Hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan v rozhovoru pro Autosport označuje klíčové slabiny loňského monopostu, které řešily před novou sezónou. Zmiňuje se také o jejich problematickém foukání, výhodách nového motoru Renault a přístupu k návrhu převodovky a KERSu.
Jaké byly klíčové slabiny loňského auta, které jste řešili?Mark Gillan: Obecně jsme museli vylepšit všechny oblasti. Auto bylo poměrně těžké, měli jsme problémy se spolehlivostí, s nekonzistencí dílů a větší degradaci aerodynamické výkonnosti při zvýšených nárocích na chlazení v teplejších podmínkách. V těchto oblastech jsme si dali za cíl se zlepšit.
Výfukový difuzor byl další slabinou Williamsu, částečně kvůli motoru Cosworth, s nímž jste jezdili. Je pro vás zákaz foukání výhodou?MG: Nemohl za to pouze dodavatel motorů. My jsme se foukání začali věnovat pozdě, takže si za to můžeme částečně sami. Nikdy neztratíte to, na co přijdete, proto bylo důležité, že se nám podařilo tomu přijít na kloub a pochopit to. Porozumění dopadu současných pravidel a to, jak se s nimi vyrovnat, bylo klíčovým procesem.
Máte širší užitek z přechodu na motory Renault, než jen to, že budete mít lepší motor?MG: Jedná se o pohonnou jednotku, která vyhrála šampionát. Poskytuje nám o dost více flexibility, obzvláště v záležitostech jako jsou provozní teploty vody a oleje, rovněž ve schopnostech jejího mapování. To vše navíc k nižší degradaci výkonu v průběhu životního cyklu motoru. Poskytuje nám to více volnosti při provozování auta a aerodynamického uspořádání bočnic.
Pastor Maldonado s letošním vozem FW34 při testech v Jerezu (foto: Williams F1 Team)
Jaký přístup jste zvolili k návrhu převodovky a KERSu?MG: Jak převodovka, tak i KERS jsou evolucí z minulého roku. Cílem bylo zajištění výkonnosti a spolehlivosti, s níž jsme se na počátku loňska trápili a velmi jsme se snažili to vyřešit. Podstoupili jsme na dynamometru spoustu vytrvalostních jízd před tím, než jsme vyrazili na trať. KERS je náš vlastní, ale s Renaultem sdílíme tolik informací, kolik potřebují, a my nasloucháme jakékoliv zpětné vazbě, která je nám poskytována.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.