Před rokem mladý talent Red Bullu Daniel Ricciardo zazářil během testu nováčků v Abú Zabí. Nyní mu rakouský tým zajistil místo u HRT, kde letos sbírá své první závodní zkušenosti ve Formuli 1. Příští rok mladý si mladý Australan polepší - měl by závodit za Toro Rosso. Které okruhy se mu líbí a co mu naopak v F1 chybí?
Kdyby sis musel vybrat nový městský okruh pro závod F1 - které město by sis ve světě vybral a proč?Las Vegas nebo New York. Ještě jsem nebyl ani v jednom z těchto měst, ale určitě by to bylo skvělé. Američané dělají vše ve velkém!
Pokud by sis mohl vybrat někoho z bývalých mistrů světa za svého týmového kolegu, kdo by to byl a proč?Ayrtona Sennu – poznal bych, jak to k sakru jezdil za mokra.
V minulosti se v F1 objevilo hodně novinek - přísavný efekt, aktivní zavěšení, přeplňování motorů, šestikolky, atd. Pokud by se mohla zavést jedna z bývalých inovací, kterou by sis vybral a proč?V10 motory – kvůli zvuku!
Kterou novinku bys rád viděl v budoucnosti?Nic příliš futuristického. Zachoval bych to ve starém stylu – více koní není nikdy ke škodě a museli bychom zachovat ten zvuk, aby nám z toho ještě dlouho zvonilo v uších.
Při rozhovoru s novináři před Velkou cenou Austrálie (foto: Red Bull Racing)
Kdybys mohl po zbytek života jezdit pouze na jednom okruhu, který - ať už z minulosti či ze současnosti - by sis vybral?Zřejmě starou Nordschleife. Makao by bylo těsně druhé a Bathurst (byť jsem tam nikdy nejezdil) by bylo také úžasné.
Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell, March - to jsou některé týmy, které opustili F1. Za který bývalý tým bys jezdil nejraději a proč?To je těžké. Nemám na to opravdu odpověď, ale Fangiova Alfa Romeo z padesátých let by byla speciální.
Kdybys měl navrhnout nový okruh pro F1 a mohl dát dohromady všechny své oblíbené zatáčky z ostatních světových okruhů - které tři bys do něj chtěl zahrnout nejvíce a proč?Dipper z Bathurstu, druhý sektor z Makaa, kde je rychlá pravá a pak na plný plyn kombinace levá - pravá, a zadní část z Brands Hatch. Rychlá místa s terénními nerovnostmi jsou místy, kde se něco děje.
V Suzuce ho kamery na chvíli zastihly před Rosbergovým Mercedesem (foto: HRT)
Kdyby ses mohl vrátit v čase a závodit v F1 v kterékoliv dekádě od 50. do 90. let, kterou by sis vybral a proč?Zřejmě ta osmdesátá. Ale upřímně si myslím, že každá dekáda byla určitým způsobem zvláštní, takže bych bral kteroukoliv. I před těmi osmdesátými lety, například v padesátých či šedesátých letech, musela existovat pro piloty zajímavá auta.
Které ze současných pravidel F1 bys nejraději změnil a proč?Rád bych u svého vozu trochu zvýšil výkon (smích)! Upřímně, podle mě se momentálně nacházíme v dobré éře a závodění je vzrušující, takže bych moc neměnil. Přesto bych rád viděl, kdyby pole bylo vyrovnanější. To je jednou z věcí, která by přispěla k lepším závodům.
Které dva piloty z odlišných období bys viděl nejraději proti sobě závodit?Ayrtona Sennu a Jamese Hunta.
Domácí grilovačka s Markem Webberem (foto: Red Bull Racing)
Kdybys byl šéfem týmu, kterého ze současných pilotů by sis vybral do svého týmu (krom sebe a svého týmového kolegy)?Cola Trickla nebo Rowdyho Burnse (smích)! (oba z filmu Bouřlivé dny)
Pouze 19 světových závodních okruhů tvoří letošní kalendář Formule 1. Kdybys mohl jeden přidat, který by to byl a proč?Makao. Vím, že je úzké, ale byla by to děsná legrace.Pokud bys pořádal party a mohl pozvat lidi z motosportu - z minulosti či současnosti - koho bys přizval?Valentina Rossiho, Travise Pastranu, Wayna Gardnera, Dale Earnhardta. Vždy jsem měl rád všechny druhy závodění a obzvlášť to na dvou kolech, takže mí idolové pocházejí z ostatních disciplín. Myslím si, že by bylo skvělé poznat jejich osobnosti a způsob, jakým se vyrovnávají s určitými věcmi. Kluci závodící na dvou kolech jsou blázni, takže by s nimi byla spousta legrace, tím jsem si jistý. A Dále Earnhardt byl mým hrdinou, když jsem byl dítě. Miloval jsem sledování NASCARu a on byl tím zastrašovatelem.
Kdybys měl šanci se svézt v kterémkoliv z legendárních vozů F1 z minulosti (krom těch vyrobených vlastním týmem), který by sis vybral?McLaren MP4/4.
Ricciardo během roadshow Red Bullu doma v australském Perthu (foto: Red Bull Racing)
Ve většině motorhomů chybí nástřešní bazén, bowlingová dráha či otočný suši bar. Kdybys mohl přidat něco navíc do motorhomu týmu, co by to bylo?Nástřešní kino s lázněmi a stolním tenisem. Možná by tam do rohu dobře zapadl i menší bar s nějakými hezkými číšnicemi.
Právě jsi vyhrál titul mistra světa - kam bys to zašel oslavit a jaké jídlo by sis vybral?Zřejmě bych pozval všechny ke mně domů do Austrálie a nechal bych mamku navařit nějaké fantastické jídlo. Osobně bych šel to řízků na italský způsob. Počasí by bylo perfektní, takže bychom byli v šortkách, tričkách a bez bot v typickém australském létu. To by byla paráda!
Předchozí rozhovory (klikněte na jméno): Alguersuari, Barrichello, Buemi, Di Resta, Glock, Chandhok, Hamilton, Kobajaši, Kovalainen, Liuzzi, Pérez, Petrov, Rosberg, Schumacher, Sutil, Trulli, Vettel, Webber.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.