Paul di Resta navázal na silný výsledek z Maďarska slušným osmým místem z Itálie. Získal tak čtyři cenné body pro Force India. Jeho týmový kolega, Adrian Sutil, byl šestý v Německu a sedmý v Belgii. Paul na Monze startoval jedenáctý, když se mu nepodařilo těsně postoupit do Q3. Podařil se mu start a během závodu použil sady v následujícím pořadí: soft, soft, medium. Dostal se tak před Bruna Sennu, který použil přesně opačnou strategii. Přečtěte si zajímavý rozvor uveřejněný na stránkách týmu.
Paule, Monza byla tvým druhým dobrým umístěním v posledních třech závodech. Byl jsi spokojen s tím, jak to šlo?Myslím, že hlavní věcí je, že odtud odjíždíme se čtyřmi body, protože jsme během víkendu celkově bojovali s výkonností auta. Můžete vidět, že se naše filozofie změnila, daří se nám na tratích vyžadujících vyšší přítlak. Monza byla těžká, ale bojovali jsme. Někteří nedojeli, ale my jsme také zvolili velmi agresivní strategii s pneumatikami a získali čtyři body. V poháru konstruktérů jsme se dostali před Sauber. Oni měli technické problémy, ale musíme na tomto místě být i na konci, abychom ho získali.
Některé vozy před tebou startovaly na pneumatikách medium, takže bylo důležité poodjet. Vlastně jsi čerpal z nehody v první zatáčce, před tebou byly jen Ferrari, Red Bully, McLareny a Mercedesy!Na startu jsem bojoval se Sennou, pak jsme jeli bok po boku a bojovali až do konce, ale nenechali mi tam žádné místo. Neměl jsem žádnou jinou možnost, než šikanu zkrátit.
Jak se věci vyvíjely dále?Pár aut se pak před nás rychle dostalo, protože měly dobrou rychlost. Jak jsem již řekl, měli jsme docela agresivní strategii a zastavili jsme docela brzy - byli jsme první, kdo zajel. Na druhou zastávku jsme zajeli také velmi brzy, další stint na pneumatikách prime jsme měli docela dlouhý. Myslím, že to byl nejlepší závod, který jsme mohli mít.
Jak jsme mohli slyšet v týmovém radiu, Senna tě na softech v posledním stintu dojížděl. Byl jsi schopen z tvých medium dostat ještě nějakou rychlost?Měli jsme ještě nějakou rezervu a stačilo to!
Jak moc těžké bylo dojet se set-upem zaměřeným na nízký přítlak v Monze, navíc se přidal KERS a DRS?Příjde na to, jak dobře jste připravení. Moc jsme toho během víkendu neměnili. Jste tam, kde jste, máte nějaký rozsah. Někteří se snažili lépe vyladit nastavení pro závod, my jsme spíše upřednostnili kvalifikaci kvůli pozici na trati. V neděli ráno jsme nějaké věci změnili a podařilo se nám tím něco získat, zlepšili jsme naši rychlost na dlouhých výjezdech, takže to nakonec pracovalo dobře.
Takže celkově hodně uspokojivý víkend?Ano. Možná jsme měli nějaké přestávky, ale ve Spa jsme bourali v první zatáčce a pak jsme s poškozeným autem skoro získali bod. To poškození nám bralo tak sekundu na kolo.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.