Bývalý pilot Formule 1 Anthony Davidson v rozhovoru pro F1 Racing posicuje, kdy se ve své kariéře opravdu rozzlobil či co jej v současné F1 skutečně překvapilo.
Kdy jste se naposledy zděsil na závodní dráze?Asi když jsem byl hodně blízko havárii na Road Atlanta, bylo to předloni. Ztratil jsem kontrolu, když jsem se učil ve tmě a pak jsem už letěl přímo na bariéry. Byla to moje první nehoda ve sportovním autě - to bylo trochu děsivé. V F1 si nemyslím, že bych se někdy zděsil. Možná rozčílil, ale ne že bych se zděsil.
Kdy jste se naposledy na závodní trati opravdu naštaval?Možná na posledním závodu v Zhuhaii v Číně, který jsem vyhrál. Když v závodu uvíznete v provozu, tak se vždycky naštvete na někoho, kdo je v cestě.
Kdy se naposledy stalo, že jste viděl monopost F1 a řekl si: 'Rád bych se s ním projel'?Bylo to pravděpodobně v roce 2011 a byl to Red Bull RB7. Rád bych věděl, co ho dělá tak speciálním - víte, že by s vámi nezápasil nedělal věci, které nechcete. Spíše by vám dal dobrou zkušenost než aby byl něčím, co vás chce zabít.
Kdy jste naposledy viděl nějakého jezdce a řekl jste si: 'Páni, ten je dobrý'?Jednou se budu muset podívat na tu spoustu pole position Seba Vettela z loňské sezony. Kolo Lewise v Koreji také bylo neuvěřitelné. Stále si pamatuji na okamžik, kdy jsem poprvé viděl Lewise, Alonsa, Jensona a Kimiho řídit - byli opravdu dobří. Kimi před svým vstupem do F1 odjel pouze 23 závodů ve Formuli Renault. Viděli jste však už z jeho jízdy na motokárách, že bude něčím speciálním.
Kdy jste byl naposledy něčím v F1 opravdu překvapený?Bylo to když jsem seděl na boxové zídce vloni v Brazílii, překvapil mě Virgin během třetího volného tréninku. Viděl jsem, jaký přístup k informacím týmy mají - nemohl jsem uvěřit pokroku od doby, kdy jsem před třemi lety naposledy řídil auto F1. Když se na to podíváte ze strany, kterou fandové u televizí a ani komentátoři nevidí, tak vám to otevře oči. Je úžasné, že i tým z konce pole může těžit z takového technologického pokroku.
Boxová zídka Williamsu (foto: Williams F1 Team)
Kdy jste si naposledy opravdu sedl, abyste se podíval na závod F1 živě v televizi?Dívání se na F1 živě v televizi? Tak to si nevzpomínám, mohlo by to být Turecko 2008.
Co byla poslední věc, na kterou jste myslíval na roštu předtím, než zhasla světla.Abych měl dobrý start a abych se ujistil, že mám otáčky v dobré výši... Jen jsem si říkal: 'To musí být dobré'.
Jaký byl poslední nápad v F1, o kterém když jste slyšel, tak jste si řekl: 'Proč jsem s tím nepřišel já'?Není zde nic speciálního s čím bych chtěl přijít já. I když musím říci, že moderní vozy F1 mají tendenci jezdce technicky ohromit. Jde o to, že když jezdec přijde s nějakým nápadem, tak inženýři jsou již o deset kroků napřed.
Jaká byla poslední rada, kterou vám dal Bernie?Nikdy mi nedal radu - to je možná to, co jsem v F1 udělal špatně! Ale pamutuji si jednou na Maďarsko, byla tam nějaká prezentace, na které měli všichni jezdci pohár. Bernie se mě zeptal, kde je můj a já mu řekl, že mi nikdy žádný nedali. Jen řekl: 'No jo, na ty malé chlapy vždycky zapomenou.'
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.