Rozhovor s Allisonem: Korea by mohla nahrávat našim výfukům

Renault
Renault, foto: Renault Sport F1
Petr Hlawiczka 12. října 2011 6:20
Sdílej:

Technický ředitel Renaultu James Allison očekává, že okruh v Koreji by měl vyhovovat jejich vozu s unikátními výfuky. O trati je třeba se toho ještě hodně naučit, protože minulý rok zde byl hodně deštivý.

Které části vozu jsou klíčové pro dobrou výkonnost na Korejském mezinárodním okruhu?James Allison: Korejský mezinárodní okruh není tratí, která by favorizovala nějakou část auta, tam musí být co nejlepší celý balík. Byť tam jsou dlouhé rovinky, kde by se hodil balík s nízkým odporem, nachází se tam i dostatek zatáček, které vyžadují vyšší úrovně přítlaku pro rychlé kolo.

Zajímavý je i velmi hladký povrch dráhy bez větších hrbolů. Přidejte si k tomu nepřítomnost jakýchkoliv obrubníků a můžete jezdit s vozem velmi nízko. To by mohlo nahrávat našim výfukům: protože vzdálenost mezi podlahou vozu a zemí bude potenciálně stálejší, mělo by to pomáhat managementu proudění horkého vzduchu.

Nakolik se bude od Suzuky lišit nastavení?JA: Pojedeme s podobnou úrovní přítlaku, kterou jsme využívali v Japonsku, ale souvisejí s tím drobné změny. Například DRS bude v Koreji díky dlouhým rovinkám mnohem efektivnější, takže o tom budeme hodně přemýšlet při volbě úhlů křídel.

Výfuky byste na zádi Renaultu R31 hledali marně (foto: Lotus Renault GP)

Co jste se naučili v Suzuce?JA: Na počátku víkendu v Suzuce se naše auto moc nehodilo pro delší jízdy na měkkých pneumatikách, vedli jsme si v tom ještě hůře než naši soupeři. To nás přimělo k tomu, abychom pro závod upřednostnili středně-tvrdou směs, strategie byla proto opačná než u těch kolem nás.

Výkonnost pneumatik se v závodě lehce lišila od toho, co jsme očekávali: měkká pneumatika se ukázala být rychlejší, což znamenalo, že její kratší životnost nebyla až tak velkou nevýhodou. Tento fakt společně s načasováním safety-caru nám moc nepomohl, ale přesto jsme skončili před Force Indií, což patřilo k našim cílům.

Kolik toho víte o okruhu v Koreji, kam nejedete poprvé?JA: Loňský výlet do Koreje byl rozhodně cestou do území nikoho a nyní do Mokpo určitě přijíždíme s více megabyty dat v našich serverech než v roce 2010. Při první velké ceně tam byl okruh velmi zaprášený a počasí v závodě bylo velmi proměnlivé, takže o trati je stále třeba se toho hodně naučit. Vývoj dráhy byl zřetelný, uvidíme tedy, zda to bylo výsledkem čerstvě položeného asfaltu nebo místního prostředí.

Bruno Senna před Vitalijem Petrovem v Singapuru (foto: Lotus Renault GP)

Počasí mělo minulý rok na závod velký dopad - jaké podmínky očekáváte letos?JA: Počasí nám minulý rok přichystalo určitě zajímavé výzvy, ale současná předpověď je o něco příjemnější, což by mělo vyhovovat všem, kteří se podniku zúčastní.

Stalo se