Ve Formuli 1 působí druhým rokem a zatím si stále drží celkem dobrou výkonnost. Ze šesti závodů má 21 bodů, což je přibližně stejně, jako loni. Skotský pilot pro oficiální web F1 odhalil některá tajemství svého života.
Co tě drží v noci vzhůru?Di Resta: Aktivní přemýšlení (směje se). Možná moc myslím a nemůžu odpočívat. Jsem jeden z těch lidí, co se rádi hýbou, a opravdu si to užívám. Někdy bych ale vážně potřeboval vypnout.
Jakou nejdůležitější životní lekci jsi zatím dostal?Di Resta: Zůstat vždy pozitivní a udržet si pozitivní myšlení. Život je dlouhý, naplnit si ho negativními vlivy nikam nevede.
Kdybys měl možnost dát teď svému mladšímu já nějakou radu, jaká by to byla?Di Resta: Být více sebevědomý, ne tak zakřiknutý a přistupovat trochu jinak k lidem. Někdy to dá práci, mluvit s lidmi.
Kdyby tvá kariéra po sezoně 2012 skončila, co bys dělal dál?Di Resta: Nikdy jsem si takovou situaci nepřipouštěl. Vždy jsem se soustředil na závodění. Ale i kdybych závodit přestal, pořád bych dělal něco v motorsportu. Uplatnil bych zkušenosti, které mám. Kdybych měl možnost prožít svůj život znovu, určitě bych se víc soustředil na školu. Když jsem byl mladší, všechno jsem obětoval závodění a moje pozornost byla špatná (smích). Nepřemýšlel jsem o matematice, angličtině...Jen o autech a pneumatikách. To byl můj cizí jazyk.
Kdybys měl možnost zůstat na nějakém místě až do konce života, bylo by to...?Di Resta: Žádné místo není jako Skotsko! Plno čisté vody, čerstvého vzduchu. To pravé místo pro mě.
Které zvíře nejvíc odráží tvojí osobnost?Di Resta: Možná gepard. Pořád se hýbe. Vlastně je to nejrychlejší zvíře na světě...
Kdybys měl poslední dolar, za co bys ho utratil?Di Resta: Muselo by to být něco dobrého k jídlu. Byl by to poslední dolar, takže něco, co by mi opravdu chutnalo (směje se).
Pokud bys mohl ze svého života něco vyhodit, co by to bylo?Di Resta: Vztek je dobrá volba. Ne že bych byl vyloženě takový, ale věci udělané ve vzteku, to k ničemu nevede.
V ulicích Monaka během Velké ceny(Foto: Sahara Force India)
Co je tvá největší slabost?Di Resta: Neměl by tohle posoudit někdo jiný? Asi to, že nikdy nevím, kdy přestat jíst. Když přede mě postavíte jídlo, těžko se zastavím. Mám dietu, musím dávat pozor, abych moc nepřibral. I tak jsem dost vysoký.
Tvé nejoblíbenější jídlo?Di Resta: Čerstvě upečený chleba.
Co uděláš jako první, když se vrátíš domů ze závodu?Di Resta: Sednu si na gauč a užívám si vůni domova.
Jakou nejlepší radu jsi kdy dostal?Di Resta: Vždy věř svému počátečnímu pocitu. Není to sice 100% spolehlivé, ale v devíti případech z deseti to vyjde.
Myslíš, že jsi tím, čím jsi vždycky být chtěl?Di Resta: O to se pořád snažím. Je to spojené se závoděním - chci se stát vítězem, šampionem.
Co ti chutná jako domov?Di Resta: Domácí jídlo mojí mámy. Všechno. Jím tolik, že nic jiného ani říct nemůžu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.