V domácí Velké ceně nezářil jako obvykle. Sebastian Vettel dojel závod mimo pódium, na čtvrtém místě. Nebýt zaváhání mechaniků Ferrari, nejspíš by byl až pátý...Sám Vettel přiznává, že Red Bull prostě nebyl dost rychlý.
Jaká byla tvoje poslední zastávka v boxech?Vettel: No, hlavní bylo neminout vjezd do boxové uličky (směje se). Kdybych se před Massu nedostal v boxech, nejspíš bych pak mohl něco zkusit v první zatáčce, ale byl jsem docela daleko, navíc jsem měl problémy s brzdami. Ty mě trápily po celý závod, ale zvládl jsem to a nechtěl jsem to v posledním kole jen tak zahodit. Díky mechanikům jsem nakonec dojel čtvrtý. Pamatujete? Loňský šampionát rozhodlo právě čtvrté místo...
Bylo to stresující?Vettel: Až do doby, než jsem musel zapnout omezovač rychlosti, jsem zkoušel dostat z vozu maximum. (K Massovi se dostal opravdu velmi blízko, skoro došlo ke kontaktu). Když jsem přijel k mechanikům, bylo to tak těsné. No a když jsem odjížděl, viděl jsem, že u Ferrari mají stále spoustu práce. Pak už jsem věděl, že čtvrté místo je moje. Naši chlapi vyhráli souboj mechaniků. Myslím, že Ferrari mělo problém s levou zadní pneumatikou.
Byly to problémy s brzdami, které tě stály pódium?Vettel: Dnes jsme celkově nebyli dost rychlí. Na začátku jsem byl sebevědomý, i když trať klouzala. Řekl bych, že start jsem měl dobrý, i když bylo složité, když jsem jel do první zatáčky mezi oběma vozy Ferrari. Nechal jsem pozici být, ale získal jsem jí zpět po Fernandově chybě. Bohužel, Fernando byl rychlejší, takže jsem ho znovu musel nechat, aby mě předjel.
Potom jsem viděl, že ostatní zrychlují s tím, jak jim ubývá palivo v nádrži, s tím jsem ale nemohl nic dělat. No a když jsem vyletěl z trati v zatáčce č. 10, bylo jasné, že čtvrté místo je mé maximum. Proto jsme se soustředili jen na to.
Jak tě ovlivnila nižší teplota?Vettel: No, v minulosti nám to obvykle nedělalo problémy, ale tohle byl zvláštní víkend. V autě jsem se během víkendu nikdy necítil na 100% dobře. Občas se zdálo, že se vše vrátí do normálu, ale nevrátilo. Teď si musíme sednout, analyzovat data a přijít na příčinu těchto problémů. Jsem si jistý tím, že v Maďarsku bude tepleji, takže tam budeme znovu lepší. Jedna věc je ale jasná - ostatní nás dohnali, takže neustále vyvíjet.
Je Lewis skutečným rivalem v boji o titul?Vettel: Viděli jsme, jak rychle se věci mohou měnit. Do poslední šachovnicové vlajky sezony je stále dost daleko. Dnes jsem se naučil, jak rychle se může závod pokazit. Doufám, že při příští velké ceně už bude zase vše při starém.
Opouštíš tedy Nürburgring zklamaný?Vettel: Ne úplně zklamaný, ale to víte, že jsem chtěl potěšit domácí publikum. Viděl jsem tu tolik fanoušků v barvách Red Bullu, takže bych samozřejmě chtěl vidět, jak se radují z mého vítězství.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.