Šňůra neuspokojivých výkonů Williams pokračovala i v Suzuce bez Sama Michaela, ale s nově povýšeným Markem Gillanem do role hlavního provozního inženýra. Pastor Maldonado byl v cíli klasifikován na 14., Rubens Barrichello na 17. místě. S čím se Williams minulý víkend potýkal?
Jak bys shrnul výkonnost vozu FW33 v Suzuce?Mark Gillan: Nikdo v týmu není se současnou výkonností FW33 spokojený a víkendový závod v Suzuce nebyl výjimkou. Bylo to můj první závod, kdy jsem na trati šéfoval a rád bych celému závodnímu týmu poděkoval za vynikající úsilí a odhodlání, které projevovali po celý víkend.
Žádný z vozů nedokončil jízdy plánované na pátek. Jak to ovlivnilo zbytek závodního víkendu?MG: Měli jsme v prvním a druhém tréninku pár problémů, které narušily náš testovací program a znemožnily nám testování několika aerodynamických novinek. Získali jsme však informace o dalších testovacích prvcích, které využijeme ve vývojovém procesu jak pro letošní auto, tak i pro příští FW34.
Jak vážné bylo opotřebení pneumatik v Suzuce?MG: Opotřebení a degradace středně-tvrdých a obzvlášť měkkých pneumatik byli velmi důležité během víkendových příprav na závod a safety-car sehrál významnou úlohu v tom, jak týmy přizpůsobovaly své strategie.
Rubens Barrichello v Suzuce těsně před svým kolegou Pastorem Maldonadem(foto: AT&T Williams)
Oba piloti přišli na startu o pozice. Měli nějaký technický problém při rozjezdu?MG: Rubens přišel o tři a Pastor o dvě místa. Rubens startoval na měkčí sadě z čisté strany roštu opravdu měl problém, který jsme nyní pochopili. Pastor startoval na středně-tvrdých pneumatikách ze špinavé strany, neměl problém.
Jak ovlivnil výjezd safety-caru ve 24. kole Rubensův a Pastorův závod?MG: Povolali jsme Rubense k zastávce v prvním kole safety-caru, protože by stejně stavěl, akorát ztratil nějaký čas za Kobajašim na tvrdších pneumatikách, když safety-car zajel do boxů. Pomalou zastávkou jsme přišli o místo vůči Rosbergovi.
Pastor startoval do závodu s dvouzastávkovou strategií a nejprve jsme ho nechali po výjezdu safety-caru na dráze v pokusu o získání pozic na dráze, jenže se ve 24. kole ukázalo, že to nefunguje a povolali jsme ho do boxů, přičemž přišel o dvě místa.
Williamsy na startovním roštu (foto: AT&T Williams)
Pastor zajel úplně stejné nejrychlejší kolo jako Lewis Hamilton - 1:37,645. Je to pro vás povzbuzením?MG: Pastorovo vyvážení v závodě na měkkých pneumatikách při menším množství paliva v posledním stintu bylo dobré, ale spíše to jasně poukazuje na to, že celková rychlost vozu se musí dramaticky zlepšit - a na tom usilovně pracujeme. Nezlepší se to přes noc, ale naším cílem pro zbytek této a příští sezónu jsou neustálé pokroky a integrace lepších procesů.
Na řadě je tento víkend Korea. V co doufáte v Jeongamu?MG: Musíme položit základy bezproblémového víkendu a poskytnou oběma pilotům maximální čas na dráze, aby pomohli s optimalizací vozu.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.