Technický ředitel Renaultu James Allison očekává, že okruh v Koreji by měl vyhovovat jejich vozu s unikátními výfuky. O trati je třeba se toho ještě hodně naučit, protože minulý rok zde byl hodně deštivý.
Které části vozu jsou klíčové pro dobrou výkonnost na Korejském mezinárodním okruhu?James Allison: Korejský mezinárodní okruh není tratí, která by favorizovala nějakou část auta, tam musí být co nejlepší celý balík. Byť tam jsou dlouhé rovinky, kde by se hodil balík s nízkým odporem, nachází se tam i dostatek zatáček, které vyžadují vyšší úrovně přítlaku pro rychlé kolo.
Zajímavý je i velmi hladký povrch dráhy bez větších hrbolů. Přidejte si k tomu nepřítomnost jakýchkoliv obrubníků a můžete jezdit s vozem velmi nízko. To by mohlo nahrávat našim výfukům: protože vzdálenost mezi podlahou vozu a zemí bude potenciálně stálejší, mělo by to pomáhat managementu proudění horkého vzduchu.
Nakolik se bude od Suzuky lišit nastavení?JA: Pojedeme s podobnou úrovní přítlaku, kterou jsme využívali v Japonsku, ale souvisejí s tím drobné změny. Například DRS bude v Koreji díky dlouhým rovinkám mnohem efektivnější, takže o tom budeme hodně přemýšlet při volbě úhlů křídel.
Výfuky byste na zádi Renaultu R31 hledali marně (foto: Lotus Renault GP)
Co jste se naučili v Suzuce?JA: Na počátku víkendu v Suzuce se naše auto moc nehodilo pro delší jízdy na měkkých pneumatikách, vedli jsme si v tom ještě hůře než naši soupeři. To nás přimělo k tomu, abychom pro závod upřednostnili středně-tvrdou směs, strategie byla proto opačná než u těch kolem nás.
Výkonnost pneumatik se v závodě lehce lišila od toho, co jsme očekávali: měkká pneumatika se ukázala být rychlejší, což znamenalo, že její kratší životnost nebyla až tak velkou nevýhodou. Tento fakt společně s načasováním safety-caru nám moc nepomohl, ale přesto jsme skončili před Force Indií, což patřilo k našim cílům.
Kolik toho víte o okruhu v Koreji, kam nejedete poprvé?JA: Loňský výlet do Koreje byl rozhodně cestou do území nikoho a nyní do Mokpo určitě přijíždíme s více megabyty dat v našich serverech než v roce 2010. Při první velké ceně tam byl okruh velmi zaprášený a počasí v závodě bylo velmi proměnlivé, takže o trati je stále třeba se toho hodně naučit. Vývoj dráhy byl zřetelný, uvidíme tedy, zda to bylo výsledkem čerstvě položeného asfaltu nebo místního prostředí.
Bruno Senna před Vitalijem Petrovem v Singapuru (foto: Lotus Renault GP)
Počasí mělo minulý rok na závod velký dopad - jaké podmínky očekáváte letos?JA: Počasí nám minulý rok přichystalo určitě zajímavé výzvy, ale současná předpověď je o něco příjemnější, což by mělo vyhovovat všem, kteří se podniku zúčastní.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.