Paul di Resta navázal na silný výsledek z Maďarska slušným osmým místem z Itálie. Získal tak čtyři cenné body pro Force India. Jeho týmový kolega, Adrian Sutil, byl šestý v Německu a sedmý v Belgii. Paul na Monze startoval jedenáctý, když se mu nepodařilo těsně postoupit do Q3. Podařil se mu start a během závodu použil sady v následujícím pořadí: soft, soft, medium. Dostal se tak před Bruna Sennu, který použil přesně opačnou strategii. Přečtěte si zajímavý rozvor uveřejněný na stránkách týmu.
Paule, Monza byla tvým druhým dobrým umístěním v posledních třech závodech. Byl jsi spokojen s tím, jak to šlo?Myslím, že hlavní věcí je, že odtud odjíždíme se čtyřmi body, protože jsme během víkendu celkově bojovali s výkonností auta. Můžete vidět, že se naše filozofie změnila, daří se nám na tratích vyžadujících vyšší přítlak. Monza byla těžká, ale bojovali jsme. Někteří nedojeli, ale my jsme také zvolili velmi agresivní strategii s pneumatikami a získali čtyři body. V poháru konstruktérů jsme se dostali před Sauber. Oni měli technické problémy, ale musíme na tomto místě být i na konci, abychom ho získali.
Některé vozy před tebou startovaly na pneumatikách medium, takže bylo důležité poodjet. Vlastně jsi čerpal z nehody v první zatáčce, před tebou byly jen Ferrari, Red Bully, McLareny a Mercedesy!Na startu jsem bojoval se Sennou, pak jsme jeli bok po boku a bojovali až do konce, ale nenechali mi tam žádné místo. Neměl jsem žádnou jinou možnost, než šikanu zkrátit.
Jak se věci vyvíjely dále?Pár aut se pak před nás rychle dostalo, protože měly dobrou rychlost. Jak jsem již řekl, měli jsme docela agresivní strategii a zastavili jsme docela brzy - byli jsme první, kdo zajel. Na druhou zastávku jsme zajeli také velmi brzy, další stint na pneumatikách prime jsme měli docela dlouhý. Myslím, že to byl nejlepší závod, který jsme mohli mít.
Jak jsme mohli slyšet v týmovém radiu, Senna tě na softech v posledním stintu dojížděl. Byl jsi schopen z tvých medium dostat ještě nějakou rychlost?Měli jsme ještě nějakou rezervu a stačilo to!
Jak moc těžké bylo dojet se set-upem zaměřeným na nízký přítlak v Monze, navíc se přidal KERS a DRS?Příjde na to, jak dobře jste připravení. Moc jsme toho během víkendu neměnili. Jste tam, kde jste, máte nějaký rozsah. Někteří se snažili lépe vyladit nastavení pro závod, my jsme spíše upřednostnili kvalifikaci kvůli pozici na trati. V neděli ráno jsme nějaké věci změnili a podařilo se nám tím něco získat, zlepšili jsme naši rychlost na dlouhých výjezdech, takže to nakonec pracovalo dobře.
Takže celkově hodně uspokojivý víkend?Ano. Možná jsme měli nějaké přestávky, ale ve Spa jsme bourali v první zatáčce a pak jsme s poškozeným autem skoro získali bod. To poškození nám bralo tak sekundu na kolo.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.