Před rokem mladý talent Red Bullu Daniel Ricciardo zazářil během testu nováčků v Abú Zabí. Nyní mu rakouský tým zajistil místo u HRT, kde letos sbírá své první závodní zkušenosti ve Formuli 1. Příští rok mladý si mladý Australan polepší - měl by závodit za Toro Rosso. Které okruhy se mu líbí a co mu naopak v F1 chybí?
Kdyby sis musel vybrat nový městský okruh pro závod F1 - které město by sis ve světě vybral a proč?Las Vegas nebo New York. Ještě jsem nebyl ani v jednom z těchto měst, ale určitě by to bylo skvělé. Američané dělají vše ve velkém!
Pokud by sis mohl vybrat někoho z bývalých mistrů světa za svého týmového kolegu, kdo by to byl a proč?Ayrtona Sennu – poznal bych, jak to k sakru jezdil za mokra.
V minulosti se v F1 objevilo hodně novinek - přísavný efekt, aktivní zavěšení, přeplňování motorů, šestikolky, atd. Pokud by se mohla zavést jedna z bývalých inovací, kterou by sis vybral a proč?V10 motory – kvůli zvuku!
Kterou novinku bys rád viděl v budoucnosti?Nic příliš futuristického. Zachoval bych to ve starém stylu – více koní není nikdy ke škodě a museli bychom zachovat ten zvuk, aby nám z toho ještě dlouho zvonilo v uších.
Při rozhovoru s novináři před Velkou cenou Austrálie (foto: Red Bull Racing)
Kdybys mohl po zbytek života jezdit pouze na jednom okruhu, který - ať už z minulosti či ze současnosti - by sis vybral?Zřejmě starou Nordschleife. Makao by bylo těsně druhé a Bathurst (byť jsem tam nikdy nejezdil) by bylo také úžasné.
Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell, March - to jsou některé týmy, které opustili F1. Za který bývalý tým bys jezdil nejraději a proč?To je těžké. Nemám na to opravdu odpověď, ale Fangiova Alfa Romeo z padesátých let by byla speciální.
Kdybys měl navrhnout nový okruh pro F1 a mohl dát dohromady všechny své oblíbené zatáčky z ostatních světových okruhů - které tři bys do něj chtěl zahrnout nejvíce a proč?Dipper z Bathurstu, druhý sektor z Makaa, kde je rychlá pravá a pak na plný plyn kombinace levá - pravá, a zadní část z Brands Hatch. Rychlá místa s terénními nerovnostmi jsou místy, kde se něco děje.
V Suzuce ho kamery na chvíli zastihly před Rosbergovým Mercedesem (foto: HRT)
Kdyby ses mohl vrátit v čase a závodit v F1 v kterékoliv dekádě od 50. do 90. let, kterou by sis vybral a proč?Zřejmě ta osmdesátá. Ale upřímně si myslím, že každá dekáda byla určitým způsobem zvláštní, takže bych bral kteroukoliv. I před těmi osmdesátými lety, například v padesátých či šedesátých letech, musela existovat pro piloty zajímavá auta.
Které ze současných pravidel F1 bys nejraději změnil a proč?Rád bych u svého vozu trochu zvýšil výkon (smích)! Upřímně, podle mě se momentálně nacházíme v dobré éře a závodění je vzrušující, takže bych moc neměnil. Přesto bych rád viděl, kdyby pole bylo vyrovnanější. To je jednou z věcí, která by přispěla k lepším závodům.
Které dva piloty z odlišných období bys viděl nejraději proti sobě závodit?Ayrtona Sennu a Jamese Hunta.
Domácí grilovačka s Markem Webberem (foto: Red Bull Racing)
Kdybys byl šéfem týmu, kterého ze současných pilotů by sis vybral do svého týmu (krom sebe a svého týmového kolegy)?Cola Trickla nebo Rowdyho Burnse (smích)! (oba z filmu Bouřlivé dny)
Pouze 19 světových závodních okruhů tvoří letošní kalendář Formule 1. Kdybys mohl jeden přidat, který by to byl a proč?Makao. Vím, že je úzké, ale byla by to děsná legrace.Pokud bys pořádal party a mohl pozvat lidi z motosportu - z minulosti či současnosti - koho bys přizval?Valentina Rossiho, Travise Pastranu, Wayna Gardnera, Dale Earnhardta. Vždy jsem měl rád všechny druhy závodění a obzvlášť to na dvou kolech, takže mí idolové pocházejí z ostatních disciplín. Myslím si, že by bylo skvělé poznat jejich osobnosti a způsob, jakým se vyrovnávají s určitými věcmi. Kluci závodící na dvou kolech jsou blázni, takže by s nimi byla spousta legrace, tím jsem si jistý. A Dále Earnhardt byl mým hrdinou, když jsem byl dítě. Miloval jsem sledování NASCARu a on byl tím zastrašovatelem.
Kdybys měl šanci se svézt v kterémkoliv z legendárních vozů F1 z minulosti (krom těch vyrobených vlastním týmem), který by sis vybral?McLaren MP4/4.
Ricciardo během roadshow Red Bullu doma v australském Perthu (foto: Red Bull Racing)
Ve většině motorhomů chybí nástřešní bazén, bowlingová dráha či otočný suši bar. Kdybys mohl přidat něco navíc do motorhomu týmu, co by to bylo?Nástřešní kino s lázněmi a stolním tenisem. Možná by tam do rohu dobře zapadl i menší bar s nějakými hezkými číšnicemi.
Právě jsi vyhrál titul mistra světa - kam bys to zašel oslavit a jaké jídlo by sis vybral?Zřejmě bych pozval všechny ke mně domů do Austrálie a nechal bych mamku navařit nějaké fantastické jídlo. Osobně bych šel to řízků na italský způsob. Počasí by bylo perfektní, takže bychom byli v šortkách, tričkách a bez bot v typickém australském létu. To by byla paráda!
Předchozí rozhovory (klikněte na jméno): Alguersuari, Barrichello, Buemi, Di Resta, Glock, Chandhok, Hamilton, Kobajaši, Kovalainen, Liuzzi, Pérez, Petrov, Rosberg, Schumacher, Sutil, Trulli, Vettel, Webber.
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.