Heikki Kovalainen odpovídá pro F1 Racing na zvídavé dotazy fanoušků, které se týkají jeho kariéry, vztahů ve Formuli 1 i jeho minulosti v McLarenu.
Jaká jsou pozitiva a negativa závodění za tým z konce pole poté, co jsi jezdil se špičkovým týmem?Heikki Kovalainen: Pozitivem je to, že se můžete ukázat v dobrém světle. Když s autem jezdíte co nejlépe, lidé v paddocku si toho všimnou. Pokud jste v top týmu a trápíte se, okamžitě se dostáváte do riskantní pozice a lidé vás začínají považovat za průměrného pilota.
Během mých dnů v McLarenu byla má kariéra na dně, byly to těžké okamžiky. Lidé si mysleli, že to byla chyba, protože to nefungovalo tak, jak by mělo. Od té doby jsem však změnil spoustu věcí a cítím, že se to otočilo. Stále to dobře pokračuje a mým pláne je dostat se znovu na špici.
Negativem je to, že nemůžete soupeřit se špičkovými piloty na čele. To mi chybí.
Jaké to bylo pracovat s Flaviem Briatorem?HK: Byla s ním dobrá spolupráce, užíval jsem si ji. Myslím, že byl velmi dobrým lídrem. Někdy to s ním bylo těžké a já jsem nebyl dostatečně silný, abych se s tím v té době vyrovnal. Ale hodně jsem se od něj naučil a myslím, že nyní bych takové prostředí zvládl.
S Flaviem jsem pracoval rád. Vybral si mě v rané fázi mé kariéry a pomohl mi s vývojovým programem Renaultu pro mladé piloty. Dokázal na tým opravdu táhnout vpřed. Byl to chlap tak trochu ze staré školy: opravdu na lidi tlačil a museli jste být silní na to, abyste to zvládli. Řekl bych, že jako charakter Formuli 1 chybí, ale nevím, jestli plánuje návrat.
Řve Mike Gascoyne hodně, když není vůz perfektní?HK: Ne, Mike neřve. Je velmi silným lídrem a v tom, co dělá, je hodně dobrý: dokáže dát dohromady skupinu lidí a dát jim spoustu zodpovědností. Ví přesně, co od týmu očekává a ne, určitě neřve.
Ani se nikdy nenaštve, má jen vysoké nároky. Když se daří, je zcela jiný. Je prvním člověkem, který přijde a pochválí.
Kdo byl tvým nejtěžším týmovým kolegou?HK: Řekl bych, že na dráze jím byl Lewis Hamilton.
Kdybys dostal znovu nabídku od McLarenu, přijal bys ji?HK: Myslím, že bych to zvážil. Nemůžu o nich říct nic špatného. Podle mě jsou skvělým týmem. Jedinou věcí je, že bych byl silnější, než tomu bylo poprvé, kdy jsem tam přišel. Dokázal bych z týmu i z auta dostat více. Ale nevedu s nimi žádná jednání o návratu.
S letošním Caterhamem CT01 a přilbou ve stylu Angry Birds (foto: Team Caterham F1)
Cítil jsi v McLarenu, že se hrálo více ve prospěch Lewise, nebo se s vámi zacházelo rovnocenně?HK: Když jsem přišel do McLarenu, Lewis tam byl již zabydlený, je to jednoduché, opravdu o tom týmu nemůžu říct nic špatného. Možná při některých příležitostech v kvalifikacích, kdy jsme mohli mít o několik kg odlišnou strategii, problém však spočíval v tom, že jsem si nevynucoval dostatečně silně mou vlastní pozici. Abych byl ale upřímný, nechtěl bych být do toho zatažený, je to už dávno.
Dáš si letos s Kimim pár panáků vodky?HK: Ne, protože alkohol nepiju, ale rád se s ním zúčastním nějaké party. Abych byl upřímný, nikdy jsem toho moc nevypil.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.