Rubens Barrichello dojel ve Velké ceně Koreje na 12. místě, závod Pastora Maldonada byl narušen penalizací a poté ukončen kvůli problému s motorem. Jak hodnotí víkend v Jeongamu z pohledu Williamsu hlavní provozní inženýr Mark Gillan?
Jak bys popsal výkonnost FW33 v Jeongamu?Mark Gillan: Nasadili jsme nový aerodynamický balík na oba vozy a celková výkonnost o víkendu v Jeongamu byla o něco lepší než v Suzuce. Oba piloti odváděli po celý víkend dobrou práci. Relativní závodní rychlost, obzvlášť při Rubensově posledním dlouhém stintu na měkkých pneumatikách, byla celkem dobrá, ale jak jsem se zmiňoval dříve, potřebujeme naši základní rychlost ještě zlepšit.
Dva mokré tréninky v pátek nedaly odpověď na mnohé otázky ohledně pneumatik. Jak moc jste si věřili ohledně míry opotřebení před nedělní velkou cenou?MG: Předpověď Pirelli týkající se opotřebení bývá obvykle přesná, ale s podstatným zlepšením dráhy, které jsme zažili během třetího tréninku, panovaly obavy o to, zda se opotřebení a degradace měkké a super-měkké směsí nebude moc lišit od té předpokládané.
Překvapila vás tedy životnost měkké a super-měkké směsi?MG: Obě si vedli lépe, než se čekalo, a Rubens této dodatečné výdrže měkkých pneumatik ke konci dobře využil za konzistentní rychlosti.
Změny na předním křídle Williamsu FW33 v Koreji: zmizel horizontální prvek z bočnice (4), tvar a vnitřní zakončení horní klapky (1), napojení křídla na povinnou neutrální část spodního nosného profilu (2) a spodní tvar bočnice pro usměrnění toku vzduchu (3)(foto: AT&T Williams)
Změnili byste Rubensovi strategii na dvouzastávkovou, i kdyby nevyjel safety-car?MG: Ano, ta možnost tam byla.
Pastor dostal trest v podobě průjezdu boxovou uličkou za přestupek v boxech. Co se tam stalo?MG: Načasování výjezdu safety-caru v 16. kole bylo z pohledu Pastorovy strategie dobré, žel když rychle zareagoval na výzvu zajet do boků, minul vnější kužel na vjezdu do boxové uličky, za což byl potrestán.
Na řadě je první Velká cena Indie. Co můžou fanoušci Williamsu očekávat od Budhova mezinárodního okruhu?MG: Úžasnou podívanou na novém vzrušujícím místě - opravdu se na ten závod těším.
Pastor Maldonado (vpravo) během Velké ceny Koreje(foto: AT&T Williams)
Za druhé, jak si tam dle vašich očekávání povede FW33?MG: Již dříve jsem uvedl, že Williams potřebuje předvádět neustálá vylepšení, což chceme potvrdit. Základní specifikace vozu a aerodynamické nastavení budou podobné jako v Jeongamu.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.