V domácí Velké ceně nezářil jako obvykle. Sebastian Vettel dojel závod mimo pódium, na čtvrtém místě. Nebýt zaváhání mechaniků Ferrari, nejspíš by byl až pátý...Sám Vettel přiznává, že Red Bull prostě nebyl dost rychlý.
Jaká byla tvoje poslední zastávka v boxech?Vettel: No, hlavní bylo neminout vjezd do boxové uličky (směje se). Kdybych se před Massu nedostal v boxech, nejspíš bych pak mohl něco zkusit v první zatáčce, ale byl jsem docela daleko, navíc jsem měl problémy s brzdami. Ty mě trápily po celý závod, ale zvládl jsem to a nechtěl jsem to v posledním kole jen tak zahodit. Díky mechanikům jsem nakonec dojel čtvrtý. Pamatujete? Loňský šampionát rozhodlo právě čtvrté místo...
Bylo to stresující?Vettel: Až do doby, než jsem musel zapnout omezovač rychlosti, jsem zkoušel dostat z vozu maximum. (K Massovi se dostal opravdu velmi blízko, skoro došlo ke kontaktu). Když jsem přijel k mechanikům, bylo to tak těsné. No a když jsem odjížděl, viděl jsem, že u Ferrari mají stále spoustu práce. Pak už jsem věděl, že čtvrté místo je moje. Naši chlapi vyhráli souboj mechaniků. Myslím, že Ferrari mělo problém s levou zadní pneumatikou.
Byly to problémy s brzdami, které tě stály pódium?Vettel: Dnes jsme celkově nebyli dost rychlí. Na začátku jsem byl sebevědomý, i když trať klouzala. Řekl bych, že start jsem měl dobrý, i když bylo složité, když jsem jel do první zatáčky mezi oběma vozy Ferrari. Nechal jsem pozici být, ale získal jsem jí zpět po Fernandově chybě. Bohužel, Fernando byl rychlejší, takže jsem ho znovu musel nechat, aby mě předjel.
Potom jsem viděl, že ostatní zrychlují s tím, jak jim ubývá palivo v nádrži, s tím jsem ale nemohl nic dělat. No a když jsem vyletěl z trati v zatáčce č. 10, bylo jasné, že čtvrté místo je mé maximum. Proto jsme se soustředili jen na to.
Jak tě ovlivnila nižší teplota?Vettel: No, v minulosti nám to obvykle nedělalo problémy, ale tohle byl zvláštní víkend. V autě jsem se během víkendu nikdy necítil na 100% dobře. Občas se zdálo, že se vše vrátí do normálu, ale nevrátilo. Teď si musíme sednout, analyzovat data a přijít na příčinu těchto problémů. Jsem si jistý tím, že v Maďarsku bude tepleji, takže tam budeme znovu lepší. Jedna věc je ale jasná - ostatní nás dohnali, takže neustále vyvíjet.
Je Lewis skutečným rivalem v boji o titul?Vettel: Viděli jsme, jak rychle se věci mohou měnit. Do poslední šachovnicové vlajky sezony je stále dost daleko. Dnes jsem se naučil, jak rychle se může závod pokazit. Doufám, že při příští velké ceně už bude zase vše při starém.
Opouštíš tedy Nürburgring zklamaný?Vettel: Ne úplně zklamaný, ale to víte, že jsem chtěl potěšit domácí publikum. Viděl jsem tu tolik fanoušků v barvách Red Bullu, takže bych samozřejmě chtěl vidět, jak se radují z mého vítězství.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.