Bývalý pilot Formule 1 Anthony Davidson v rozhovoru pro F1 Racing posicuje, kdy se ve své kariéře opravdu rozzlobil či co jej v současné F1 skutečně překvapilo.
Kdy jste se naposledy zděsil na závodní dráze?Asi když jsem byl hodně blízko havárii na Road Atlanta, bylo to předloni. Ztratil jsem kontrolu, když jsem se učil ve tmě a pak jsem už letěl přímo na bariéry. Byla to moje první nehoda ve sportovním autě - to bylo trochu děsivé. V F1 si nemyslím, že bych se někdy zděsil. Možná rozčílil, ale ne že bych se zděsil.
Kdy jste se naposledy na závodní trati opravdu naštaval?Možná na posledním závodu v Zhuhaii v Číně, který jsem vyhrál. Když v závodu uvíznete v provozu, tak se vždycky naštvete na někoho, kdo je v cestě.
Kdy se naposledy stalo, že jste viděl monopost F1 a řekl si: 'Rád bych se s ním projel'?Bylo to pravděpodobně v roce 2011 a byl to Red Bull RB7. Rád bych věděl, co ho dělá tak speciálním - víte, že by s vámi nezápasil nedělal věci, které nechcete. Spíše by vám dal dobrou zkušenost než aby byl něčím, co vás chce zabít.
Kdy jste naposledy viděl nějakého jezdce a řekl jste si: 'Páni, ten je dobrý'?Jednou se budu muset podívat na tu spoustu pole position Seba Vettela z loňské sezony. Kolo Lewise v Koreji také bylo neuvěřitelné. Stále si pamatuji na okamžik, kdy jsem poprvé viděl Lewise, Alonsa, Jensona a Kimiho řídit - byli opravdu dobří. Kimi před svým vstupem do F1 odjel pouze 23 závodů ve Formuli Renault. Viděli jste však už z jeho jízdy na motokárách, že bude něčím speciálním.
Kdy jste byl naposledy něčím v F1 opravdu překvapený?Bylo to když jsem seděl na boxové zídce vloni v Brazílii, překvapil mě Virgin během třetího volného tréninku. Viděl jsem, jaký přístup k informacím týmy mají - nemohl jsem uvěřit pokroku od doby, kdy jsem před třemi lety naposledy řídil auto F1. Když se na to podíváte ze strany, kterou fandové u televizí a ani komentátoři nevidí, tak vám to otevře oči. Je úžasné, že i tým z konce pole může těžit z takového technologického pokroku.
Boxová zídka Williamsu (foto: Williams F1 Team)
Kdy jste si naposledy opravdu sedl, abyste se podíval na závod F1 živě v televizi?Dívání se na F1 živě v televizi? Tak to si nevzpomínám, mohlo by to být Turecko 2008.
Co byla poslední věc, na kterou jste myslíval na roštu předtím, než zhasla světla.Abych měl dobrý start a abych se ujistil, že mám otáčky v dobré výši... Jen jsem si říkal: 'To musí být dobré'.
Jaký byl poslední nápad v F1, o kterém když jste slyšel, tak jste si řekl: 'Proč jsem s tím nepřišel já'?Není zde nic speciálního s čím bych chtěl přijít já. I když musím říci, že moderní vozy F1 mají tendenci jezdce technicky ohromit. Jde o to, že když jezdec přijde s nějakým nápadem, tak inženýři jsou již o deset kroků napřed.
Jaká byla poslední rada, kterou vám dal Bernie?Nikdy mi nedal radu - to je možná to, co jsem v F1 udělal špatně! Ale pamutuji si jednou na Maďarsko, byla tam nějaká prezentace, na které měli všichni jezdci pohár. Bernie se mě zeptal, kde je můj a já mu řekl, že mi nikdy žádný nedali. Jen řekl: 'No jo, na ty malé chlapy vždycky zapomenou.'
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli startovní penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.