Před rokem mladý talent Red Bullu Daniel Ricciardo zazářil během testu nováčků v Abú Zabí. Nyní mu rakouský tým zajistil místo u HRT, kde letos sbírá své první závodní zkušenosti ve Formuli 1. Příští rok mladý si mladý Australan polepší - měl by závodit za Toro Rosso. Které okruhy se mu líbí a co mu naopak v F1 chybí?
Kdyby sis musel vybrat nový městský okruh pro závod F1 - které město by sis ve světě vybral a proč?Las Vegas nebo New York. Ještě jsem nebyl ani v jednom z těchto měst, ale určitě by to bylo skvělé. Američané dělají vše ve velkém!
Pokud by sis mohl vybrat někoho z bývalých mistrů světa za svého týmového kolegu, kdo by to byl a proč?Ayrtona Sennu – poznal bych, jak to k sakru jezdil za mokra.
V minulosti se v F1 objevilo hodně novinek - přísavný efekt, aktivní zavěšení, přeplňování motorů, šestikolky, atd. Pokud by se mohla zavést jedna z bývalých inovací, kterou by sis vybral a proč?V10 motory – kvůli zvuku!
Kterou novinku bys rád viděl v budoucnosti?Nic příliš futuristického. Zachoval bych to ve starém stylu – více koní není nikdy ke škodě a museli bychom zachovat ten zvuk, aby nám z toho ještě dlouho zvonilo v uších.
Při rozhovoru s novináři před Velkou cenou Austrálie (foto: Red Bull Racing)
Kdybys mohl po zbytek života jezdit pouze na jednom okruhu, který - ať už z minulosti či ze současnosti - by sis vybral?Zřejmě starou Nordschleife. Makao by bylo těsně druhé a Bathurst (byť jsem tam nikdy nejezdil) by bylo také úžasné.
Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell, March - to jsou některé týmy, které opustili F1. Za který bývalý tým bys jezdil nejraději a proč?To je těžké. Nemám na to opravdu odpověď, ale Fangiova Alfa Romeo z padesátých let by byla speciální.
Kdybys měl navrhnout nový okruh pro F1 a mohl dát dohromady všechny své oblíbené zatáčky z ostatních světových okruhů - které tři bys do něj chtěl zahrnout nejvíce a proč?Dipper z Bathurstu, druhý sektor z Makaa, kde je rychlá pravá a pak na plný plyn kombinace levá - pravá, a zadní část z Brands Hatch. Rychlá místa s terénními nerovnostmi jsou místy, kde se něco děje.
V Suzuce ho kamery na chvíli zastihly před Rosbergovým Mercedesem (foto: HRT)
Kdyby ses mohl vrátit v čase a závodit v F1 v kterékoliv dekádě od 50. do 90. let, kterou by sis vybral a proč?Zřejmě ta osmdesátá. Ale upřímně si myslím, že každá dekáda byla určitým způsobem zvláštní, takže bych bral kteroukoliv. I před těmi osmdesátými lety, například v padesátých či šedesátých letech, musela existovat pro piloty zajímavá auta.
Které ze současných pravidel F1 bys nejraději změnil a proč?Rád bych u svého vozu trochu zvýšil výkon (smích)! Upřímně, podle mě se momentálně nacházíme v dobré éře a závodění je vzrušující, takže bych moc neměnil. Přesto bych rád viděl, kdyby pole bylo vyrovnanější. To je jednou z věcí, která by přispěla k lepším závodům.
Které dva piloty z odlišných období bys viděl nejraději proti sobě závodit?Ayrtona Sennu a Jamese Hunta.
Domácí grilovačka s Markem Webberem (foto: Red Bull Racing)
Kdybys byl šéfem týmu, kterého ze současných pilotů by sis vybral do svého týmu (krom sebe a svého týmového kolegy)?Cola Trickla nebo Rowdyho Burnse (smích)! (oba z filmu Bouřlivé dny)
Pouze 19 světových závodních okruhů tvoří letošní kalendář Formule 1. Kdybys mohl jeden přidat, který by to byl a proč?Makao. Vím, že je úzké, ale byla by to děsná legrace.Pokud bys pořádal party a mohl pozvat lidi z motosportu - z minulosti či současnosti - koho bys přizval?Valentina Rossiho, Travise Pastranu, Wayna Gardnera, Dale Earnhardta. Vždy jsem měl rád všechny druhy závodění a obzvlášť to na dvou kolech, takže mí idolové pocházejí z ostatních disciplín. Myslím si, že by bylo skvělé poznat jejich osobnosti a způsob, jakým se vyrovnávají s určitými věcmi. Kluci závodící na dvou kolech jsou blázni, takže by s nimi byla spousta legrace, tím jsem si jistý. A Dále Earnhardt byl mým hrdinou, když jsem byl dítě. Miloval jsem sledování NASCARu a on byl tím zastrašovatelem.
Kdybys měl šanci se svézt v kterémkoliv z legendárních vozů F1 z minulosti (krom těch vyrobených vlastním týmem), který by sis vybral?McLaren MP4/4.
Ricciardo během roadshow Red Bullu doma v australském Perthu (foto: Red Bull Racing)
Ve většině motorhomů chybí nástřešní bazén, bowlingová dráha či otočný suši bar. Kdybys mohl přidat něco navíc do motorhomu týmu, co by to bylo?Nástřešní kino s lázněmi a stolním tenisem. Možná by tam do rohu dobře zapadl i menší bar s nějakými hezkými číšnicemi.
Právě jsi vyhrál titul mistra světa - kam bys to zašel oslavit a jaké jídlo by sis vybral?Zřejmě bych pozval všechny ke mně domů do Austrálie a nechal bych mamku navařit nějaké fantastické jídlo. Osobně bych šel to řízků na italský způsob. Počasí by bylo perfektní, takže bychom byli v šortkách, tričkách a bez bot v typickém australském létu. To by byla paráda!
Předchozí rozhovory (klikněte na jméno): Alguersuari, Barrichello, Buemi, Di Resta, Glock, Chandhok, Hamilton, Kobajaši, Kovalainen, Liuzzi, Pérez, Petrov, Rosberg, Schumacher, Sutil, Trulli, Vettel, Webber.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.