Heikki Kovalainen odpovídá pro F1 Racing na zvídavé dotazy fanoušků, které se týkají jeho kariéry, vztahů ve Formuli 1 i jeho minulosti v McLarenu.
Jaká jsou pozitiva a negativa závodění za tým z konce pole poté, co jsi jezdil se špičkovým týmem?Heikki Kovalainen: Pozitivem je to, že se můžete ukázat v dobrém světle. Když s autem jezdíte co nejlépe, lidé v paddocku si toho všimnou. Pokud jste v top týmu a trápíte se, okamžitě se dostáváte do riskantní pozice a lidé vás začínají považovat za průměrného pilota.
Během mých dnů v McLarenu byla má kariéra na dně, byly to těžké okamžiky. Lidé si mysleli, že to byla chyba, protože to nefungovalo tak, jak by mělo. Od té doby jsem však změnil spoustu věcí a cítím, že se to otočilo. Stále to dobře pokračuje a mým pláne je dostat se znovu na špici.
Negativem je to, že nemůžete soupeřit se špičkovými piloty na čele. To mi chybí.
Jaké to bylo pracovat s Flaviem Briatorem?HK: Byla s ním dobrá spolupráce, užíval jsem si ji. Myslím, že byl velmi dobrým lídrem. Někdy to s ním bylo těžké a já jsem nebyl dostatečně silný, abych se s tím v té době vyrovnal. Ale hodně jsem se od něj naučil a myslím, že nyní bych takové prostředí zvládl.
S Flaviem jsem pracoval rád. Vybral si mě v rané fázi mé kariéry a pomohl mi s vývojovým programem Renaultu pro mladé piloty. Dokázal na tým opravdu táhnout vpřed. Byl to chlap tak trochu ze staré školy: opravdu na lidi tlačil a museli jste být silní na to, abyste to zvládli. Řekl bych, že jako charakter Formuli 1 chybí, ale nevím, jestli plánuje návrat.
Řve Mike Gascoyne hodně, když není vůz perfektní?HK: Ne, Mike neřve. Je velmi silným lídrem a v tom, co dělá, je hodně dobrý: dokáže dát dohromady skupinu lidí a dát jim spoustu zodpovědností. Ví přesně, co od týmu očekává a ne, určitě neřve.
Ani se nikdy nenaštve, má jen vysoké nároky. Když se daří, je zcela jiný. Je prvním člověkem, který přijde a pochválí.
Kdo byl tvým nejtěžším týmovým kolegou?HK: Řekl bych, že na dráze jím byl Lewis Hamilton.
Kdybys dostal znovu nabídku od McLarenu, přijal bys ji?HK: Myslím, že bych to zvážil. Nemůžu o nich říct nic špatného. Podle mě jsou skvělým týmem. Jedinou věcí je, že bych byl silnější, než tomu bylo poprvé, kdy jsem tam přišel. Dokázal bych z týmu i z auta dostat více. Ale nevedu s nimi žádná jednání o návratu.
S letošním Caterhamem CT01 a přilbou ve stylu Angry Birds (foto: Team Caterham F1)
Cítil jsi v McLarenu, že se hrálo více ve prospěch Lewise, nebo se s vámi zacházelo rovnocenně?HK: Když jsem přišel do McLarenu, Lewis tam byl již zabydlený, je to jednoduché, opravdu o tom týmu nemůžu říct nic špatného. Možná při některých příležitostech v kvalifikacích, kdy jsme mohli mít o několik kg odlišnou strategii, problém však spočíval v tom, že jsem si nevynucoval dostatečně silně mou vlastní pozici. Abych byl ale upřímný, nechtěl bych být do toho zatažený, je to už dávno.
Dáš si letos s Kimim pár panáků vodky?HK: Ne, protože alkohol nepiju, ale rád se s ním zúčastním nějaké party. Abych byl upřímný, nikdy jsem toho moc nevypil.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.