Rubens Barrichello dojel ve Velké ceně Koreje na 12. místě, závod Pastora Maldonada byl narušen penalizací a poté ukončen kvůli problému s motorem. Jak hodnotí víkend v Jeongamu z pohledu Williamsu hlavní provozní inženýr Mark Gillan?
Jak bys popsal výkonnost FW33 v Jeongamu?Mark Gillan: Nasadili jsme nový aerodynamický balík na oba vozy a celková výkonnost o víkendu v Jeongamu byla o něco lepší než v Suzuce. Oba piloti odváděli po celý víkend dobrou práci. Relativní závodní rychlost, obzvlášť při Rubensově posledním dlouhém stintu na měkkých pneumatikách, byla celkem dobrá, ale jak jsem se zmiňoval dříve, potřebujeme naši základní rychlost ještě zlepšit.
Dva mokré tréninky v pátek nedaly odpověď na mnohé otázky ohledně pneumatik. Jak moc jste si věřili ohledně míry opotřebení před nedělní velkou cenou?MG: Předpověď Pirelli týkající se opotřebení bývá obvykle přesná, ale s podstatným zlepšením dráhy, které jsme zažili během třetího tréninku, panovaly obavy o to, zda se opotřebení a degradace měkké a super-měkké směsí nebude moc lišit od té předpokládané.
Překvapila vás tedy životnost měkké a super-měkké směsi?MG: Obě si vedli lépe, než se čekalo, a Rubens této dodatečné výdrže měkkých pneumatik ke konci dobře využil za konzistentní rychlosti.
Změny na předním křídle Williamsu FW33 v Koreji: zmizel horizontální prvek z bočnice (4), tvar a vnitřní zakončení horní klapky (1), napojení křídla na povinnou neutrální část spodního nosného profilu (2) a spodní tvar bočnice pro usměrnění toku vzduchu (3)(foto: AT&T Williams)
Změnili byste Rubensovi strategii na dvouzastávkovou, i kdyby nevyjel safety-car?MG: Ano, ta možnost tam byla.
Pastor dostal trest v podobě průjezdu boxovou uličkou za přestupek v boxech. Co se tam stalo?MG: Načasování výjezdu safety-caru v 16. kole bylo z pohledu Pastorovy strategie dobré, žel když rychle zareagoval na výzvu zajet do boků, minul vnější kužel na vjezdu do boxové uličky, za což byl potrestán.
Na řadě je první Velká cena Indie. Co můžou fanoušci Williamsu očekávat od Budhova mezinárodního okruhu?MG: Úžasnou podívanou na novém vzrušujícím místě - opravdu se na ten závod těším.
Pastor Maldonado (vpravo) během Velké ceny Koreje(foto: AT&T Williams)
Za druhé, jak si tam dle vašich očekávání povede FW33?MG: Již dříve jsem uvedl, že Williams potřebuje předvádět neustálá vylepšení, což chceme potvrdit. Základní specifikace vozu a aerodynamické nastavení budou podobné jako v Jeongamu.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.