Bývalý pilot Formule 1 Anthony Davidson v rozhovoru pro F1 Racing posicuje, kdy se ve své kariéře opravdu rozzlobil či co jej v současné F1 skutečně překvapilo.
Kdy jste se naposledy zděsil na závodní dráze?Asi když jsem byl hodně blízko havárii na Road Atlanta, bylo to předloni. Ztratil jsem kontrolu, když jsem se učil ve tmě a pak jsem už letěl přímo na bariéry. Byla to moje první nehoda ve sportovním autě - to bylo trochu děsivé. V F1 si nemyslím, že bych se někdy zděsil. Možná rozčílil, ale ne že bych se zděsil.
Kdy jste se naposledy na závodní trati opravdu naštaval?Možná na posledním závodu v Zhuhaii v Číně, který jsem vyhrál. Když v závodu uvíznete v provozu, tak se vždycky naštvete na někoho, kdo je v cestě.
Kdy se naposledy stalo, že jste viděl monopost F1 a řekl si: 'Rád bych se s ním projel'?Bylo to pravděpodobně v roce 2011 a byl to Red Bull RB7. Rád bych věděl, co ho dělá tak speciálním - víte, že by s vámi nezápasil nedělal věci, které nechcete. Spíše by vám dal dobrou zkušenost než aby byl něčím, co vás chce zabít.
Kdy jste naposledy viděl nějakého jezdce a řekl jste si: 'Páni, ten je dobrý'?Jednou se budu muset podívat na tu spoustu pole position Seba Vettela z loňské sezony. Kolo Lewise v Koreji také bylo neuvěřitelné. Stále si pamatuji na okamžik, kdy jsem poprvé viděl Lewise, Alonsa, Jensona a Kimiho řídit - byli opravdu dobří. Kimi před svým vstupem do F1 odjel pouze 23 závodů ve Formuli Renault. Viděli jste však už z jeho jízdy na motokárách, že bude něčím speciálním.
Kdy jste byl naposledy něčím v F1 opravdu překvapený?Bylo to když jsem seděl na boxové zídce vloni v Brazílii, překvapil mě Virgin během třetího volného tréninku. Viděl jsem, jaký přístup k informacím týmy mají - nemohl jsem uvěřit pokroku od doby, kdy jsem před třemi lety naposledy řídil auto F1. Když se na to podíváte ze strany, kterou fandové u televizí a ani komentátoři nevidí, tak vám to otevře oči. Je úžasné, že i tým z konce pole může těžit z takového technologického pokroku.
Boxová zídka Williamsu (foto: Williams F1 Team)
Kdy jste si naposledy opravdu sedl, abyste se podíval na závod F1 živě v televizi?Dívání se na F1 živě v televizi? Tak to si nevzpomínám, mohlo by to být Turecko 2008.
Co byla poslední věc, na kterou jste myslíval na roštu předtím, než zhasla světla.Abych měl dobrý start a abych se ujistil, že mám otáčky v dobré výši... Jen jsem si říkal: 'To musí být dobré'.
Jaký byl poslední nápad v F1, o kterém když jste slyšel, tak jste si řekl: 'Proč jsem s tím nepřišel já'?Není zde nic speciálního s čím bych chtěl přijít já. I když musím říci, že moderní vozy F1 mají tendenci jezdce technicky ohromit. Jde o to, že když jezdec přijde s nějakým nápadem, tak inženýři jsou již o deset kroků napřed.
Jaká byla poslední rada, kterou vám dal Bernie?Nikdy mi nedal radu - to je možná to, co jsem v F1 udělal špatně! Ale pamutuji si jednou na Maďarsko, byla tam nějaká prezentace, na které měli všichni jezdci pohár. Bernie se mě zeptal, kde je můj a já mu řekl, že mi nikdy žádný nedali. Jen řekl: 'No jo, na ty malé chlapy vždycky zapomenou.'
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.