Paul di Resta navázal na silný výsledek z Maďarska slušným osmým místem z Itálie. Získal tak čtyři cenné body pro Force India. Jeho týmový kolega, Adrian Sutil, byl šestý v Německu a sedmý v Belgii. Paul na Monze startoval jedenáctý, když se mu nepodařilo těsně postoupit do Q3. Podařil se mu start a během závodu použil sady v následujícím pořadí: soft, soft, medium. Dostal se tak před Bruna Sennu, který použil přesně opačnou strategii. Přečtěte si zajímavý rozvor uveřejněný na stránkách týmu.
Paule, Monza byla tvým druhým dobrým umístěním v posledních třech závodech. Byl jsi spokojen s tím, jak to šlo?Myslím, že hlavní věcí je, že odtud odjíždíme se čtyřmi body, protože jsme během víkendu celkově bojovali s výkonností auta. Můžete vidět, že se naše filozofie změnila, daří se nám na tratích vyžadujících vyšší přítlak. Monza byla těžká, ale bojovali jsme. Někteří nedojeli, ale my jsme také zvolili velmi agresivní strategii s pneumatikami a získali čtyři body. V poháru konstruktérů jsme se dostali před Sauber. Oni měli technické problémy, ale musíme na tomto místě být i na konci, abychom ho získali.
Některé vozy před tebou startovaly na pneumatikách medium, takže bylo důležité poodjet. Vlastně jsi čerpal z nehody v první zatáčce, před tebou byly jen Ferrari, Red Bully, McLareny a Mercedesy!Na startu jsem bojoval se Sennou, pak jsme jeli bok po boku a bojovali až do konce, ale nenechali mi tam žádné místo. Neměl jsem žádnou jinou možnost, než šikanu zkrátit.
Jak se věci vyvíjely dále?Pár aut se pak před nás rychle dostalo, protože měly dobrou rychlost. Jak jsem již řekl, měli jsme docela agresivní strategii a zastavili jsme docela brzy - byli jsme první, kdo zajel. Na druhou zastávku jsme zajeli také velmi brzy, další stint na pneumatikách prime jsme měli docela dlouhý. Myslím, že to byl nejlepší závod, který jsme mohli mít.
Jak jsme mohli slyšet v týmovém radiu, Senna tě na softech v posledním stintu dojížděl. Byl jsi schopen z tvých medium dostat ještě nějakou rychlost?Měli jsme ještě nějakou rezervu a stačilo to!
Jak moc těžké bylo dojet se set-upem zaměřeným na nízký přítlak v Monze, navíc se přidal KERS a DRS?Příjde na to, jak dobře jste připravení. Moc jsme toho během víkendu neměnili. Jste tam, kde jste, máte nějaký rozsah. Někteří se snažili lépe vyladit nastavení pro závod, my jsme spíše upřednostnili kvalifikaci kvůli pozici na trati. V neděli ráno jsme nějaké věci změnili a podařilo se nám tím něco získat, zlepšili jsme naši rychlost na dlouhých výjezdech, takže to nakonec pracovalo dobře.
Takže celkově hodně uspokojivý víkend?Ano. Možná jsme měli nějaké přestávky, ale ve Spa jsme bourali v první zatáčce a pak jsme s poškozeným autem skoro získali bod. To poškození nám bralo tak sekundu na kolo.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.