Stávající mistr světa Sebastian Vettel přijíždí do Bahrajnu jako průběžně pátý jezdec v šampionátu jezdců. Neúspěchy letošní sezóny jsou připisovány nové specifikaci výfuků, se kterou si Němec nerozumí. Nicméně po diskuzi s týmem se rozhodlo, že Vettel vyjede na trať v Bahrajnu s novým výfukem. O výfucích a bahrajnských demonstracích řekl své v následujícím rozhovoru.
Vy a Mark (Webber) máte nyní k dispozici stejnou specifikaci výfuku. Je to vaše rozhodnutí nebo tu existuje věc, kvůli nejste spokojen?Sebastian Vettel: Dohodli jsme se na tom společně. Myslíme si, že je to lepší řešení.
Je to pro vás problém, protože se s tímto zařízením necítíte tak pohodlně?SV: Ne tak úplně. Myslím, že to byl dobrý test, vyzkoušet v Číně rozdílné specifikace. Jistě to byl také úplně odlišný závod, co se týče podmínek.
Ale jak jsem řekl, toto je lepší směr, kterým máme jít. Byl to pro nás ale dobrý test, takhle tváří v tvář. Neměli jsme tento systém v dvou nejlepších testovacích dnech, takže je to správně. Myslím, že Čína byla férovým testem.
Co konkrétně vám vadí na vyvážení vozu?SV: Celkově si myslím, že auto je trochu nervózní, v Číně jsem se cítil lépe. Mezi závody je jen jeden týden, to je pro mě velká změna, takže uvidíme, jak se nám bude dařit. Toto je nový víkend – jiná trať, jiné podmínky, velké horko.
Uvidíme. Doufejme, že uděláme krok kupředu v kvalifikaci, která pravděpodobně bude nejslabším momentem. V závodní rychlosti to nevypadá, že jsme tolik pozadu.
Souhlasil byste s tím, že loni jste se s autem cítil lépe než Mark a nyní je výkonnost mezi vámi dvěma blížší sezóně 2009/2010?SV: Myslím, že hodně záleží na tom, jak se cítíte v autě. Neměl jsem dobrý poslední den testů a v Austrálii a Malajsii jsem nebyl spokojený s pocitem, že je auto nervózní. Myslím, že tohle jsme cítili oba. Nemyslím si, že je fér říci, že já jsem byl úplně mimo a Mark byl absolutně šťastný.
Jistě, že jsme si sedli a mluvili o tom, jak to jde a určitě jsme nebyli spokojení, oba. V kvalifikaci jsem se cítil méně jistě a pohodlně než loni, není ale nezbytné mluvit o výsledcích, ale o tom, jak jdou věci dohromady. To je jedna z hlavních věcí, na kterých musíme zapracovat a potom bych měl získávat lepší pozice.
Je problém zlepšit auto pro kvalifikaci bez kompromisů v závodě?SV: Není to jednoduché, ale ano, vypadá to, že jsme soutěživější v závodech než v kvalifikacích. Není to ale jen o tom najít správné nastavení na kvalifikaci a pak budeme mít jen šťastné dny. Myslím, že prostě potřebujeme zlepšit auto jako celek, a více nedostatků máme v kvalifikaci než v závodech.
Samozřejmě v kvalifikace fungují jiné faktory, například DRS, a je možné, že některé týmy toho dělají více než my. Tento víkend uvidíme, kde jsme a snad se dozvíme něco nového. Potom budeme mít o něco více času, během testů v Mugellu můžeme vyzkoušet jiné věci a další týdny budou klíčové určení, jakým směrem jdeme.
Dala Čína inženýrům nějaký nový směr?SV: Dala nám velmi dobré informace o vyvážení auta a celkově se cítím lépe než předsezónních testech a prvních dvou závodech. Čína byla do značné míry odlišným závodem, výrazně chladnější, a když se podíváte na celkové výsledky, tak zjistíte, že někteří byli konkurenceschopnější než v prvních dvou závodech.
Jestli je to zásluha pouze počasí nebo ne, uvidíme tento víkend, ale dozvěděli jsme se mnoho odpovědí, které – abych byl upřímný – jsme už měli, ale dostali jsme jejich potvrzení.
Nico Hülkenberg řekl, že není správné dostat někoho do situace, kde hrozí hořící bomby, jak ji zažil tým Force India. Jaký je váš pohled na věc?SV: Nemluvil jsem s ním, ale slyšel jsem o problému Force India. Celkově si myslím, že být v paddocku není problém. Samozřejmě to může být riskantní mimo paddock, ale risk může nastat všude, kam jedeme.
Brazílie také není místem, kam bychom chtěli jet, záleží na území, takže to není tak velký problém. Jsem rád, že zítra začneme testovat a začneme se starat o věci, o které to má opravdový smysl – pneumatiky, teplota, auta,… (doprovázeno ironickým (?) úsměvem).
Změnil by se váš názor, pokud by vám přistála bomba s benzínem blízko auta na cestě domů?SV: To nevím, nikdy se mi to nestalo, ale doufám, že nestane.
Nestane… to pro vás zní jako paralelní vesmír, kde bývají vyhazovány ohnivé bomby?SV: Nevím. Nemyslím si, že je to tak zlé. Bude dobré začít tady dělat svou práci, a tou je sport.
Nicméně toto je realita, takže jak reagujete na lidi a na mravní argumenty?SV: Nepotkal jsem se s nimi. Možná je to proto, že jsem přijel dnes ráno a ještě jsem nestihl ještě pořádně zjistit, o čem lidé hovoří.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.