Bývalý pilot Formule 1 Anthony Davidson v rozhovoru pro F1 Racing posicuje, kdy se ve své kariéře opravdu rozzlobil či co jej v současné F1 skutečně překvapilo.
Kdy jste se naposledy zděsil na závodní dráze?Asi když jsem byl hodně blízko havárii na Road Atlanta, bylo to předloni. Ztratil jsem kontrolu, když jsem se učil ve tmě a pak jsem už letěl přímo na bariéry. Byla to moje první nehoda ve sportovním autě - to bylo trochu děsivé. V F1 si nemyslím, že bych se někdy zděsil. Možná rozčílil, ale ne že bych se zděsil.
Kdy jste se naposledy na závodní trati opravdu naštaval?Možná na posledním závodu v Zhuhaii v Číně, který jsem vyhrál. Když v závodu uvíznete v provozu, tak se vždycky naštvete na někoho, kdo je v cestě.
Kdy se naposledy stalo, že jste viděl monopost F1 a řekl si: 'Rád bych se s ním projel'?Bylo to pravděpodobně v roce 2011 a byl to Red Bull RB7. Rád bych věděl, co ho dělá tak speciálním - víte, že by s vámi nezápasil nedělal věci, které nechcete. Spíše by vám dal dobrou zkušenost než aby byl něčím, co vás chce zabít.
Kdy jste naposledy viděl nějakého jezdce a řekl jste si: 'Páni, ten je dobrý'?Jednou se budu muset podívat na tu spoustu pole position Seba Vettela z loňské sezony. Kolo Lewise v Koreji také bylo neuvěřitelné. Stále si pamatuji na okamžik, kdy jsem poprvé viděl Lewise, Alonsa, Jensona a Kimiho řídit - byli opravdu dobří. Kimi před svým vstupem do F1 odjel pouze 23 závodů ve Formuli Renault. Viděli jste však už z jeho jízdy na motokárách, že bude něčím speciálním.
Kdy jste byl naposledy něčím v F1 opravdu překvapený?Bylo to když jsem seděl na boxové zídce vloni v Brazílii, překvapil mě Virgin během třetího volného tréninku. Viděl jsem, jaký přístup k informacím týmy mají - nemohl jsem uvěřit pokroku od doby, kdy jsem před třemi lety naposledy řídil auto F1. Když se na to podíváte ze strany, kterou fandové u televizí a ani komentátoři nevidí, tak vám to otevře oči. Je úžasné, že i tým z konce pole může těžit z takového technologického pokroku.
Boxová zídka Williamsu (foto: Williams F1 Team)
Kdy jste si naposledy opravdu sedl, abyste se podíval na závod F1 živě v televizi?Dívání se na F1 živě v televizi? Tak to si nevzpomínám, mohlo by to být Turecko 2008.
Co byla poslední věc, na kterou jste myslíval na roštu předtím, než zhasla světla.Abych měl dobrý start a abych se ujistil, že mám otáčky v dobré výši... Jen jsem si říkal: 'To musí být dobré'.
Jaký byl poslední nápad v F1, o kterém když jste slyšel, tak jste si řekl: 'Proč jsem s tím nepřišel já'?Není zde nic speciálního s čím bych chtěl přijít já. I když musím říci, že moderní vozy F1 mají tendenci jezdce technicky ohromit. Jde o to, že když jezdec přijde s nějakým nápadem, tak inženýři jsou již o deset kroků napřed.
Jaká byla poslední rada, kterou vám dal Bernie?Nikdy mi nedal radu - to je možná to, co jsem v F1 udělal špatně! Ale pamutuji si jednou na Maďarsko, byla tam nějaká prezentace, na které měli všichni jezdci pohár. Bernie se mě zeptal, kde je můj a já mu řekl, že mi nikdy žádný nedali. Jen řekl: 'No jo, na ty malé chlapy vždycky zapomenou.'
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.