Ve Formuli 1 působí druhým rokem a zatím si stále drží celkem dobrou výkonnost. Ze šesti závodů má 21 bodů, což je přibližně stejně, jako loni. Skotský pilot pro oficiální web F1 odhalil některá tajemství svého života.
Co tě drží v noci vzhůru?Di Resta: Aktivní přemýšlení (směje se). Možná moc myslím a nemůžu odpočívat. Jsem jeden z těch lidí, co se rádi hýbou, a opravdu si to užívám. Někdy bych ale vážně potřeboval vypnout.
Jakou nejdůležitější životní lekci jsi zatím dostal?Di Resta: Zůstat vždy pozitivní a udržet si pozitivní myšlení. Život je dlouhý, naplnit si ho negativními vlivy nikam nevede.
Kdybys měl možnost dát teď svému mladšímu já nějakou radu, jaká by to byla?Di Resta: Být více sebevědomý, ne tak zakřiknutý a přistupovat trochu jinak k lidem. Někdy to dá práci, mluvit s lidmi.
Kdyby tvá kariéra po sezoně 2012 skončila, co bys dělal dál?Di Resta: Nikdy jsem si takovou situaci nepřipouštěl. Vždy jsem se soustředil na závodění. Ale i kdybych závodit přestal, pořád bych dělal něco v motorsportu. Uplatnil bych zkušenosti, které mám. Kdybych měl možnost prožít svůj život znovu, určitě bych se víc soustředil na školu. Když jsem byl mladší, všechno jsem obětoval závodění a moje pozornost byla špatná (smích). Nepřemýšlel jsem o matematice, angličtině...Jen o autech a pneumatikách. To byl můj cizí jazyk.
Kdybys měl možnost zůstat na nějakém místě až do konce života, bylo by to...?Di Resta: Žádné místo není jako Skotsko! Plno čisté vody, čerstvého vzduchu. To pravé místo pro mě.
Které zvíře nejvíc odráží tvojí osobnost?Di Resta: Možná gepard. Pořád se hýbe. Vlastně je to nejrychlejší zvíře na světě...
Kdybys měl poslední dolar, za co bys ho utratil?Di Resta: Muselo by to být něco dobrého k jídlu. Byl by to poslední dolar, takže něco, co by mi opravdu chutnalo (směje se).
Pokud bys mohl ze svého života něco vyhodit, co by to bylo?Di Resta: Vztek je dobrá volba. Ne že bych byl vyloženě takový, ale věci udělané ve vzteku, to k ničemu nevede.
V ulicích Monaka během Velké ceny(Foto: Sahara Force India)
Co je tvá největší slabost?Di Resta: Neměl by tohle posoudit někdo jiný? Asi to, že nikdy nevím, kdy přestat jíst. Když přede mě postavíte jídlo, těžko se zastavím. Mám dietu, musím dávat pozor, abych moc nepřibral. I tak jsem dost vysoký.
Tvé nejoblíbenější jídlo?Di Resta: Čerstvě upečený chleba.
Co uděláš jako první, když se vrátíš domů ze závodu?Di Resta: Sednu si na gauč a užívám si vůni domova.
Jakou nejlepší radu jsi kdy dostal?Di Resta: Vždy věř svému počátečnímu pocitu. Není to sice 100% spolehlivé, ale v devíti případech z deseti to vyjde.
Myslíš, že jsi tím, čím jsi vždycky být chtěl?Di Resta: O to se pořád snažím. Je to spojené se závoděním - chci se stát vítězem, šampionem.
Co ti chutná jako domov?Di Resta: Domácí jídlo mojí mámy. Všechno. Jím tolik, že nic jiného ani říct nemůžu.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.