosadit v kvalifikaci? V závodě neustále sledujeme nejrychlejší kola a konzistentní rychlost.JA: Dostáváme se do toho. Silverstone nás vůbec netěší. Když se podíváte na naše jízdy ve třetím tréninku, očekával bych, že budeme bojovat o první řadu nebo s jistotou o druhou. Jenže kvalifikace byla trochu narušena deštěm, takže bych z toho nevyvozoval žádné vážnější závěry. V kvalifikacích však děláme pokroky, v Hockenheimu zasáhneme do bojů o první dvě řady.
Lotus chce v Německu bojovat s Ferrari a utéct McLarenu (foto: Lotus F1 Team)
Je to tím, že vozy nedokáží přimět pneumatiky k fungování v prvotních kolech?JA: Naše auto je pozoruhodně šetrné ke svým pneumatikám. Ačkoliv se jedná zejména o dobrou vlastnost, trochu nás to brzdí v jediném kole. Jak se však sezóna vyvíjí, zlepšuje se naše poznání o tom, jak nejlépe s touto vlastností zacházet a věříme, že se naše kvalifikační rychlost zlepší.
Poslední myšlenky před Německem?JA: Doufáme v podobně silnou výkonnost obou našich pilotů v závodě, o něco lepší v kvalifikaci. S trochou štěstí bychom mohli začít nahánět Ferrari v boji o druhou příčku v šampionátu a možná i trochu odskočit McLarenu.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.