Hlavní inženýr Williamsu Mark Gillan hodnotí závodní víkend z pohledu svého týmu. Proč Bruno Senna s Pastorem Maldonadem startovali na odlišných směsích pneumatik, když stáli na roštu vedle sebe? Jak je spokojený s výkonností vozu FW34 a co očekává od Bahrajnu?
Gratulace k prvnímu bodovanému umístění Williamsu od závodu v Koreji 2010. Jaké to je pro tým povzbuzení?Mark Gillan: Dostat se s oběma vozy na body je velmi dobrým výsledkem. Všichni v týmu na to mohou být hrdí, obzvlášť po sezóně 2011, která byla zklamáním. Tým byl tímto výsledkem dále povzbuzen, aby se ještě více snažil v tvrdé konkurenci, kdy je pole velmi vyrovnané.
Můžeš shrnout výkonnost vozu FW34 v Číně?MG: Výkonnost vozu v Šanghaji bylo dobrá jak na jedno kolo, tak obzvlášť v závodě, kdy je péče o pneumatiky nejdůležitější. Závod byl zajímavý, jelikož se teploty dráhy během víkendu celkem dost měnily, což ztížilo nastavení vozu pro maximální využití pneumatik.
Startovali jste s piloty na odlišných směsích pneumatik, Bruno na tvrdších a Pastor na měkčích. Proč?MG: Byla to obtížná volba, ale cítili jsme, že rozdělení strategií - byť vozy stály na roštu vedle sebe - bylo to nejrozumnější.
Jak moc na hraně byla dvouzastávková strategie vzhledem k tomu, že Šanghaj je okruh s vysokou degradací?MG: Bylo to na hraně, obzvlášť kvůli povaze závodění, ale oba piloti i auto to s pneumatikami zvládli.
Mohl bys shrnout výkonnost Bruna a Pastora během víkendu?MG: Jsem velmi potěšen výkonností obou. Bojovali v závodě velmi tvrdě proti tuhé konkurenci, aby vyjeli celkem deset bodů. Jejich zpětná vazba během víkendu byla rovněž excelentní, což nám pomáhá dále vyvíjet a optimalizovat auto.
Williams v Šanghaji prožil úspěšný víkend, bodoval s oběma vozy(foto: Williams F1 Team)
Pastor zajel čtvrté nejrychlejší kolo v závodě - rychlejší než Webber, Hamilton, Vettel a Rosberg. Co z tak výborného času vyplývá?MG: Pastor byl v té části závodu velmi rychlý a cítil, že auto je velmi silné a dobře vyvážené.
Další na řadě je Velká cena Bahrajnu. Jakou výzvu představuje okruh a co tam od Williamsu FW34 očekáváte?MG: Na základě dobrého víkendu v Číně tento týden opět cílíme s oběma vozy na body. Bahrajnu bude těžkým závodem, podepíšou se na tom i vysoké teploty, jež si mohou vyžádat další otvory v krytu motoru.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.