Rubens Barrichello dojel ve Velké ceně Koreje na 12. místě, závod Pastora Maldonada byl narušen penalizací a poté ukončen kvůli problému s motorem. Jak hodnotí víkend v Jeongamu z pohledu Williamsu hlavní provozní inženýr Mark Gillan?
Jak bys popsal výkonnost FW33 v Jeongamu?Mark Gillan: Nasadili jsme nový aerodynamický balík na oba vozy a celková výkonnost o víkendu v Jeongamu byla o něco lepší než v Suzuce. Oba piloti odváděli po celý víkend dobrou práci. Relativní závodní rychlost, obzvlášť při Rubensově posledním dlouhém stintu na měkkých pneumatikách, byla celkem dobrá, ale jak jsem se zmiňoval dříve, potřebujeme naši základní rychlost ještě zlepšit.
Dva mokré tréninky v pátek nedaly odpověď na mnohé otázky ohledně pneumatik. Jak moc jste si věřili ohledně míry opotřebení před nedělní velkou cenou?MG: Předpověď Pirelli týkající se opotřebení bývá obvykle přesná, ale s podstatným zlepšením dráhy, které jsme zažili během třetího tréninku, panovaly obavy o to, zda se opotřebení a degradace měkké a super-měkké směsí nebude moc lišit od té předpokládané.
Překvapila vás tedy životnost měkké a super-měkké směsi?MG: Obě si vedli lépe, než se čekalo, a Rubens této dodatečné výdrže měkkých pneumatik ke konci dobře využil za konzistentní rychlosti.
Změny na předním křídle Williamsu FW33 v Koreji: zmizel horizontální prvek z bočnice (4), tvar a vnitřní zakončení horní klapky (1), napojení křídla na povinnou neutrální část spodního nosného profilu (2) a spodní tvar bočnice pro usměrnění toku vzduchu (3)(foto: AT&T Williams)
Změnili byste Rubensovi strategii na dvouzastávkovou, i kdyby nevyjel safety-car?MG: Ano, ta možnost tam byla.
Pastor dostal trest v podobě průjezdu boxovou uličkou za přestupek v boxech. Co se tam stalo?MG: Načasování výjezdu safety-caru v 16. kole bylo z pohledu Pastorovy strategie dobré, žel když rychle zareagoval na výzvu zajet do boků, minul vnější kužel na vjezdu do boxové uličky, za což byl potrestán.
Na řadě je první Velká cena Indie. Co můžou fanoušci Williamsu očekávat od Budhova mezinárodního okruhu?MG: Úžasnou podívanou na novém vzrušujícím místě - opravdu se na ten závod těším.
Pastor Maldonado (vpravo) během Velké ceny Koreje(foto: AT&T Williams)
Za druhé, jak si tam dle vašich očekávání povede FW33?MG: Již dříve jsem uvedl, že Williams potřebuje předvádět neustálá vylepšení, což chceme potvrdit. Základní specifikace vozu a aerodynamické nastavení budou podobné jako v Jeongamu.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.