Technický ředitel Renaultu James Allison očekává, že okruh v Koreji by měl vyhovovat jejich vozu s unikátními výfuky. O trati je třeba se toho ještě hodně naučit, protože minulý rok zde byl hodně deštivý.
Které části vozu jsou klíčové pro dobrou výkonnost na Korejském mezinárodním okruhu?James Allison: Korejský mezinárodní okruh není tratí, která by favorizovala nějakou část auta, tam musí být co nejlepší celý balík. Byť tam jsou dlouhé rovinky, kde by se hodil balík s nízkým odporem, nachází se tam i dostatek zatáček, které vyžadují vyšší úrovně přítlaku pro rychlé kolo.
Zajímavý je i velmi hladký povrch dráhy bez větších hrbolů. Přidejte si k tomu nepřítomnost jakýchkoliv obrubníků a můžete jezdit s vozem velmi nízko. To by mohlo nahrávat našim výfukům: protože vzdálenost mezi podlahou vozu a zemí bude potenciálně stálejší, mělo by to pomáhat managementu proudění horkého vzduchu.
Nakolik se bude od Suzuky lišit nastavení?JA: Pojedeme s podobnou úrovní přítlaku, kterou jsme využívali v Japonsku, ale souvisejí s tím drobné změny. Například DRS bude v Koreji díky dlouhým rovinkám mnohem efektivnější, takže o tom budeme hodně přemýšlet při volbě úhlů křídel.
Výfuky byste na zádi Renaultu R31 hledali marně (foto: Lotus Renault GP)
Co jste se naučili v Suzuce?JA: Na počátku víkendu v Suzuce se naše auto moc nehodilo pro delší jízdy na měkkých pneumatikách, vedli jsme si v tom ještě hůře než naši soupeři. To nás přimělo k tomu, abychom pro závod upřednostnili středně-tvrdou směs, strategie byla proto opačná než u těch kolem nás.
Výkonnost pneumatik se v závodě lehce lišila od toho, co jsme očekávali: měkká pneumatika se ukázala být rychlejší, což znamenalo, že její kratší životnost nebyla až tak velkou nevýhodou. Tento fakt společně s načasováním safety-caru nám moc nepomohl, ale přesto jsme skončili před Force Indií, což patřilo k našim cílům.
Kolik toho víte o okruhu v Koreji, kam nejedete poprvé?JA: Loňský výlet do Koreje byl rozhodně cestou do území nikoho a nyní do Mokpo určitě přijíždíme s více megabyty dat v našich serverech než v roce 2010. Při první velké ceně tam byl okruh velmi zaprášený a počasí v závodě bylo velmi proměnlivé, takže o trati je stále třeba se toho hodně naučit. Vývoj dráhy byl zřetelný, uvidíme tedy, zda to bylo výsledkem čerstvě položeného asfaltu nebo místního prostředí.
Bruno Senna před Vitalijem Petrovem v Singapuru (foto: Lotus Renault GP)
Počasí mělo minulý rok na závod velký dopad - jaké podmínky očekáváte letos?JA: Počasí nám minulý rok přichystalo určitě zajímavé výzvy, ale současná předpověď je o něco příjemnější, což by mělo vyhovovat všem, kteří se podniku zúčastní.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.