Ve Formuli 1 působí druhým rokem a zatím si stále drží celkem dobrou výkonnost. Ze šesti závodů má 21 bodů, což je přibližně stejně, jako loni. Skotský pilot pro oficiální web F1 odhalil některá tajemství svého života.
Co tě drží v noci vzhůru?Di Resta: Aktivní přemýšlení (směje se). Možná moc myslím a nemůžu odpočívat. Jsem jeden z těch lidí, co se rádi hýbou, a opravdu si to užívám. Někdy bych ale vážně potřeboval vypnout.
Jakou nejdůležitější životní lekci jsi zatím dostal?Di Resta: Zůstat vždy pozitivní a udržet si pozitivní myšlení. Život je dlouhý, naplnit si ho negativními vlivy nikam nevede.
Kdybys měl možnost dát teď svému mladšímu já nějakou radu, jaká by to byla?Di Resta: Být více sebevědomý, ne tak zakřiknutý a přistupovat trochu jinak k lidem. Někdy to dá práci, mluvit s lidmi.
Kdyby tvá kariéra po sezoně 2012 skončila, co bys dělal dál?Di Resta: Nikdy jsem si takovou situaci nepřipouštěl. Vždy jsem se soustředil na závodění. Ale i kdybych závodit přestal, pořád bych dělal něco v motorsportu. Uplatnil bych zkušenosti, které mám. Kdybych měl možnost prožít svůj život znovu, určitě bych se víc soustředil na školu. Když jsem byl mladší, všechno jsem obětoval závodění a moje pozornost byla špatná (smích). Nepřemýšlel jsem o matematice, angličtině...Jen o autech a pneumatikách. To byl můj cizí jazyk.
Kdybys měl možnost zůstat na nějakém místě až do konce života, bylo by to...?Di Resta: Žádné místo není jako Skotsko! Plno čisté vody, čerstvého vzduchu. To pravé místo pro mě.
Které zvíře nejvíc odráží tvojí osobnost?Di Resta: Možná gepard. Pořád se hýbe. Vlastně je to nejrychlejší zvíře na světě...
Kdybys měl poslední dolar, za co bys ho utratil?Di Resta: Muselo by to být něco dobrého k jídlu. Byl by to poslední dolar, takže něco, co by mi opravdu chutnalo (směje se).
Pokud bys mohl ze svého života něco vyhodit, co by to bylo?Di Resta: Vztek je dobrá volba. Ne že bych byl vyloženě takový, ale věci udělané ve vzteku, to k ničemu nevede.
V ulicích Monaka během Velké ceny(Foto: Sahara Force India)
Co je tvá největší slabost?Di Resta: Neměl by tohle posoudit někdo jiný? Asi to, že nikdy nevím, kdy přestat jíst. Když přede mě postavíte jídlo, těžko se zastavím. Mám dietu, musím dávat pozor, abych moc nepřibral. I tak jsem dost vysoký.
Tvé nejoblíbenější jídlo?Di Resta: Čerstvě upečený chleba.
Co uděláš jako první, když se vrátíš domů ze závodu?Di Resta: Sednu si na gauč a užívám si vůni domova.
Jakou nejlepší radu jsi kdy dostal?Di Resta: Vždy věř svému počátečnímu pocitu. Není to sice 100% spolehlivé, ale v devíti případech z deseti to vyjde.
Myslíš, že jsi tím, čím jsi vždycky být chtěl?Di Resta: O to se pořád snažím. Je to spojené se závoděním - chci se stát vítězem, šampionem.
Co ti chutná jako domov?Di Resta: Domácí jídlo mojí mámy. Všechno. Jím tolik, že nic jiného ani říct nemůžu.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.